Internet delen met MAC beveiliging *

Pagina: 1
Acties:

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Ok... had een beetje moeite om een leuke TItel te verzinnen maargoed. Ik zit hier dus nu met een soort probleem. Momenteel ben ik op vakantie bij mijn opa en oma in Georgie. Eindelijk na zoveel jaar hebben ze internet thuis. Maar! Het is niet zomaar internet. Er is een kabel in hun apertament binnen getrokken van buiten... vraag me niet hoe. Het is een zwarte kabel met maar 4 kabeltjes. 2 wit, oranje en blauw. De verbinding is razendsnel kan ik je vertellen. 5mbit maar hij pusht 'em makkelijk naar 1.5 mb per seconde op torrents. okay... nog wat meer uitleg: Toen ze de kabel aan de pc verbonden hebben moesten ze het mac address registreren met iets... ik weet niet wat het was, maar de URL zag er zo uit: activation.eennaam.ge. Nadat het geregistreerd was werkte het internet. Maar ik zit hier dus met mijn laptop dus had ik mijn mac address gespoofed om ook te kunnen internetten. Nu zit ik hier 4 weken en ik vind het nogal zuur om steeds die kabel eruit te trekken om 'em in mijn laptop te proppen.

Is hier een oplossing hiervoor? Ik dacht aan een switch, zou dat werken? Mijn mac address blijven spoofen maakt mij niet zo heel erg uit, ik wil gewoon een splitter. Wi-fi zou ik ook wel willen, maar dan krijg je gedoe met het mac address die je dan moet spoofen van een router ofzo.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Merc!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou gewoon een standaard routertje kopen, en daarop het mac-adress clonen. Klaar :)

Hier staat tekst

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

switch is om te 'switchen' binnen een netwerk.
router is om te 'routeren' tussen netwerken, zoals wan/lan (wat jij in feit wilt).
Zoals boven al aangegeven, gewoon een routertje, macje clonen en gaan met die banaan :)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, ook in georgie gebuiken ze gewoon ethernet verwacht ik. Als jij die gewoon in je laptop kan prikken, dan kan die ook gewoon in een router.

Dan moet die router wel het MAC adres clonen van die PC die als eerste is aangemeld.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MAC adres clonen net zoals vroeger bij UPC en @home gedaan moest worden. Niks spannends aan :) Router er tussen en gaan met die banaan.

Voor het geval je gaat vragen: "Komt dat MAC adres dan niet in de knoei met het MAC adres op de pc?" Nee dus, de 2 netwerken zijn wat dat betreft niet aan elkaar gekoppeld en je kan dus alle systemen gewoon aansluiten aan die router.

https://discord.com/invite/tweakers

• Ortixx
ok! mooi! Ik ga zometeen dan gewoon naar de winkel om een routertje te kopen. Helaas wordt hier echt heel gierig gedaan met alle technologie dus een routertje vinden voor minder dan 100 dollar gaat niet lukken XD

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Leveren / bezorgen ze daar niet van uit HongKong ofzo? via Ebay? (ik vraag maar wat hoor, geen idee hoe land verder in elkaar zit daar).

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Ortixx
@sithwarrior:

ja ik weet het zelf ook niet. Ben er ook maar op vakantie hoor :P. Ben er 4 weken dus ik ben nu aan het kijken of het waard is of niet. Ik vind het niet erg om 20-30 dollar uit te geven aan een crappy router. Als ik maar internet op mn laptop EN op de pc kan hebben :P. Om eerlijk te zijn: Ik heb hier nooit van mijn leven mn opa en oma post zien krijgen... En nee ik stuur nooit kaarten.. die komen dus niet aan he :P Gewoon lekker CD met foto's meegeven aan iemand die naar georgie gaat :P Zo werkt het XD

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien goedkoper om een wi-fi stick in de PC te stoppen en die dan de internet-verbindingen laten delen via "ad-hoc" netwerk via dit draadloze interface?

Als het goed is ben je dan ook geNAT, dus de provider ziet alleen het MAC van de PC.

[ Voor 22% gewijzigd door Keypunchie op 06-07-2009 15:01 ]

• Ortixx
keypunchie: Dat is idd wel heel erg slim! Maar dit is misschien een probleem: de pc is een pentium III en is omfg slow. Er zit een pci kaart in met 4 usb 2.0 poortjes. Is het een optie om een dongle te kopen of niet.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het lijkt mij ook het makkelijkst om vanaf de PC met internet de verbinding te "sharen". Hoeft niet persé met wifi, kan ook met een extra netwerkkabel (als die PC 2 nic's heeft) of zelfs via bluetooth.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Keypunchie
  • Niet online
Of 'ie het gaat trekken? Volgens beetje natte vingerwerk kost elke bit theoretisch een kloktik van je processor om te verwerken (een Hz dus).

En je moet hem zowel ontvangen als weer verder versturen, dus maal 2. Komt neer op dat als je 1.5 mbit/seconde haalt, dat dus ook 1,5 Mhz van je processor kost (x2 = 3 Mhz). Zelfs als je de volle 5Mbit aan het downloaden bent, dan is dat dus slechts 10Mhz van de beschikbare CPU-cycles. Lijkt me dat zelfs een doffe ouwe pentium van 1 Ghz dat zonder al te veel moeite moet kunnen trekken.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
Een Pentium III met usb 2.0 poortjes??? Dat vind ik een sterk verhaal, hoewel ik geen 'kenner' ben. Maar als jij het zegt..

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 16:32
Barleone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:44:
Een Pentium III met usb 2.0 poortjes??? Dat vind ik een sterk verhaal, hoewel ik geen 'kenner' ben. Maar als jij het zegt..
offtopic:
Wanneer het moederbord over PCI-sloten beschikt is dit toch gewoon mogelijk? Waarschijnlijk is hij alleen niet standaard zo gekocht denk ik, als ik begrijp wat je bedoelt.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Ortixx schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:00:
5mbit maar hij pusht 'em makkelijk naar 1.5 mb per seconde op torrents.
5mbit en je haalt maar 1,5mbit? Dat scheelt alsnog 3,5mbit :o

Als je met 1,5mb/sec op 1,5 megabyte/sec doelt, het is nogal lastig om over een theoretisch maximum heen te gaan.. Om die snelheid te halen heb je ~15mbit nodig.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Barleone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:44:
Lol hij zegt toch dat er een PCI kaart in zit met USB 2.0. Die kan je gewoon kopen in en je computer stoppen hoor, zelfs in een Pentium 3, dat is echt geen rocket science ofzo....

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
Jarpse schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:55:
[...]

5mbit en je haalt maar 1,5mbit? Dat scheelt alsnog 3,5mbit :o

Als je met 1,5mb/sec op 1,5 megabyte/sec doelt, het is nogal lastig om over een theoretisch maximum heen te gaan.. Om die snelheid te halen heb je ~15mbit nodig.
Ik denk dat hij bedoelt: theoretisch 5Mbit, maar hij haalt praktisch 1,5MB. Blijkbaar weten ze in GE nog iet zo goed hoe ze lijntjes moeten afknijpen?
SithWarrior schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:00:
[...]

Lol hij zegt toch dat er een PCI kaart in zit met USB 2.0. Die kan je gewoon kopen in en je computer stoppen hoor, zelfs in een Pentium 3, dat is echt geen rocket science ofzo....
:O Brilprobleem/slaaptekort causes malfunction 8)7 8)7 8)7 Ik slaap weer lekker verder...

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• BHQ

BHQ

Barleone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:22:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt: theoretisch 5Mbit, maar hij haalt praktisch 1,5MB. Blijkbaar weten ze in GE nog iet zo goed hoe ze lijntjes moeten afknijpen?
Dan hebben ze 'm een uncapped lijnprofiel gegeven lijkt het haast.. grove fout ;)

En uiteraard bedoelde hij het zo, maar tsja.. tussen een megabit en megabyte zit nogal een verschil..

Verwijderd

In die landen wordt vaak het volgende gedaan:

Een server "ergens" in het gebouw neerzetten, naar iedereen die wilt een UTP kabel via het dak naar binnen, en met een switch iedereen lekker op een LAN.
In die server zit een dikke TB schijf, met oneindig veel films.
En die server heeft dan een ADSL naar buiten. Dus een soort "mini" ISP. Meestal niet groter dan een huizenblok. En men gebuikt MAC filtering om alleen die mensen die betalen van internet te voorzien, of af te sluiten.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Keypunchie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:55:
Of 'ie het gaat trekken? Volgens beetje natte vingerwerk kost elke bit theoretisch een kloktik van je processor om te verwerken (een Hz dus).
Helaas, een kloktik betekent niet dat er 1 bit verwerkt wordt en je hele verhaal raakt kant noch wal. :>

Een router is technisch de beste oplossing. Is leuk voor overige familieleden die langshoppen en je hebt er zelf ook nog 4 weken (en volgende reisjes) wat aan, dus ik zou zelf een routertje aan grootouders schenken. O-)

{signature}

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• BHQ

BHQ

Oh, wacht..

De kabel direct aan de PC verbonden? Chances are dat dat inderdaad gewoon een 100mbit linkje is richting een switch dan.. Wat voor IP krijg je? Doe eens een scanrondje met Fing mocht het IP in een private block vallen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die 2 witte aders zijn wellicht stiekem oranje en blauw gestreept. :P

{signature}

• Ortixx
voutloos:

die 2 witte aders zijn idd oranje en blauw gestreept! Valt me nu pas op XD. Maar het klopt ook dat het internet hier heel vreemd in elkaar zit. Zeker met dat servertje ergens in een gebouw. Zou ik niet vreemd vinden want zo'n gebouw heeft zegmaar 1 address. Dus straatnaam - nummer. En elk apartment heeft gewoon een nummer. Dus je MOET wel soort van de verbinding delen tussen iedereen. Ik vind het maar vreemd hier. Ik ga gewoon een routertje kopen en probeer ik wat magic te verwerken :P Toch heel erg bedankt voor jullie inzet.

• Keypunchie
  • Niet online
Helaas, een kloktik betekent niet dat er 1 bit verwerkt wordt en je hele verhaal raakt kant noch wal.
Hoezo kant nog wal? Is gewoon een vuistregeltje wat de processorbelasting is van TCP/IP, hoor. Tenzij je TCP Offloading gebruikt vergissen mensen zich nogal eens in wanneer ze bijvoorbeeld Gigabit vol gaan trekken tussen servers en wat dit voor de performance betekent.

Precies de reden waarom er op een HBA voor je iSCSI bijvoorbeeld een hardwarematige TCP offloader zit.

Wikipedia: TCP Offload Engine

Natuurlijk zal er ook nog wat overhead voor het internet delen bijkomen, maar de eindconclusie blijft staan: Kan prima.

Graag hoor ik het van je als je een alternatieve manier hebt van het berekenen van de processorbelasting van netwerkverkeer.

[ Voor 36% gewijzigd door Keypunchie op 07-07-2009 15:12 ]

Pagina: 1