Sorry, titel is verkeerd: ik mis geen Bootmgr, maar ik geraak niet in de HP Recovery partitie.
Ik heb een m7580.be HP computer met een 250Gb harde schijf die is ingedeeld in 2 partities.
1 partitie is primair, 225Gb en dient voor Windows op te installeren enzo.
2e partitie is het System Recovery gedeelte, alias HP_Recovery waarop de installatiebestanden van Windows XP en andere programma's opstaan. Deze dient om de pc volledig te herinstalleren of installeren.
Wanneer de pc wordt gestart en ik een BOOT scherm zie van HP, heb ik 3 opties:
-Esc voor Boot sequence
-F1 voor Setup
-F10 voor HP Recovery
Doe ik niets, dan start Vista gewoonweg (ik heb ondertussen Vista, maar ik wil wegens verkoop van de pc de originele XP terug installeren).
Druk ik op F10, dan komt er geen laadbalk van Recovery wordt gestart ofzo, maar iets helemaal anders:

Doe ik Enter, dan start Vista terug gewoon op.
Doe ik Esc, dan krijg ik dit:

Het komt er dus op neer dat ik gewoonweg niet in die Recovery geraak, terwijl deze er toch is!
In Vista, zie ik bij 'Computer' de 2e partitie als E: schijf gewoon staan en deze is gevuld, gelijk deze altijd gevuld is geweest. Dat wilt dus zeggen dat al deze herstelbestanden er wel degelijk nog opstaan!
Wat moet ik doen?
Ik heb een m7580.be HP computer met een 250Gb harde schijf die is ingedeeld in 2 partities.
1 partitie is primair, 225Gb en dient voor Windows op te installeren enzo.
2e partitie is het System Recovery gedeelte, alias HP_Recovery waarop de installatiebestanden van Windows XP en andere programma's opstaan. Deze dient om de pc volledig te herinstalleren of installeren.
Wanneer de pc wordt gestart en ik een BOOT scherm zie van HP, heb ik 3 opties:
-Esc voor Boot sequence
-F1 voor Setup
-F10 voor HP Recovery
Doe ik niets, dan start Vista gewoonweg (ik heb ondertussen Vista, maar ik wil wegens verkoop van de pc de originele XP terug installeren).
Druk ik op F10, dan komt er geen laadbalk van Recovery wordt gestart ofzo, maar iets helemaal anders:

Doe ik Enter, dan start Vista terug gewoon op.
Doe ik Esc, dan krijg ik dit:

Het komt er dus op neer dat ik gewoonweg niet in die Recovery geraak, terwijl deze er toch is!
In Vista, zie ik bij 'Computer' de 2e partitie als E: schijf gewoon staan en deze is gevuld, gelijk deze altijd gevuld is geweest. Dat wilt dus zeggen dat al deze herstelbestanden er wel degelijk nog opstaan!
Wat moet ik doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Terrestraeon op 06-07-2009 12:31 . Reden: Verkeerde titel, helaas niet te wijzigen ]