Vorig jaar juni heb ik een ASUS eee pc 900 gekocht bij een grote Nederlandse webshop. Ik ben er erg tevreden mee geweest, tot ik de 20 GB hardeschijfruimte wilde uitbreiden d.m.v. een 16GB SDHC kaart. De interne cardreader zou SDHC moeten kunnen lezen volgens de specificaties, dit bleek echter niet het geval. Hij herkent hem wel, lezen gaat daardoor soms goed maar erop schrijven lukt helemaal niet (hooguit een paar MB, waarna-ie vast zit). Het ligt niet aan de kaart omdat het in een externe cardreader allemaal wel werkt. Na wat googelen bleek dat het een bekend probleem/defect was van de eerste eee pc's 900. Een bios-update zou het mogelijk verhelpen, helaas heeft ook dat niets geholpen. De cardreader werkt nog steeds niet goed in combinatie met het kaartje. Ook weet ik zeker dat het geen softwarematig probleem is, ik draai Linux op mijn eee pc en heb onder verschillende distro's het kaartje getest. Uiteindelijk heb ik de originele Xandros-software teruggezet voor het retourneren, hieronder werkte het kaartje uiteraard ook niet.
Om die reden heb ik hem ter reparatie aangeboden bij de verkoper. Door een "communicatiefout" ben ik de laptop in totaal 6 weken kwijt geweest. Afgelopen vrijdag ontving ik hem dan eindelijk retour. Met een reparatienota. Tot mijn grote verbazing (en ergernis) stond er dat ze het "opgegeven defect niet hebben kunnen constateren". M.a.w. mijn laptop is nog steeds defect! De "kosten" zijn vanwege "coulance" wel weer weggestreept, ik heb dus niets hoeven betalen.
Nu heb ik ze een mail gestuurd waarin ik heb aangegeven dat de laptop wel degelijk defect is en dat dit defect ook bekend is bij ASUS. Ik heb aangegeven dat er voor wat mij betreft 2 opties zijn: repareer of vervang de laptop of maak de koop ongedaan.
Nu ben ik bang dat ze zich blijven verschuilen achter hun "technische dienst" die stelt niets te kunnen vinden. Wat kan ik in dat geval het beste doen? Ik ben best bereid mijn laptop nogmaals op te sturen, maar wat als zij dan weer geen defect kunnen vinden en mij de rekening presenteren?
Om die reden heb ik hem ter reparatie aangeboden bij de verkoper. Door een "communicatiefout" ben ik de laptop in totaal 6 weken kwijt geweest. Afgelopen vrijdag ontving ik hem dan eindelijk retour. Met een reparatienota. Tot mijn grote verbazing (en ergernis) stond er dat ze het "opgegeven defect niet hebben kunnen constateren". M.a.w. mijn laptop is nog steeds defect! De "kosten" zijn vanwege "coulance" wel weer weggestreept, ik heb dus niets hoeven betalen.
Nu heb ik ze een mail gestuurd waarin ik heb aangegeven dat de laptop wel degelijk defect is en dat dit defect ook bekend is bij ASUS. Ik heb aangegeven dat er voor wat mij betreft 2 opties zijn: repareer of vervang de laptop of maak de koop ongedaan.
Nu ben ik bang dat ze zich blijven verschuilen achter hun "technische dienst" die stelt niets te kunnen vinden. Wat kan ik in dat geval het beste doen? Ik ben best bereid mijn laptop nogmaals op te sturen, maar wat als zij dan weer geen defect kunnen vinden en mij de rekening presenteren?