Toon posts:

UTP en Wifi tegelijk op een Vista Laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu zowel wifi als een UTP netwerk tegelijk aangesloten te hebben aan een laptop. Ik heb namelijk een UTP netwerk voor het renderen van mijn ontwerpen, maar nu zou ik graag ook gewoon door werken met het internet op mijn laptop. Het is geen optie om internet op de (UTP) Router te zetten.

Zodra ik de UTP kabel in mijn laptop steek valt de verbinding weg met mijn Wifi netwerk. Als ik naar het Netwerkcentrum van Vista Ultimate ga dan staat er dan ik nog steeds verbonden ben met het wifi netwerk. Alleen heb ik geen internet meer.

Is er een manier om het internet van de wifi router toch te behouden en ook verbonden te zijn met de UTP router?

Specs:
Windows Vista Ultimate
2x Linksys routers

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat zijn de ip settings van beide nics?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Ja, door te zorgen je lokale netwerkje (UTP) geen standaard gateway meer mee geeft zodat die ook niet standaard als default router aangemerkt wordt door Vista.

Verder zul je even moeten controleren of de beide netwerkjes niet toevallig in dezelfde IP-reeks vallen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Dit heeft waarschijnlijk te maken met je routing-table.
Je zal handmatig een statische route moeten maken op je pc.

3 zielen, 1 gedachte

[ Voor 14% gewijzigd door PeetR op 06-07-2009 11:20 ]

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Het kan ook heel eenvoudig. Pas gewoon de metric aan van je Ethernet en WiFi NIC's, bijvoorbeeld 5 voor WiFi en 10 voor Ethernet.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

En dat werkt dus niet he als ze allebei in hetzelfde subnet zitten. Metrics is prutsen verschillende subnets is de way to go.
Pagina: 1