Hallo beste Tweakers,
Gisteren-namiddag was ik nog vrolijk bezig buiten aan het werk met de laptop, totdat ik hem ik slaapstand zette en hem een goed halfuur later binnen terug wou opstarten. Resultaat: gaf blijk van opgestart te zijn (de fan was toch al zeker actief, maar echter geen beeld...zelfs niet na een rustig eindje te hebben gewacht). Via de power-knop 2,5 seconden ingedrukt te houden heb ik hem toen uitgeschakeld en terug opgestart. Vanaf toen was het duidelijk dat er echte problemen waren: nl. terug geen beeld + beep-code 4-1-1-1 (met toch terug de fan die zeker werkt, de led-jes als anders branden wel).
Tot nu toe reeds geprobeerd:
Iemand die mij omtrent dit probleem verder kan helpen naar een (mogelijke) oplossing?
Gisteren-namiddag was ik nog vrolijk bezig buiten aan het werk met de laptop, totdat ik hem ik slaapstand zette en hem een goed halfuur later binnen terug wou opstarten. Resultaat: gaf blijk van opgestart te zijn (de fan was toch al zeker actief, maar echter geen beeld...zelfs niet na een rustig eindje te hebben gewacht). Via de power-knop 2,5 seconden ingedrukt te houden heb ik hem toen uitgeschakeld en terug opgestart. Vanaf toen was het duidelijk dat er echte problemen waren: nl. terug geen beeld + beep-code 4-1-1-1 (met toch terug de fan die zeker werkt, de led-jes als anders branden wel).
Tot nu toe reeds geprobeerd:
- laptop volledig uitgeschakeld, alle randapparatuur (muis) en batterij + voedingskabel losgekoppeld ... aan/uit-knop minstens 15 seconden ingedrukt (reset blijkbaar de BIOS) en daarna terug alles aangekoppeld en laptop terug opgestart. Deze stap heb ik meermaals geprobeerd!
Resultaat: even had ik terug het normale opstart-scherm voor me, nadien las ik een code 0251. Daarna terug geen beeld meer en kon ik terug eindeloos blijven wachten. - Via de mogelijke toetsen (F1 en blauwe knop) in BIOS geraken net na opstarten. Resultaat: lukt helemaal niet om in BIOS te geraken.
- booten vanaf CD-ROM, echter daarvoor moet dit ingesteld worden in BIOS...en dat lukt dus dan ook niet.
- info opgezocht (hier op tweakers.net in de FAQ PMG en elders op de forums) omtrent beep-code voor een oplossing (4-1-1-1 : try to boot with INT 19)
- dus geen beeld
- fan draait, maar zeker ben ik niet of de harde schijf draait bij het opstarten
- op het moment dat de laptop volledig uit is en er op de aan/uit-knop even word geduwd om hem aan te schakelen...reageer het toestel die eerste maal helemaal niet (start niet op, wel zie je het led-je van de batterij eventjes heel flauw oplichten). Het is pas bij de tweede maal drukken dat de laptop opstart.
- éénmaal had ik even een andere beep-code: 1-3-4-3 (Test 51K base memory)
Iemand die mij omtrent dit probleem verder kan helpen naar een (mogelijke) oplossing?