Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik ben een IT-er en vind bijna alles leuk wat met gadgets te maken heeft. Zo had ook het fenomeen "smartphone" me heel erg geboeid. Mijn eerste smartphone was een Nokia 6630, daar was ik heel erg tevreden mee, omdat ik daar Tomtom op kon draaien, wat ideaal was voor mijn werk. Het ding liep nooit vast, was redelijk snel en de batterij ging aardig lang mee.

Toen mijn abonnement was afgelopen, wilde ik uiteraard graag weer een stap vooruit en ben ik uiteindelijk beland bij een Toshiba G900 met geweldige specs toen hij uitkwam. Ik kan maar 1 ding zeggen.... Wat een tegenvaller was dat! De batterijen gaan maximaal een dag mee, wanneer je de telefoon aanzet duurt het bijna 2,5 minuut voordat ik eindelijk een keer kan gaan bellen. Software (WM6.1) doet heel vreemd en crasht geregeld. Geluidskwaliteit is matig en het bereik wat ik heb is beneden pijl.

Ik heb tijdelijk een andere smartphone van een vriend te leen gekregen om eens te testen of het aan het mobieltje lag, maar met die telefoon heb ik nagenoeg dezelfde ergernissen.

Nu mijn abonnement weer gaat verlopen, wil ik geen smartphone meer. De voordelen (groot scherm, mogelijkheid om software te installeren, uitgebreide agenda, office, internet) wegen niet op tegen de nadelen (batterij te snel leeg, traag, slechte ontvangst, crashes). Het lijkt erop alsof smartphones steeds meer PC's worden en er continu allerlei functies aan worden toegevoegd die weer tot andere problemen leiden.

Ik neem gewoon een standaard nokia telefoon met bluetooth, waar je alleen mee kan bellen en dan vind ik het best. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Of ben ik een uitzondering die dit vind?

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Elke smartphone is anders omdat elk merk zijn specifieke OS met mogelijkheden heeft. Voorheen had ik 'n N73 en (tijdelijk) 'n Sony Ericson K700i maar momenteel ben ik in het bezit van 'n HTC Touch Diamond plus 'n iphone (voor de fun) en beide hebben iets aparts. Het scherm van de iphone reageert beter en is vanwege de grootte v/h scherm overzichtelijker. De HTC (Windows Mobile 6.1 custom ROM) heeft daarintegen 'n aantal opties die de iphone niet heeft (of apart moet aanschaffen) maar is zeker geen verkeerde keuze geweest alhoewel het wel ff wennen is.
Jammer alleen dat de HTC zo nu en dan onzichtbaar crashed (je wordt gebeld, je neemt op maar hoort niets) maar misschien dat 'n update hier verbetering in schept (wat btw wel 'n sterk punt is van deze smartphone) plus het feit dat er genoeg gratis tooltjes en programmatjes rondzwerven op het internet.

Wat wel 'n punt is, zodra je de telefoon langere tijd in gebruik hebt ga je er steeds meer (alleen maar) mee bellen en ben je minder bezig met tweaken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 11:39 ]

Verwijderd

Ik ben ruim een half jaar geleden na 2 jaar met een HTC P3300 gewerkt te hebben ook terug gegaan naar een basic Nokia telefoontje. Precies dezelfde ergernissen en ik ben ook IT'er met een gadget fetish :p

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08
Persoonlijk heb ik (nog) geen hands-on ervaring met smartphones, en omdat ik toe ben aan een nieuwe telefoon heb ik er erg over zitten twijfelen om voor een telefoon als de HTC Touch Diamond II te gaan. Mooi apparaatje, niet al te duur en veel opties. Ik heb er een paar minuten mee gespeeld en het voelde goed, erg prettig om mee te werken.

Toen ging ik eens goed nadenken over de nadelen, en die wegen in mijn ogen toch zwaar op tegen de voordelen. Ze zijn totaal niet praktisch om mee te nemen als je bijvoorbeeld op stap gaat, veel te groot. Verder natuurlijk de accuduur, dit blijft gewoon 1 groot drama bij alle smartphones.

Ik heb voor mezelf dus ook al besloten dat ik voorlopig geen smartphone wil. Dan wacht ik liever 2 jaar tot ik weer toe ben aan een nieuwe om dan te kijken hoe het er voor staat.

Binnenkort bestel ik de SE W99. Genoeg features, klein en een fatsoenlijke accuduur. :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich ben ik wel tevreden over Windows Mobile, maar het kan af en toe vreemd doen inderdaad. Het zijn echter bijna altijd de applicaties die dit veroorzaken en niet het OS (wat het niet minder irritant maakt als je telefoon slecht reageert).

Toch voegt hij bij mij wel zo veel toe dat je zelf applicaties kan installeren voor extra functionaliteit dat ik een Smartphone prefereer boven een "normale" telefoon.

Je zou natuurlijk kunnen kijken wat andere telefoons doen. Over iPhones hoor ik weinig slechte verhalen en voor je gevoel reageert het ook allemaal snel, Android lijkt me ook een mooi OS.
11:32[/message]:[/b]
Persoonlijk heb ik (nog) geen hands-on ervaring met smartphones, en omdat ik toe ben aan een nieuwe telefoon heb ik er erg over zitten twijfelen om voor een telefoon als de HTC Touch Diamond II te gaan. Mooi apparaatje, niet al te duur en veel opties. Ik heb er een paar minuten mee gespeeld en het voelde goed, erg prettig om mee te werken.

Toen ging ik eens goed nadenken over de nadelen, en die wegen in mijn ogen toch zwaar op tegen de voordelen. Ze zijn totaal niet praktisch om mee te nemen als je bijvoorbeeld op stap gaat, veel te groot. Verder natuurlijk de accuduur, dit blijft gewoon 1 groot drama bij alle smartphones.
[/quote]Dat ligt aan het model. Je hebt ook kleinere Smartphones. Als echt alle technologische meuk er in moet, een touchsscreen en ook nog een uitschuifbaar toetsenbordje dan worden ze wel groter. Met mijn HTC S740 doe ik ook wel een paar dagen met de batterij (tenzij ik voor langere tijd applicaties ga openen die veel stroom verbruiken, dan gaat het snel). Als je UMTS, Wifi, Bluetooth, GPS continu aan hebt staan en ook nog wat applicaties op de achtergrond laat lopen is de batterij wel snel leeg. Maar dat is bij een niet Smartphone ook als je er continu foto's mee gaat maken of filmpjes op gaat kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 06-07-2009 11:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• binja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03-2022
ik had het eerst ook complet gehad. Precies om dezelfde punten. Echter na een lange tijd met een nokia1600 gedaan te hebben heb ik toch weer een smartphone genomen echter heb ik nu heel erg gelet op batterij duur. Ik heb uiteindelijk een half jaar geleden de nokia N81 genomen met 2 GB geheugen. Prima toestel. Batterij gaat lang mee en veder doet hij precies wat ik wil.

Ik moet wel zeggen dat ik geen windows Mobile fan ben. Vind het een vreselijk systeem voor mobiele telefoons.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ga niet meer terug naar een simpele Nokia/etc. Ik heb me aangepast aan de sms sorting van Windows Mobile 6.1+ (conversations ipv een platte lijst), ik heb een paar paden om mensen snel uit mijn adresboek te bellen. Ik hou rekening met mijn batterijverbruik. En ik ervaar de extra toevoegingen die ik in zo'n simpel ding niet terug kan vinden:
- Sip
- Wifi (dus pop3-imap+ssl + opera browser)
- Navigatie
- Streaming internet radio
- Google maps
- Agenda/takenlijst vergelijkbaar met Outlook

Alles met een handige 'touch' ervaring, ik gebruik mijn pennetje weinig (heb qwerty keyboard, en gebruik de htc software).

Sommige mensen kijken graag terug omdat ze de oude systemen gewend zijn. Ik pas mezelf liever aan. Touch-screens hebben volgens mij de toekomst, dus waarom zou je ze links laten liggen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Blasterxp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:38:
Ik ga niet meer terug naar een simpele Nokia/etc. Ik heb me aangepast aan de sms sorting van Windows Mobile 6.1+ (conversations ipv een platte lijst), ik heb een paar paden om mensen snel uit mijn adresboek te bellen. Ik hou rekening met mijn batterijverbruik. En ik ervaar de extra toevoegingen die ik in zo'n simpel ding niet terug kan vinden:
- Sip
- Wifi (dus pop3-imap+ssl + opera browser)
- Navigatie
- Streaming internet radio
- Google maps
- Agenda/takenlijst vergelijkbaar met Outlook

Alles met een handige 'touch' ervaring, ik gebruik mijn pennetje weinig (heb qwerty keyboard, en gebruik de htc software).

Sommige mensen kijken graag terug omdat ze de oude systemen gewend zijn. Ik pas mezelf liever aan. Touch-screens hebben volgens mij de toekomst, dus waarom zou je ze links laten liggen?
Voordeel is ook dat die dingen met USB zijn op te laden. En ik heb overal USB, thuis in de auto op het werk. Dus overal kun je hem met alleen een miniusb kabeltje opladen (al wordt dat voor alle telefoons zo straks met microusb).

/▌

Verwijderd

Blasterxp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:38:

Ik heb redelijk dikke vingers dus 't pennetje is zeker gewenst bij SMS-jes. Touch screens zijn idd 'n verschrikkelijk handige optie alhoewel 't schermpje van mijn HTC-TD iets groter had mogen kunnen :P
Ik ga 1 dezer dagen dan ook zeker 'n Touchscreen inbouwen in m'n ASUS Eee PC.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

-ET-

Phone Home

Ik heb bij mijn vorige abonnement een N73 gehad. een nokia smartphone. Traag is eigenlijk het beste woord voor dat toestel. SMS open duurt lang menu's door duurt lang. Relatief gezien niet echt 1 a 2 sec. Maar de feel van het toestel was wat mij betreft slecht. Toen ben ik overgestapt op een Touch Dual van HTC. WM6.0 erop. Eigenlijk hetzelfde idee, voelt log aan, touchscreen vond ik toch ook niet optimaal. Maar de snelheid zou verbeterd zijn in WM6.1 Dus deze erop gezet. Werd er nog niet heel vrolijk van. Het enige wat ik er veel van gebruikte was de agenda functie op het "today screen" (dit deed ik overigens ook op de N73). Nu heb ik een Nokia 6300. God wat een verademing. Dit toestel doet gewoon wat het moet doen. Bellen sms-en en snel reageren. Dat de agenda op het "today screen" niet zo uitgebreid is neem ik voor lief.

Voor mij had het dus absoluut geen toegevoegde waarde. Misschien voor de mensen die veel met OV reizen en dus mobiel internet hebben is het ongetwijveld wel een uitkomst.

* -ET- voorlopig geen smart phone meer.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 18:33
Ik heb volgens mij 1 van de eerste HTC's gehad. Een spv c500 bij orange. 1 groot drama. Vast lopen, traag, vreeeselijk ongebruiksvriendelijk, active sync :'(. Zelfs de meest basale functies (sms bellen) werkte ronduit kut. 1 van de weinig toestelen die bij mij het einde van mijn abo niet hebben gehaald. "Kadootje" voor mijn broer. Geloof dat ie nu in 10000 stukjes op een vuilnisbelt ligt :)

Daarna alleen maar dumb phones (SE nokia) gehad en nu wil ik in nov het weer eens proberen met een iphone. Na het HTC debakel denk ik niet dat ik ooit nog een winmo/htc toestel zal aanschaffen.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb de eerste generatie iphone en hoewel ik zeker geen apple fan ben, moet ik eerlijk zeggen dat dit een hele fijne telefoon is. Hij reageert snel, ook met de basic functies, je kun makkelijk je internet (3g) uitschakelen als je het niet nodig hebt dan gaat je batterij lang genoeg mee en je hebt zoveel verschillende apps zodat je de functies kunt uitbreiden.
Ik vind het fijner werken dan de HTC touch pro die mijn broer heeft. De OS van de iphone werkt intuitiever en het touchscreen reageert sneller. Maar als je zelf een fysieke toestenbord fijn vindt dan kun je ook een blackberry overwegen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omdat dit niet echt over techniek gaat, verplaats ik het topic naar Stuffis Generalis. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zijn er meer mensen die er zo over denken? Of ben ik een uitzondering die dit vind?
Nee, je bent niet de enige. Met WM heb ik dat ook. Na een smartphone met WM was ik zo teleurgesteld (om dezelfde redenen die jij noemt) dat ik naar een Nokia 6300 ben gegaan.

Maar toen kwam de iPhone 3G uit en dat ging toch wel erg kriebelen. Heb de gok genomen en ik ben er enorm tevreden mee. Alles werkt gewoon zoals het zou moeten. Het enige nadeel is de accuduur, al ondervind ik daar zelf weinig problemen van, en er zijn ook verschillende mogelijkheden om dat (op een relatief mooie manier) uit te breiden.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18

MsG

Forumzwerver

Batterijduur is sowieso niet te vergelijken. Mijn Nokia 3310 gaat misschien langer mee, maar dat komt omdat ik meer doe met mijn $smartphone, als ik exact hetzelfde zou gebruiken, enkel bellen en smsen zou hij ook vrij lang meegaan. Het is gewoon een afweging tussen specs en minder batterij en veel batterij en weinig features. Ik wil bij mensen op hun wifi mijn mail en nieuws kunnen lezen, dat daardoor mijn smartphone aan het eind van de dag leeg is maakt me niet uit. Ik laad telefoons toch elke nacht op.

Sommige features als GPS e.d. zijn ook niet bedoeld om urenlang zonder externe voeding te gebruiken. Restore die G900 eens. En heb je niet per ongeluk allemaal applicaties nog aan?

Ik heb nu ook een hypePhone en het werkt prima, maar als ik stevig ga gamen en dan vooral games met 3D er in, dan is hij ook leeg binnen 3 uur. Maar met een random standaardtelefoon kon ik niet eens normaal gamen, dus dan neem ik de mindere batterijduur voor lief. Als je echt alleen de smartphone een dag gebruikt voor puur bellen en dingen als 3G, wifi, push uitzet gaat zo'n telefoon echt best lang mee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:25
Ik wilde ooit bij een abonnementsverlenging, na een Qtek S200 (redelijk tevreden) en een iPaq 6815RW (baggerapparaat), een HTC Touch HD bestellen bij Vodafone. "Helaas" was het ding uiteindelijk niet leverbaar en ben ik me gaan afvragen wat ik zocht in een telefoon. Dat was uiteraard bellen en smsen, daarnaast wilde ik kunnen navigeren en internetten. Vervolgens heb ik de de goedkoopste telefoon gezocht die dat kon en kwam ik uit bij de Nokia 6220 Classic.

Eigenlijk is dit ook een smartphone, maar de nadruk bij dit apparaat ligt op het bellen. Gewoon simpel, fatsoenlijk kunnen bellen zonder crashes of klachten van de andere kant van de lijn dat je onverstaanbaar bent. Het enige wat ik eigenlijk nog mis is WIFI, maar met een onbeperkt data abo en UMTS kom je een heel eind :) Ik ga iig waarschijnlijk nooit meer terug naar een WM-apparaat, wellicht de volgende keer een iets luxere Nokia.

.....

• Marzman
  • Niet online

Marzman

lowfi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:59:
Ik heb volgens mij 1 van de eerste HTC's gehad. Een spv c500 bij orange. 1 groot drama. Vast lopen, traag, vreeeselijk ongebruiksvriendelijk, active sync :'(. Zelfs de meest basale functies (sms bellen) werkte ronduit kut. 1 van de weinig toestelen die bij mij het einde van mijn abo niet hebben gehaald. "Kadootje" voor mijn broer. Geloof dat ie nu in 10000 stukjes op een vuilnisbelt ligt :)

Daarna alleen maar dumb phones (SE nokia) gehad en nu wil ik in nov het weer eens proberen met een iphone. Na het HTC debakel denk ik niet dat ik ooit nog een winmo/htc toestel zal aanschaffen.
Ik heb die HTC S500 ook gehad en ik vond dat eigenlijk een heerlijke telefoon. Voor de tijd had hij veel functies, was hij betaalbaar en had een goede batterijduur (ik denk dat dit de eerste Windows Mobile telefoon was die je niet elke dag hoefde op te laten als je er niet heel de tijd mee zat te spelen).

Er zaten alleen wat designfouten in waardoor er stof achter het scherm en de toetsen kwam (na iets meer als een jaar werkten bij mij een hoop toetsen niet meer).

/▌

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 22:39

HaterFrame

Well... Poo came out!

Same here, ik heb ook die SPV gehad. Niets anders dan vastlopers, ben uiteindelijk maar over gegaan op een SE W880I dat gewoon deed wat het moest doen.

Nu heb ik iPhone en moet zeggen dat die me prima bevalt, een aantal dingen kunnen nog wel iets beter maar ben er erg blij mee...

I am the great Cornholio!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja traag, dan moet je naar wat anders kijken zoals een iPhone of Android.

Mijn Nokia 6300 liep zeker toen het geheugen wat voller raakte vaak vast en dan vrij ernstig (batterij er uit).
Als android vast loopt zie ik hoogstens een melding dat een programma niet meer werkte (wat dan vaak ligt aan buggy thirtparty software).

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb hetzelfde als de TS, maar na elke "normale" telefoon ga ik toch weer terug naar een smartphone. Als ik er 1 heb erger ik mij aan dezelfde problemen als in de TS besproken, maar als ik een "normale" heb mis ik alle functies

Do what you love, do it often

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
HellBeast schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:44:
Ik kan maar 1 ding zeggen.... Wat een tegenvaller was dat! De batterijen gaan maximaal een dag mee, wanneer je de telefoon aanzet duurt het bijna 2,5 minuut voordat ik eindelijk een keer kan gaan bellen. Software (WM6.1) doet heel vreemd en crasht geregeld.
Ik durf het bijna niet te zeggen, zo'n inkopper als dit is, maar: wel eens een iPhone vastgehouden?

Ook daarover zijn zeker wel de nodige negatieve dingen te zeggen overigens (zoals - tot voor kort - het gebrek aan TomTom en in het algemeen de nadelen van scheve machtsverhoudingen m.b.t. de Appstore), maar vergeleken met Windows Mobile...serieus, dat is geen eens concurrentie.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:46
Ben geen zware gebruiker, maar ik heb nou anderhalf jaar de HTC tytn2, en ik moet zeggen dat het een prima telefoontje is. De toegevoegde waarde van navigatiesoftware en internet (beiden op de telefoon zelf, en de telefoon via bluetooth als modem gebruiken voor mijn netbookje) alleen al zorgen er voor mij voor dat ik niet meer terug wil naar een 'normale' telefoon.
Windows mobile wil inderdaad soms wel eens raar doen, maar moet zeggen dat ik me er over het algemeen niet aan stoor.

Steam

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou sowieso eerst wat meer ervaring opdoen met smartphones in plaats van direct de handdoek in de ring te gooien. Probeer eens een WM-toestel met HTC's Touchflo3D. Wellicht dat je dat wel lekker vindt werken. Of probeer de iPhone, weer iets heel anders dan WM. Of probeer Android. Zijn ook al een paar zeer leuke toestellen van te vinden. Of misschien zelfs Symbian.

Er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die niet meer nodig hebben dan bellen + sms'en. Maar uberhaubt is het kiezen van een telefoon altijd een persoonlijke keuze.

* RoD is zelf erg fan van Android.

Verwijderd

Eerst had ik een Mio A701 en die beviel goed met alle opties maar was wel erg lomp en gevoelig voor crashes als je wat extra applicaties installeert. Nu een iPhone (ben geen apple fan) en in het begin ergerde ik me behoorlijk dat de kalender geen snooze heeft maar daar ben ik ondertussen aan gewent. Als je wifi uitzet dan gaat de batterij best lang mee, gewoon aanzetten als je het nodig hebt maar 3G werkt meestal snel zat. Verder erg makkelijk apparaatje zonder dat gedoe met Windows op je telefoon.

Edit:
Waarom ik ook voor de iPhone gekozen heb is omdat hij erg plat is. Dat scheelt enorm, je merkt hem amper in je broekzak. Ook zit je niet met een styles te klooien die ook nog eens stuk kan gaan. Ik gebruik mijn Mio nog voor navigatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 14:28 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgens mij is dit meer OS-related dan PDA...
Als je Android ziet of het iPhone OS, dan is dat allemaal veel stabieler en cleaner als WM..

Zelf begon ik met 'n SPV M500 (WM3 ofzo) toen 'n Qtek S200 (WM5)..
Toen heb ik verschillende telefoontjes gehad, toen een SE G900 met Symbian en dat was 1 drama...

Toen even gekozen voor 'n leuke telefoontje, de SE W902 en nu ga ik weer smartphonen: HTC Hero

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 12:09
Heerlijk zo'n smartphone, vooral die WM devices... je ROM tweaken, als ie niet bevalt flashen met een custom rom en verder spelen. Heb nu een Samsung Omnia welke al een 4tal verschillende ROMs heeft gedraaid en inmiddels toe is aan zijn eerste WM6.5 rom. En zodra de Android ROMs voor de Omnia klaar zijn met puberen, ga ik die ook nog wel draaien denk :P

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 21:33

Glabbeek

Dat dus.

Ik heb twee telefoons, een Nokia E61i smartfone en een simpele bel-en-sms gsm. De eerste gebruik ik dagelijks, en ik zou niet meer zonder een smartfone willen. Vooral de agenda (niet de standaard Symbian-agenda maar Papyrus), e-mail en navigatie gebruik ik zeer regelmatig. Wanneer ik op vakantie ga, dan neem ik deze niet mee. De batterijduur vind ik dan te kort en eigenlijk heb ik dan alle features ook niet nodig. Ik vind het wel lekker een poosje zonder e-mail en internet te zitten. Daarvoor heb ik die andere telefoon. Doordat ik een duo-simcard heb (2 simcards met hetzelfde nummer) is het wisselen tussen de telefoons dus ook niets meer dan het uitzetten van de ene en het aanzetten van de andere.

Wel vind ik de E61i nogal breed en iets te traag, maar de E71 is al een stuk smaller geworden. Waarschijnlijk wordt de E72 (welke al aangekondigd is) de opvolger van mijn E61i. Een touchscreen kan handig zijn, maar aangezien ik nogal veel mailtjes typ op mijn telefoon wil ik daar niet van afhankelijk zijn. Ik wil dus sowieso een querty-toetsenbord op de smartphone hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Glabbeek op 06-07-2009 14:34 ]

En zo is het maar net.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn eerste smartphone was een SPV C500 en dat was gewoon een toptoestel.

Later had ik een N73 en toen merkt ik eigenlijk pas goed hoe goed de C500 was, zeker voor die tijd (2004):

- veel functies en mogelijkheid tot installeren programma's;
- fullscreen video kunnen afspelen met goede framerate (alleen te gebruiken voor demonstratiedoeleinden ;) )
- lange batterijduur, ook als je veel belt;
- supehandige sms-functie die itt Nokia, wel woordjes vanzelf leert en ook doet aan voorspellingen voor het volgende woord (handig bij standaardteksten)
- briljante MP3 speler kon je installeren die gewoon heel handig was met maken van playlists
- stevige (aluminium) behuizing en bovendien klein en licht;
- na 5 jaar werkt hij nog steeds goed (batterij gaat nog steeds langer mee dan van mijn huidige BB).
- hij was snel, zeker vergeleken met een N73.

Daarna kreeg ik dus een N73 en heb ik ook nog wel andere WM telefoons in de handen gehad, maar heb het idee dat het er niet beter op is geworden. Ze zijn trager geworden (vreemd genoeg), batterij gaat minder lang mee en ze hebben ineens last van vastlopers.

Gebruik nu een BB van werk en het handige daarvan is, is gewoon het qwerty-toetsenbord en de synchronisatie. Maar jammer dat ie geen UMTS heeft en de batterij snel leegloopt als je ermee belt. Verder vind ik de mailfunctie en het internet toch wel superhandig. Ook prive zou ik dus zeker nog steeds gaan voor een smartphone, maar ik kan me ook helemaal vinden in de kritiek op de telefoons, want op bepaalde punten moet en kan (zie de c500) het gewoon veel beter.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wilke schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:21:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, zo'n inkopper als dit is, maar: wel eens een iPhone vastgehouden?

Ook daarover zijn zeker wel de nodige negatieve dingen te zeggen overigens (zoals - tot voor kort - het gebrek aan TomTom en in het algemeen de nadelen van scheve machtsverhoudingen m.b.t. de Appstore), maar vergeleken met Windows Mobile...serieus, dat is geen eens concurrentie.
Het ligt er maar net aan wat je gebruikt. TomTom kan nog steeds niet, echter heb je nu een pakket Navigon wat opzich ook wel werkt, maar net zo duur is als een dedicated navigatie :). Met een jailbreak concurreert het al redelijk met het vrijelijk installeren van .cab files bij Windows Mobile. Wat ik wel mis bij de iphone is hoe diep je standaard het systeem in kunt. Ik wil gewoon satelliet-informatie met balkjes en posities, niet zoiets nietszeggends als locatievoorziening uit of aan :). Maar de bediening is echt geweldig. Maar je echte probleem, de batterijduur, is bij de iphone echt niet beter dan een random andere smartphone.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja gek genoeg is het bij mij net andersom. Na mijn negatieve ervaring met de nokia N70 en N73, was ik er knap klaar mee en heb een simpele Nokia aangeschaft. Veel applicaties die ik best wel gebruikte werkte niet lekker dus heb ik de hoop op een smartphone laten varen.

Echter recentelijk een HTC touch diamond 2 aangeschaft (mijn gadget-nieuwsgierigheid kreeg even de overhand) en nu ben ik eerlijk gezegd een happy htc-er. Tomtom werkt als een charm. Mijn afspraken en mail synchroniseren op de zaak en thuis werkt prima. En met een lader thuis en een op de zaak hou ik me weinig bezig met de accuduur, als ik afspraken buiten de deur heb red ik dat binnen een dag en de HTC ook. Plus in de file even het journaal kijken etc. is buitengewoon goed te doen op dit ding. Ik blijf voorlopig toch maar weer bij mijn smartphone.

Verwijderd

Ik heb ook m'n ups en downs gehad: SPV (één groot drama.. met de nadruk op groot). Daarna een c500 (prima toestel voor die tijd; viel kapot). Toen een tijdje een old school samsung (bellen/sms; werkt ge-wel-dig). Daarna een i-mate sp5m (was prima ding, maar bouwkwaliteit was matig). Daarna een HTC Touch (eigenlijk 1 groot drama; te weinig geheugen, traag, touch screen matig kwa reactie, stand by tijd suck). En nu een HTC touch 3g. Wat eigenlijk wél weer een keer een goed toestel is (snel, 4+ dagen standby en wel alles wat "smart" is).

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb wel eens met Windows Mobile zitten stoeien, maar het voelt naar mijn idee gewoon niet goed voor een telefoon die je als telefoon gebruikt.

Zelf heb ik nog steeds dezelfde Motorola A780, met een soort van Linux erop, ooit als occasion van een jaar oud op de kop getikt voor een paar honderd euro. De webbrowser gebruik ik eigenlijk bijna niet, de GPS routeplanner evenmin, maar wel de agenda en SSH (via de terminal die ik er bij op heb geïnstalleerd). De interface is sinds de komst van de iPhones natuurlijk achterhaald, maar ik ben er altijd tevreden mee geweest. Met mijn telefoon kon je tenminste alles op het scherm kopiëren en plakken, zoiets simpels kwam bij Apple's telefoons pas jaren later. Het ziet er niet op alle punten even netjes uit maar er is prima mee te werken, en het achterliggende OS is gewoon stabiel. De telefoon houdt er wel ineens mee op als je de batterij helemaal leegbelt. Het was leuker geweest als dan eerst het gesprek wordt afgekapt en het OS in een energiezuinige stand belandt zodat je nog wel telefoonnummers kunt opzoeken en zo.

Als deze echt versleten is zal ik waarschijnlijk een zelfde soort smart phone kopen, formaat net klein genoeg om als een gewone telefoon aan te voelen (het zal dan waarschijnlijk wel Android draaien, al zou ik er ook wel iets van Debian of OpenMoko op willen installeren als daar een prettige interface bij zit).

Verwijderd

Ik heb een tijd lang de HTC S710 tijd gehad (is nu stuk...kan niet zo goed tegen water :P )
Een prima toestel echter had ik nog wel ruzie met de WM 6.0 software die erop stond (met het uitklappen van je toetsenbord ging het beeld niet altijd direct mee / lang laden / applicaties uit het geheugen moeten halen anders was de performance slecht)

Oftewel een smartphone vind ik nog steeds wel handig maar ik zit te denken om deze keer een iphone te nemen puur vanwege de software die erop staat (oke oke de iphone zelf ziet er zelf ook niet slecht uit)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kwam juist van Symbian af na positieve ervaring met een Nokia N-Gage (ja die lijpe), maar het platform had zichzelf om zeep geholpen door niks te laten customizen en het signen, waardoor je iedereen verplicht tot moeilijk doen of de software kopen. Toen kwam ik bij Windows Mobile, wat een verademing was dat, ten eerste het aanpasbare homescreen, wat ik nu op de iphone ook een beetje mis eigenlijk, en vervolgens vrijelijk elk cabje kunnen installeren, zonder bemoeienis van Microsoft, heerlijk. Maar door amper verschillen tussen de toestellen onderling en een lucratieve deal heb ik maar een iphone 3G gekocht. Werkt ideaal, maar is wel beperkter. Voorlopig blijf ik er eerst even bij, al mis ik het fysieke toetsenbordje van de htc's wel :).

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11 14:52
BIj smartphone moet je er sowieso van uitgaan dat je elke avond hem moet opladen. Of minstens overdag dan bij laden. Als je snachts niet wilt opladen.

Maar voor de TS ik zou de iPhone toch eens proberen als ik jou was. Ik heb me ook door verscheidene smartphones heen geworsteld, het flashen van roms, het installeren nieuwe functionaliteiten, etc etc. Tot ik bij de iPhone kwam, toen hoefde dat voor mij niet meer... het werkte gewoon goed. En internetten ermee is ook de beste ervaring tot nu toe.
Ik wil misschien na de iPhone eens een android versie telefoon kopen of misschien een 2e/3e generatie palm pre.
Maar de iPhone heeft de lat hoog gezet voor smartphones. al dan niet beperkend of niet.

Something something

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
HellBeast schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:44:Ik neem gewoon een standaard nokia telefoon met bluetooth, waar je alleen mee kan bellen en dan vind ik het best. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Of ben ik een uitzondering die dit vind?
Nee, je bent (in mijn ogen) geen uitzondering en ja, ik denk er hetzelfde over.

Sms-en doe ik al niet, gruwelijke hekel aan.

Ik gebruik mobiel alleen voor bellen, gebeld worden. Vind mobiel handig in noodgevallen; onderweg pech krijgen, ongeluk zien gebeuren, dat soort dingen.

Als ik zo'n smart-ding zou nemen, zit er van alles op wat ik niet gebruik, nooit ga gebruiken. Ook zou ik dan wéér allerlei abonnementen met elkaar moeten gaan vergelijken,...helemaal geen zin in.

Lang leve sim-only.. it's the simpel life for me...
Na 8 jaar heeft m'n huidige mobiel de geest gegeven..zodat ik nu noodgedwongen helaas op zoek moet naar een simpele Nokia met blue tooth

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:06
Na een SPV E200 en een Qtek9100 nu een Nokia N95 met WiFi & Bleutooth & GPS & 5 MP camera _/-\o_

Ik zou niet meer zonder kunnen, 2de hands al te krijgen voor rond de € 125,-- simlock-vrij !

Vooral de McGuider 2009 Europa navigatie software is top.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bi-zonder schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Nee, je bent (in mijn ogen) geen uitzondering en ja, ik denk er hetzelfde over.

Sms-en doe ik al niet, gruwelijke hekel aan.

Ik gebruik mobiel alleen voor bellen, gebeld worden. Vind mobiel handig in noodgevallen; onderweg pech krijgen, ongeluk zien gebeuren, dat soort dingen.

Als ik zo'n smart-ding zou nemen, zit er van alles op wat ik niet gebruik, nooit ga gebruiken. Ook zou ik dan wéér allerlei abonnementen met elkaar moeten gaan vergelijken,...helemaal geen zin in.

Lang leve sim-only.. it's the simpel life for me...
Na 8 jaar heeft m'n huidige mobiel de geest gegeven..zodat ik nu noodgedwongen helaas op zoek moet naar een simpele Nokia met blue tooth
Met sim only kan je nog steeds een goede telefoon kopen.
Ik zou alleen al geen non-smartphone mobiel meer kopen omdat je voor de prijs van zo'n oplichtersprepaidpakketje met van die telefoons met veel te grote internetknop, waar je dan vooral niet op wilt drukken een goede tot zeer goede tweedehands smartphone kan kopen. En dingen als wifi, mail lezen, toiletgamen, onderwegvermaak zou ik toch niet willen missen.

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Las er laatst ook al een Tweakblog over, dus er zijn er wel meer. :) Een smartphone is leuk, maar aan die batterijtijd moeten ze toch echt wat doen. Of je moet twee phones hebben, een gewone als reservetoestel..

Hopelijk wordt het energieprobleem na verloop van tijd vanzelf minder ernstig. Net zoals je nu met een cheap ass single core-pc nog steeds alles kunt doen wat je meestal wilt doen (internetten, communicatie via chat/e-mail/twitter/etc, typen, administratie, muziek spelen & video kijken), hoop ik dat het met smartphones ook snel die kant op gaat: basisfuncties die het gewoon goed doen, en meer snelheid is niet nodig, behalve voor de mensen die spellen willen, 3d-navigatie etc.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn laatste telefoons waren alleen maar smartphones.

Nokia 6600 2e hands gekocht. Beetje aan de trage kant maar werkte altijd goed.. Toen een Nokia 6630 gekocht (ook 2e hands) maar die kon ik helaas niet gebruiken omdat er een Vodafone simlock op zat en Vodafone wilde die niet verwijderen. Daarna een Qtek 8300 gehad maar daar ben ik godzijdank na 2 maanden de zee mee ingelopen (letterlijk). Wat een traag baggerding! :D

Toen maar weer terug naar Nokia, het werd een N70 :P Jammer van het scherm want dat was bij de Qtek een stuk beter..maar wat snelheid betreft.. Maar al deze telefoons verbleken wat snelheid betreft bij m'n huidige Nokia E51 :P

Gebruik TomTom al sinds de 6600 en heb toen mijn E51 kwam versie 6 gekocht (5 had ik ook legaal :)). Sinds de E51 heb ik ook internet en gebruik ik ook Mail for Exchange die mijn agenda en contactpersonen synchroniseert .Wat een onwijs gemak als je even je telefoon wilt resetten..Gewoon een reset uitvoeren, Mail for Exchange zijn werk laten doen en alles wat belangrijk is is weer terug _/-\o_

Volgende wordt denk ik een Nokia E52.

* Glashelder kan echt niet meer zonder smartphone..

Mijn ervaring is dat een smartphone wel redelijk is zolang je maar bij WM weg blijft :P (Tytn I + II / Touch (HD) => allemaal crap). Bij ons op kantoor hebben ze allemaal Tytn II's maar het aantal wat er tevreden over is is volgens mij met 1 vinger te tellen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 06-07-2009 21:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Alfisti
  • Laatst online: 20:22

Alfisti

So macht Reisen Spaß

[b][message=32213311,noline]
Ik neem gewoon een standaard nokia telefoon met bluetooth, waar je alleen mee kan bellen en dan vind ik het best. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Of ben ik een uitzondering die dit vind?
Toevallig heb ik vorige week mijn 6310 weer in gebruik genomen na een tijdje klooien met een smartphone 8) Gewoon een telefoon die doet wat ik wil zonder frutsels die ik toch niet gebruik en ook nog eens tegen een stootje kan O+

• vanaalten
  • Laatst online: 19:43
Tja, ik zit nu ook te twijfelen.
Zo'n twee jaar lang een Nokia E50 smartphone gehad. Prima ding, goed te bedienen, net de juiste toepassingen en zo. Maar ja, begon wat te verouderen. Internet op mobiel leek mij leuk, een recentere Tomtom met nieuwe kaarten ook, MusicID op die touch diamond van een vriend vond ik ook een leuke toepassing.

Dus een paar weken geleden de Touch Diamond2 gekocht. Prima toestel, daar niet van. Maar ik kan er nog niet aan wennen. Hij is net wat te lomp qua formaat, soms moeten rebooten om dingen weer te laten werken als je teveel hebt lopen klooien met het apparaat, sommige tweaks die net niet goed werken...

Dus ik twijfel nu een beetje. Zie je binnenkort een Touch Diamond2 op V&A, dan zou 'ie van mij kunnen zijn...

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 13:03
ach jongen, wil je er over praten?

• Bi-zonder
  • Niet online
MsG schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:52:
[...]Met sim only kan je nog steeds een goede telefoon kopen.
Ik zou alleen al geen non-smartphone mobiel meer kopen omdat je voor de prijs van zo'n oplichtersprepaidpakketje met van die telefoons met veel te grote internetknop, waar je dan vooral niet op wilt drukken een goede tot zeer goede tweedehands smartphone kan kopen. En dingen als wifi, mail lezen, toiletgamen, onderwegvermaak zou ik toch niet willen missen.
Het 'oplichtersprepaidpakketje' beaam ik. Dat is me ook opgevallen.

Wat je zegt over wifi, e-mailen, herken ik me niet in. Internetten op mobiel zie ik mezelf (nu nog) niet doen. Dus voor mij niet relevant.

Maar de sprong van zo'n prepaid-pakketje naar smartphone vind ik toch wel groot. En die prijzen voor een 'meest simpel-zonder-al-teveel-toeters-en-bellen-mobieltje'...schrok ik wel van. Heb de idee inmiddels dat een simpele mobiel helemaal niet meer bestaat :/

Heb momenteel m'n oude Nokia 1100 weer in gebruik,..zo lang ie 't doet...

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 18:33
Bij de AH ofzo ligt afentoe een telefoon voor 20 euro. Met beltegoed.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:39
Een ding is zeker, de batterijen gaan altijd te snel leeg. Behalve als je de functies niet gebruikt, maar wat heb je dan aan zo'n telefoon.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

macciez schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:21:
Ik heb hetzelfde als de TS, maar na elke "normale" telefoon ga ik toch weer terug naar een smartphone. Als ik er 1 heb erger ik mij aan dezelfde problemen als in de TS besproken, maar als ik een "normale" heb mis ik alle functies
Ik heb er gewoon minstens twee, een 'gewone' Nokia en een smartphone. Dat betekent wel vaak simkaartjes wisselen, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik heb zelf jarenlang bij een telecombedrijf gewerkt en heb ongeveer elke smartphone vanaf de allereerste Windows Mobile-telefoon (SPV) wel gehad, en ik vind het leuke apparaten ter vervanging van een pda, maar voor bellen en dagelijks gebruik kies ik toch liever een 'gewone' telefoon. Agenda en e-mail synchroniseren kan tegenwoordig op bijna elke telefoon.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bi-zonder
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:24:
Bij de AH ofzo ligt afentoe een telefoon voor 20 euro. Met beltegoed.
Klopt, maar heb je gezien wat voor mobiel daarbij zit? Zit doorgaans geen blue tooth op. En da's nu net m'n enige 'eis'.

Ik vind het gewoon zo zonde om een smart phone te kopen, waar van alles op zit, wat ik nooit gebruik.

• Bi-zonder
  • Niet online
SCIxX schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:24:
Een ding is zeker, de batterijen gaan altijd te snel leeg. Behalve als je de functies niet gebruikt, maar wat heb je dan aan zo'n telefoon.
Just my thoughts..

Verwijderd

SCIxX schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:24:
Vreemd, ik heb hier twee smartphones (HTC Magician & HTC Artemis) en haal standby tijden van rond een week, of twee dagen na intensief telefoonverkeer.
Gewoon jezelf aanleren overbodige meuk uit te zetten als je het niet gebruikt (wifi, bluetooth) en je scherm niet 100% verlicht zetten als ie niet aan de lader/laptop/pc hangt.

Heb sinds de Motorola MPX-200 alleen maar WM smart's gehad en ik wil niet anders. De enorme vrijheid en hoeveelheid aan apps is geweldig en waar die verhalen vandaan komen over crashende phones, geen idee, maar ik heb er nooit last van gehad, hooguit vollopend geheugen, maar dat is te wijten aan een brakke taskmanager/niet goed werkende close button. Een bekend minpunt binnen WM wat ook op te lossen is.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-11 16:08
Ik vind het gezeur om levensduur van de batterij een beetje non-discussie.

We willen een telefoon die alles kan en daarbij ook een week lang aanblijft

Als de laptop na 3 uurtjes op is klaagt niemand

Een telefoon die vanalles kan moet nou eenmaal gevoed worden. Laden is dan een kwestie van routine: elke dag op moment x hang je m in de lader. Dat doe ik bijvoorbeeld al mijn mijn simpele nokia en samsung: iedere autorit hangen ze in de lader. Vaak genoeg om de dag door te komen.

wijze woorden

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-11 09:43
Ik heb op het moment een HTC TD. Vond het in het begin echt rete traag tot ik de custom roms ontdekte. In het begin ook vaak vastlopers. Gebeurd nu nog nauwelijks. Gebruik nu mobile shell. Werkt prima, geen klachten. Volgende toestel wil ik toch eens een android gaan proberen maar dat duurt nog wel een jaar.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11 21:26
Bij WM devices moet je eens in de maand (en bij intensief gebruik, per week) het toestel resetten. Zo fris je het geheugen op van applicaties die nog op de achtergrond lopen en energie uit je batterij slurpen.

Trouwens ik kan ook niet werken met WM, heb nu een half jaar een Blackberry en moet zeggen dat ze bij RIM wel weten hoe het moet. Het enige nadeel is dat je weinig gratis custom applicaties hebt, maar aan de andere kant is mijn ervaring dat je na een week spelen het daar ook wel mee gehad hebt en alleen de standaard functionaliteiten als bellen, sms-en, e-mail en Internet gebruikt. En daar is Blackberry koning in. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Canaria schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:34:
[...]

Ik heb er gewoon minstens twee, een 'gewone' Nokia en een smartphone. Dat betekent wel vaak simkaartjes wisselen, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik heb zelf jarenlang bij een telecombedrijf gewerkt en heb ongeveer elke smartphone vanaf de allereerste Windows Mobile-telefoon (SPV) wel gehad, en ik vind het leuke apparaten ter vervanging van een pda, maar voor bellen en dagelijks gebruik kies ik toch liever een 'gewone' telefoon. Agenda en e-mail synchroniseren kan tegenwoordig op bijna elke telefoon.
Dan heb je blijkbaar toevallig al aldoor een smartphone gekocht, want dat zijn gewone Nokia's al heel vaak (lees: bijna altijd). Op zo'n echte standaard consumenten telefoon kan agenda synchroniseren en e-mail helaas vaak nog lang niet. Ook de enige uitbreidbaarheid is doormiddel van J2ME

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb onderhand al vier jaar een Qtek9090/Imate PDA2K (voordat ze HTC als merknaam gingen gebruiken dus) die het nog steeds prima doet.
Wel geupgrade naar WM5, maar voor die tijd was het een smartphone/PDAmetbellen die qua specs best wel dik was.
Eigenlijk kon ik alles al doen wat een aai-Phone nu pas doet en meer :)

Niet voor niks dat ik nu pas naar een vervanger aan het kijken ben, want qua display en capaciteiten zijn het laatste jaar pas vergelijkbare modellen tevoorschijn gekomen.
En dat je batterijen wat minder lang meegaan.. ach.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rpol schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:31:
Ik heb op het moment een HTC TD. Vond het in het begin echt rete traag tot ik de custom roms ontdekte. In het begin ook vaak vastlopers. Gebeurd nu nog nauwelijks. Gebruik nu mobile shell. Werkt prima, geen klachten. Volgende toestel wil ik toch eens een android gaan proberen maar dat duurt nog wel een jaar.
Toch vreemd, dat je eerst je software moet vervangen voordat je telefoon naar behoren werkt. Ik zou verwachten dat een telefoon direct uit de winkel goed werkt...

Het verhaal van de TS klinkt mij ook bekend in de oren, ik ben in ieder geval erg blij met mijn Nokia 1600 met een standby van bijna 2 weken. Voor mij ook geen smartphone, ik hoor in mijn omgeving teveel mensen klagen op hun smartphone. Voor foto's en filmpjes heb ik een digicam die wel een fatsoenlijke kwaliteit haalt en internetten doe ik wel op mijn laptop (mailtjes kunnen nooit zo belangrijk zijn dat ik direct moet reageren, daarvoor is nu juist die telefoon uitgevonden.)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MsG schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:50:
[...]

Dan heb je blijkbaar toevallig al aldoor een smartphone gekocht, want dat zijn gewone Nokia's al heel vaak (lees: bijna altijd). Op zo'n echte standaard consumenten telefoon kan agenda synchroniseren en e-mail helaas vaak nog lang niet. Ook de enige uitbreidbaarheid is doormiddel van J2ME
Ja ik weet het, daarom staat er ook 'gewone' Nokia :) Ik heb afgelopen week een 6700 besteld.
Ik heb nu toevallig een S60-apparaat, maar daarvoor had ik ook altijd Nokia's met S40 (6233, 8800), dus geen smartphones. Mail via imap werkt gewoon op S40. Exchange dan weer niet, maar daarvoor heb ik een iPhone.

• Oogje
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:34:
[...]

Duo-sim?

Ik heb een Ipaq business navigator van de baas en die phone bevalt me prima, spb gekocht en erop gezet en ik vind het prima werken, bellen/mailen/agenda is eigenlijk waarvoor ik het gebruik icm de Exchange server bij ons op de zaak. Enige nadeel, het formaat is niet altijd even handig. Daarom heb ik nog een oude Nokia3120, duo-sim kaartje erin en als ik ga stappen e.d. de ipaq uit, nokia aan en klaar :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Ik ben van een Touch Diamond naar een SE W995 gegaan. Wat een verademing. Geen ellendig touchscreen meer (niet blind kunnen smsen, met knopjes gaat ook nog eens veel sneller), geen traag WinMobile meer, WM6.x weigerde ook nog eens goed samen te werken met m'n bluetooth carkit, geen rare bugs meer..

Nu heb ik eindelijk gewoon een telefoon wat doet dat ie moet doen: bellen, smsen, werkt goed samen met m'n carkit en dit alles met een goede standby tijd (+-4 dagen).
Voor mij iig nooit meer een WM smartphone, maar waarschijnlijk ook nooit meer phone met touchscreen, het werkt voor mij gewoon niet intuitief genoeg.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Deadeye878 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:08:
[...]

Duo-sim?

Ik heb een Ipaq business navigator van de baas en die phone bevalt me prima, spb gekocht en erop gezet en ik vind het prima werken, bellen/mailen/agenda is eigenlijk waarvoor ik het gebruik icm de Exchange server bij ons op de zaak. Enige nadeel, het formaat is niet altijd even handig. Daarom heb ik nog een oude Nokia3120, duo-sim kaartje erin en als ik ga stappen e.d. de ipaq uit, nokia aan en klaar :)
Zijn er al "normale" telefoons met duo sim? Die Chinese dingen zijn er al een tijdje, maar de gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken en het zijn ook niet echt Smartphones omdat er een of ander Chinees OS op staat.

Maar ik was vandaag wel weer blij met mijn Smartphone. Moest ergens naartoe waar ik nog nooit geweest was (navigatie altijd bij) en had informatie nodig uit een mailtje (ook bij de hand). Alleen het Syncen van afspraken en contacten met Google werkt niet meer om een of andere reden (voer voor de tegenstanders van Windows Mobile ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 07-07-2009 16:53 ]

/▌

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 16:06

NoTimeRemains

I know

dus je wilt een telefoon die super veel functies heeft, die heel erg snel is en enorm lang met de accu meegaat.
ik denk dat dat gewoon onmogelijk is, in de huidige vorm. want hij mag natuurlijk geen 3kg wegen.

This is the Way.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
NoTimeRemains schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:05:
dus je wilt een telefoon die super veel functies heeft, die heel erg snel is en enorm lang met de accu meegaat.
ik denk dat dat gewoon onmogelijk is, in de huidige vorm. want hij mag natuurlijk geen 3kg wegen.
En vergeet niet dat ze klein genoeg moeten zijn om in je broekzak te passen zonder dat 't enorm opvalt.

https://niels.nu

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NoTimeRemains schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:05:
De truuk zit er in dat je eigenlijk functies alleen moet activeren als je ze gebruikt. Dit kan nog wel iets gebruiksvriendelijker denk ik, in mijn Windows Mobile heb ik een connection manager waar ik het mee doe. Wifi gaat eigenlijk automatisch uit als de telefoon "iddle" is, GPS gaat automatisch uit als je de navigatiesoftware afsluit. Verder is er nog wel veel verbetering mogelijk. Zo verbruiken programma's op de achtergrond stroom terwijl veel programma's geen optie hebben om ze uit te schakelen in Windows Mobile, zelfs niet de op de telefoon meegeleverde applicaties (moet je via de taakmanager doen). Ook UMTS verbruikt veel stroom, lijkt me dat dit op een zelfde manier als Wifi zou moeten kunnen dat je telefoon niet continu met de UMTS verbinding bezig als je hem niet gebruikt.

Verder moet je gewoon zorgen dat je de telefoon in de auto bij kan laden (USB of autolader) als je navigatie gebruikt en aangezien veel mensen die hier rondhangen en een smartphone een kantoorbaan hebben kan je hem ook opladen via de USB aansluiting op je PC.

/▌

• Oogje
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:50:
[...]

Zijn er al "normale" telefoons met duo sim? Die Chinese dingen zijn er al een tijdje, maar de gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken en het zijn ook niet echt Smartphones omdat er een of ander Chinees OS op staat.

Maar ik was vandaag wel weer blij met mijn Smartphone. Moest ergens naartoe waar ik nog nooit geweest was (navigatie altijd bij) en had informatie nodig uit een mailtje (ook bij de hand). Alleen het Syncen van afspraken en contacten met Google werkt niet meer om een of andere reden (voer voor de tegenstanders van Windows Mobile ;) )
Euhm ik bedoelde duo-sim in de zin van: 2 sim-kaarten met hetzelfde foonnummer, sim1 in mn ipaq, sim2 zit in mn nokia ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 16:06

NoTimeRemains

I know

ja ik heb dan een iphone en heb push mail en wifi de hele dag aanstaan. ik heb gewoon gezorgt voor een usb kabeltje voor op kantoor, thuis en ik heb nu een autolader in bestelling staan. thuis gaat ie meteen aan kabel want dan kan ik mijn spullen syncen (podcasts, muziek, ed) en natuurlijk opladen.
persoonlijk vind ik dit meer dan genoeg.
en als ik voor lange tijd niet thuis ben gaan de energievretende functies gewoon uit.

je weet toch als je een smartphoneachtig ding hebt dat die gewoon niet lang met een accu gaan. daarom gaat mijn iphone ook niet mee als ik naar bijv. lowlands ga

This is the Way.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Marzman schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:50:
[...]

Dat is andersom :)
Het gaat hier om twee simkaarten met hetzelfde nummer zodat je tussen twee toestellen kunt wisselen zonder de sim om te zetten.

Ik heb wel een duosim, maar de tweede simkaart ligt gewoon in de kast als reservesimkaart voor als ik de andere kwijtraak.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Deadeye878 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:42:
[...]

Euhm ik bedoelde duo-sim in de zin van: 2 sim-kaarten met hetzelfde foonnummer, sim1 in mn ipaq, sim2 zit in mn nokia ;)
Volgens mij kun je bij veel providers al een tweede sim aanvragen?

Verwijderd

Ach, alle compagnons van grote advocatenkantoren die ik ken doen het standaard met een 6310i. Afspraken, agenda beheren, et cetera doet een secretaresse. Een smartphone is onhandig, gaat niet lang mee, en is eigenlijk gewoon voor knechten.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:40

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Op verzoek -> WBMP

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maak een TR of stuur een DM.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 07-07-2009 18:59 ]

/▌

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:34

Metro2002

Memento mori

Kan me wel vinden in de ergernissen van de TS, ik heb zelf een HTC tytn II met windows mobile 6.1 maar de versie die er standaard op staat is werkelijk te brak voor woorden. Na inschakelen kan je eerst 2 minuten wachten voor je wat kan doen, lange wachttijden bij afsluiten van programma's etc. Pas na een flash naar een andere rom versie (winmobile 6.1 van Dutty) werkt het pas enigszins fatsoenlijk maar dan nog loopt ie soms vast of reageert het sloom. Ik heb in een grijs verleden een palm Vx gehad en die had nooit maar dan ook nooit vastlopers. Daarna een windows mobile 2003 PDA gehad maar dat was helemaal hel op aarde. Ik was dat ding vaker aan het resetten en herinstalleren dan dat ik ermee kon werken.

Kortom: Het is meer een windows mobile issue dan een smartphone issue denk ik. Zoek er eentje uit die geen windows mobile draait. Tis dat ik deze goedkoop van iemand kon overnemen anders had ik ook echt géén windows mobile meer gewild.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Metro2002 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:22:
Kan me wel vinden in de ergernissen van de TS, ik heb zelf een HTC tytn II met windows mobile 6.1 maar de versie die er standaard op staat is werkelijk te brak voor woorden. Na inschakelen kan je eerst 2 minuten wachten voor je wat kan doen, lange wachttijden bij afsluiten van programma's etc. Pas na een flash naar een andere rom versie (winmobile 6.1 van Dutty) werkt het pas enigszins fatsoenlijk maar dan nog loopt ie soms vast of reageert het sloom. Ik heb in een grijs verleden een palm Vx gehad en die had nooit maar dan ook nooit vastlopers. Daarna een windows mobile 2003 PDA gehad maar dat was helemaal hel op aarde. Ik was dat ding vaker aan het resetten en herinstalleren dan dat ik ermee kon werken.

Kortom: Het is meer een windows mobile issue dan een smartphone issue denk ik. Zoek er eentje uit die geen windows mobile draait. Tis dat ik deze goedkoop van iemand kon overnemen anders had ik ook echt géén windows mobile meer gewild.
Dat is ook meer mening dan feit. Zoals reeds gezegd, het nummer 1 probleem, de batterij los je niet op met een non-WM mobiel. Voorderest, dingen als vastlopen heb ik eigenlijk nooit gehad met WM. Wel ben ik met je eens dat de default roms nog wat kunnen leren van de gedreven XDA-developer roms. Ik heb weleens gelezen dat bij huidige batterijen hij ook echt fysiek groter moet worden bij meer capaciteit. Ben benieuwd wat ze daar aan gaan doen de komende jaren. Aangezien over 10 jaar een mobiel standaard nóg meer kan.

Straks zit in elk standaard mobieltje al:
-GPS
-3G
-GSM
-Camera
- DVB-H?

Pagina: 1