Na lang overdenken heb ik besloten dat ik een Gigabyte moederbord wil hebben met de 780G serie en een SB700 chipset.
Waar ik tegenaan loop zijn de vele verschillende modellen binnen de serie. Dit zal ongetwijfeld ook voor de andere merken en modellen gelden. Het zou fijn zijn als de aanduidingen duidelijk op de websites van de fabrikanten zou staan
Die opmerking heb ik ook naar GigaByte gestuurd
De volgende borden heb ik gevonden waartussen ik een keuze wil maken.
G > Gigabyte ?
A >?
M > ?
A > ?
78 > 780Gserie
780 > wat betekend de extra "0"
Bij de overigen heb ik de verschillende aanduidingen in "vet" aangeduid.
GA-MA78G-DS3H > D > ?
GA-MA78G-DS3H > S > ?
GA-MA78G-DS3H > 3 > ?
GA-MA780G-UD3H > 0 > ?
GA-MA78GM-US2H > M > ?
GA-MA78GM-UD2H > U > ?
GA-MA78GPM-DS2H > de P was voor het geheugen voor de GPU?
GA-MA78GPM-DS2H > S > ?
GA-MA78GM-S2H > H > ?
GA-MA78GPM-UD2H(rev. 1.0) > D > ?
Weet iemand een goede link waar dit beschreven is?
Misschien dat iemand al die vraagtekens kan vervangen door de werkelijke betekenis?
Wat vinden jullie van de naamgeving van de verschillende moederborden, is het bij alle merken en typen zo ingewikkeld gemaakt?
Door een lijst van de modellen te maken en de verschillende opties in een sheet te zetten ben ik wel verder gekomen, toch helemaal kon ik de onderlinge verschillen niet achterhalen, laat staan om achter de betekenis te komen van de aanduidingen.
Waar ik tegenaan loop zijn de vele verschillende modellen binnen de serie. Dit zal ongetwijfeld ook voor de andere merken en modellen gelden. Het zou fijn zijn als de aanduidingen duidelijk op de websites van de fabrikanten zou staan

De volgende borden heb ik gevonden waartussen ik een keuze wil maken.
G > Gigabyte ?
A >?
M > ?
A > ?
78 > 780Gserie
780 > wat betekend de extra "0"
Bij de overigen heb ik de verschillende aanduidingen in "vet" aangeduid.
GA-MA78G-DS3H > D > ?
GA-MA78G-DS3H > S > ?
GA-MA78G-DS3H > 3 > ?
GA-MA780G-UD3H > 0 > ?
GA-MA78GM-US2H > M > ?
GA-MA78GM-UD2H > U > ?
GA-MA78GPM-DS2H > de P was voor het geheugen voor de GPU?
GA-MA78GPM-DS2H > S > ?
GA-MA78GM-S2H > H > ?
GA-MA78GPM-UD2H(rev. 1.0) > D > ?
Weet iemand een goede link waar dit beschreven is?
Misschien dat iemand al die vraagtekens kan vervangen door de werkelijke betekenis?
Wat vinden jullie van de naamgeving van de verschillende moederborden, is het bij alle merken en typen zo ingewikkeld gemaakt?
Door een lijst van de modellen te maken en de verschillende opties in een sheet te zetten ben ik wel verder gekomen, toch helemaal kon ik de onderlinge verschillen niet achterhalen, laat staan om achter de betekenis te komen van de aanduidingen.