Beeldscherm heeft een gelige tint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207527

Topicstarter
Goedemorgen,

ik heb een probleem met mijn beeldscherm. Mijn beeldscherm is van het merk Belinea, maar ik denk niet dat dat heel veel uitmaakt. Volgens mij zit dit probleem in de computer zelf. Voor computer heb ik: Intel e6850 3,0GHz, GeForce NVIDIA 8800GTS, 2GB RAM.

Ik was op een gevenmoment allemaal dingen 'die ik niet meer nodig had' van mijn HD aan het verwijderen, waarna mijn beeldscherm opeens een gelige tint kreeg. Dat gebeurde nadat ik een bepaalde map verwijderde. Ik weet niet meer welke map dat was, maar hij was vrij groot, het duurde lang om het te verwijderen. Het scherm ziet er uit alsof je er intensief met een gele lamp op schijnt. De kleur wit is nu dus veranderd in geel en vrijwel alle andere kleuren zijn ook niet meer hetzelfde.

Wat ik al geprobeerd heb:

Ik heb gekeken op andere fora (helpmij.nl en gamelux.be).

Daar werd gezegd om instellingen in Configuratiescherm > kleurbeheer te veranderen, maar dat kon ik niet vinden.

De bekabeling heb ik ook al nagekeken.

Een systeemherstel naar die dag daarvoor heb ik al uitgevoerd, dat werkte ook niet.

Mijn PC meerdere keren gereboot.

En toen ik mijn PC vanmorgen aanzette was mijn beeldscherm normaal (normale kleuren) maar toen hij bezig was met dingen laden en ik in mijn MSN venster zat werd hij als nog geel. Dus het is een soort instelling die geladen wordt.

Kan iemand me vertellen hoe ik de kleuren weer normaal krijg?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skohsl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 12:25
Weet je toevallig nog waar de map stond (dus los van het feit welke map het was), wellicht maakt dat het duidelijker wat het geweest had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Het zou ook toeval kunnen zijn, en dat het verwijderen van de map niets te maken heeft met het probleem. Het kan dus zijn dat het beeldscherm toevallig juist op dat moment defect raakte.

Volgens mij hebben Belinea schermen 3 jaar garantie. Ik zou zeggen: testen (bijvoorbeeld op een andere PC/laptop) en dan zonodig laten repareren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het gelige komt dus echt alleen in Windows? Probeer het eens in veilige modus of het dan geel wordt. En in het Bios (witte lettertjes).

Maar je was dus een beetje onderhoud aan het doen op je pc. Heb je de pc ook open gehad of bewogen? Een kapotte kabel of pinnetjes in de kabel kunnen ook dit effect geven.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 06-07-2009 08:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 12:23
Je noemde al dat je de bekabeling hebt bekeken. Voor de zekerheid, heb je gecontroleerd of er geen breuk in de kabel zit (- en natuurlijk of-ie aan beide kanten goed vast zit)?
Kleurbeheer kun je vinden door bijv. op desktop rechts te klikken - properties (of eigenschappen), en dan settings (instellingen), advanced en daar is kleurbeheer terug te vinden. Ik verwacht echter niet dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik vind het toch wel klinken alsof het verkeerde kleurprofiel geladen wordt. Heb je Vista? Dan doe je
Rechtermuis op bureaublad>Aan persoonlijke voorkeur aanpassen>Beeldscherminstellingen>Geavanceerde instellingen>Kleurbeheer>Kleurbeheer (het kan misschien ook wel met een shortcut, maar die weet ik niet).

In dit venster kun je een ander kleurprofiel instellen als standaard, kijk eerst even welke er nu staat. Probeer dan eventueel via toevoegen een ander profiel (bijvoorbeeld sRGB). Het nieuwe profiel is waarschijnlijk pas actief nadat je opnieuw hebt opgestart.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:01

Wish

ingwell

1) Test eens met een andere monitor op dezelfde PC
2) Test de Belina monitor eens op een andere PC

Maak je in ieder geval helder of het de PC of de monitor is.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Marzman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:42:
Het gelige komt dus echt alleen in Windows? Probeer het eens in veilige modus of het dan geel wordt. En in het Bios (witte lettertjes).

Maar je was dus een beetje onderhoud aan het doen op je pc. Heb je de pc ook open gehad of bewogen? Een kapotte kabel of pinnetjes in de kabel kunnen ook dit effect geven.
Wat hij zegt, controleer allereerst of het wit in de bios ook werkelijk als wit wordt weergegeven. Desnoods laad je de veilige modus, dan zie je ook veel wit voorbij komen en kun je ook direct driver en andere OS oorzaken uitsluiten. Een andere pc proberen kan ook veel duidelijkheid geven. Ga er niet zomaar vanuit dat het aan je OS ligt. Het ding kan ook gewoon kapot gaan. Soms onder invloed van temperatuur, dus eerst is het een poosje goed, maar als de boel warm wordt gaat het over naar geel.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207527

Topicstarter
Decalies schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:43:
Je noemde al dat je de bekabeling hebt bekeken. Voor de zekerheid, heb je gecontroleerd of er geen breuk in de kabel zit (- en natuurlijk of-ie aan beide kanten goed vast zit)?
Dat was het. Ik heb recentelijk mijn monitor veranderd. In het verleden zat hij daar vastgedraait dus ik kon uitsluiten dat hij bij mijn computer los zat. Nu heb ik een andere (oudere) monitor met een switch. Ik ken de termen niet dus ik noem het maar 'van blauw naar wit'. En die kon ik niet aandraaien.

Dat was ik vergeten en dus keek ik alleen aan de zijde van mijn monitor. Maar nu doet hij het weer. Bedankt.

Hij zat dus bij mijn computer niet goed vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 207527 op 06-07-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:09
Nu wel goed vast draaien he! :-)
Pagina: 1