Betekenis Gigabyte Moederbords: Serie en model nummers ??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang overdenken heb ik besloten dat ik een Gigabyte moederbord wil hebben met de 780G serie en een SB700 chipset.

Waar ik tegenaan loop zijn de vele verschillende modellen binnen de serie. Dit zal ongetwijfeld ook voor de andere merken en modellen gelden. Het zou fijn zijn als de aanduidingen duidelijk op de websites van de fabrikanten zou staan O-) Die opmerking heb ik ook naar GigaByte gestuurd :(

De volgende borden heb ik gevonden waartussen ik een keuze wil maken.
G > Gigabyte ?
A >?
M > ?
A > ?

78 > 780Gserie
780 > wat betekend de extra "0"

Bij de overigen heb ik de verschillende aanduidingen in "vet" aangeduid.
GA-MA78G-DS3H > D > ?
GA-MA78G-DS3H > S > ?
GA-MA78G-DS3H > 3 > ?
GA-MA780G-UD3H > 0 > ?
GA-MA78GM-US2H > M > ?
GA-MA78GM-UD2H > U > ?
GA-MA78GPM-DS2H > de P was voor het geheugen voor de GPU?
GA-MA78GPM-DS2H > S > ?
GA-MA78GM-S2H > H > ?
GA-MA78GPM-UD2H(rev. 1.0) > D > ?

Weet iemand een goede link waar dit beschreven is?
Misschien dat iemand al die vraagtekens kan vervangen door de werkelijke betekenis?

Wat vinden jullie van de naamgeving van de verschillende moederborden, is het bij alle merken en typen zo ingewikkeld gemaakt? :?

Door een lijst van de modellen te maken en de verschillende opties in een sheet te zetten ben ik wel verder gekomen, toch helemaal kon ik de onderlinge verschillen niet achterhalen, laat staan om achter de betekenis te komen van de aanduidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je goed kijkt zie je zo de betekenissen.

Als ik goed uit mijn hoofd weet:
UD=Ultra Durable
DS=Dual Stable (condensatoren volgens mij)
MA78GM (M=Matx, G=Graphics)

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 06-07-2009 10:17 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Wikipedia: Gigabyte Technology

Hier staat die informatie die je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op de wikipagina staat idd de recente informatie. Het beste blijft natuurlijk gewoon de specspage erop na te slaan.
Vroeger betekende de D niet Durable, maar Dual bijvoorbeeld.

Gigabyte is iig nog een van de duidelijkere, je kunt nog prima aan de hand van het typenummer achterhalen wat erop zit. Als je kijkt naar Asus... dan wordt je helemaal akelig, want die hebben geen typenummers die te achterhalen zijn zoals Gigabyte dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, dit is wat ik zocht, jammer dat het niet op de website van Gigabyte zelf staat. Ik ben benieuwd of Gigabyte zelf weet dat de verklaring op de wiki staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou het op de GBT site moeten staan als daar al volledige specs van de borden staan? En daar naast ook nog eens een mooie comparisontool http://www.gigabyte.eu/Pr...ucts_ComparisonSheet.aspx
Pagina: 1