Toon posts:

4GB Geheugen Compaq C750ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Ik ben in bezit van een Compaq C750ED Notebook.

Momenteel zit er 2Gb DDR2/667 in. en zou deze uit willen breiden naar 2x 2 GB (4GB)

Echter, in de gebruikshandleiding staat dat deze notebook maximaal 2 GB ondersteund.

Kan iemand dit bevestigen of dit echt zo is? want oudere notebooks ondersteunen ook 4GB zonder problemen.

Alvast bedankt!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zou je eens everest kunnen downloaden, en kijken wat er bij Moederbord -> Chipset -> Northbridge staat? Hier staat meestal de chipset. Deze kun je dan even googlen, waarbij als het een intel chipset is alle gegevens qua max ram kan worden gevonden...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Op de website van HP zelf, staat ook vermeld dat er maar 2 gb in kan. De kans bestaat dat het stiekem toch werkt, echter wordt dat dan niet gegarandeerd.. Ik zou er zelf iig geen geheugen voor gaan aanschaffen om het te testen, wellicht dat je iemand kent die het jou even wil lenen?

http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat om een Intel Chipset, echter ik ben nu niet thuis. ik stuur wanneer ik thuis ben de specificaties van het moederbord.

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik vermoed dat het om een Intel 965 express gaat, maar dat weet ik even niet meer zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Phase schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:05:
Ik vermoed dat het om een Intel 965 express gaat, maar dat weet ik even niet meer zeker.
Ja dat klopt die chipset heb ik. die heb ik ook als grafische kaart.

• Phase

Phase

Supremely Insane

De chipset zou dat volgens intel zelf wel moeten kunnen, question is, slikt de bios dat ook?

Verwijderd

Topicstarter
Phase schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:11:
De chipset zou dat volgens intel zelf wel moeten kunnen, question is, slikt de bios dat ook?
Ik beschik over de recenste versie van de Bios F.34

• Phase

Phase

Supremely Insane

Jah, maar HP heeft nogal een handje om "aparte" biossen te maken :P Tig features eruit halen en dergelijke.
Maargoed, tijd dus om iemand te zoeken die je ff 2x 2Gb ddr667 sodimms wil lenen :P

Verwijderd

Topicstarter
Phase schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:16:
Jah, maar HP heeft nogal een handje om "aparte" biossen te maken :P Tig features eruit halen en dergelijke.
Maargoed, tijd dus om iemand te zoeken die je ff 2x 2Gb ddr667 sodimms wil lenen :P
Zou het verschil merkbaar zijn van 2GB of 4GB?
ik kan ook 3GB doen maar aangezien me videokaart onboard is is dualchannel weer meegenomen.

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ligt er maar net aan wat je ermee doet, voor normaal gebruik zoals internetten, muziek luisteren en dergelijke waag ik te betwijfelen dat je het verschil uberhaubt gaat merken.
Voor de normale gebruiker is 2gb ram voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 gb module kunnen lenen en de laptop accepteerd netjes de 3 GB, dus 4GB zou dan ook moeten werken.

verder twijfel ik welke voor welk merk ik zou gaan, Kingston of A-Data, iemand ervaringen met deze merken?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 11:41 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59

Thandor

SilverStreak

A-Data heb ik geen ervaring mee; Kingston ValueRAM wel en dat geheugen werkte tot nu toe altijd prima in ieder willekeurig systeem :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1