Dect telefoon werkt niet op utp muurdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Zojuist de internet+telefonie aangesloten bij mij door de upc monteur. Alles van internet werkt goed. Maar toen ik de telefoon wilde aansluiten kreeg ik alleen signaal met een oude vaste telefoon. De draadloze dect van KPN kreeg ik maar geen signaal. Ik heb een utp einddoos overal geinstalleerd, bij de een heb ik een rj45 op welke in de meterkast uitkomt, en bij de plekken waar ik de telefoon wilt een rj11 opgeknepen. Op geen van alle eindozen werkt de dect, terwijl de oude telefoon wel overal werkt.
Ik heb 568B aangehouden. Op de rj11 middelste 4 gebruikt, wit/groen-blauw-wit/blauw-groen.

Waar kan het probleem liggen? Snap er niks van, als geeneen telefoon werkt dan is er iets aan de aansluiting. Maar de oude telefoon werkt gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Begrijp ik goed dat je een UTP-kabel toepast als telefoonkabel? In principe zou het moeten kunnen werken, mits er nergens verbinding wordt gemaakt met het computernetwerk. Als je kan bellen met je oude telefoon betekent dat dat de aansluiting werkt. Probeer de DECT eens op een normale telefoonaansluiting (bij de buren/familie). Wellicht is de telefoon gewoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Huh ik zie het nu pas. Ik dacht dat ik 568B had aangehouden. Ik heb namelijk de nedap combi outlet en een dubbele utp einddoos ingebruik. Zie dat ik overal dus 12364578 heb aangehouden welke volgens Nedap is voorgeschreven. Dus wit/oranje-oranje-wit/groen-groen-blauw-wit/blauw-wit/bruin-bruin.
De rj11 dus de middelste 4 aders in de exacte volgorde.

De dect is wel goed. Als ik deze direct op de modem aansluit krijg ik wel signaal. Wel heb ik een verdeelblokje gebruikt.
Ga kijken of ik een andere verdeelblokje ergens hebt, wellicht kan het daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
echt vreemd. gisteravond even de connectoren goed aangedrukt. nu doet de dect alleen op de muurdoos in de woonkamer, terwijl de oude vaste tel nogsteeds overal kiestoon krijgt.
snap er geen bal meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meet voor de gein de aansluitingen maar eens door of ze ECHT goed zijn. Zou me zomaar niks verbazen als er ergens een los contact oid zit.

Oh en btw, ik wil niet vervelend doen...maar een RJ11 past prima (en ook werkend) in een volledig bekabelde RJ45 aansluiting. Dus het is me een beetje een raadsel waarom je de RJ11 gebruikt hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Op de muurdoos zijn alle 8 aders aangesloten uiteraard. De rj11 vd teltoestellen sluit ik gewoon hier op aan. De utp die uitkomt in de meterkast heb ik een rj11 opgeknepen om zo in de verdeelblokje te kunnen aansluiten.
Ik ga om te beginnen een paar rj11 opnieuw knijpen inderdaad. Blijft vreemd, vraagt een oud toestel dan minder goed signaal dan een dect tel. soms??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Op de rj11 gebruik je alleen de 2 middelste, 2 en 3. Als die aan de andere kant als 4 en 5 uitkomen dan moet het werken. Sluit je die dect op dat moment als enige aan op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RJ11 kan in een RJ45 gestoken worden en werken. Maar ik heb toch al meerdere malen meegemaakt dat het niet goed gaat, omdat ie iets scheef kan gaan.
Ik heb mezelf daarom aangemeten om in een RJ45 socket _altijd_ een RJ45 connector te stoppen om dat geneuzel te voorkomen. Misschien moet je dat ook doen, gewoon om de potentiele fout definitief uit te sluiten.

Verder met hierboven, slechts de middelste 2 aders van RJ11 en RJ45 worden gebruikt voor telefonie. Verzeker jezelf ervan dat de electrische verbindingen in orde zijn, oa door het gebruik van een RJ45 connector in een RJ45 socket en meet het na.

Alles kan stuk.

Pagina: 1