Toon posts:

[CentOS] Software voor VPN verbinding met Linux server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige maand ben ik gebanned op een site, waar ik graag weer op zou willen posten. Gelukkig heb ik een linux server in Amsterdam staan, welke ik als proxy server zou moeten kunnen gebruiken.

Ik zou squid cache server kunnen installeren, echter heb ik het gevoel dat ik anoniemer zou zijn via een VPN verbinding met de server.

Hoe kun je een VPN verbinding maken met een linux server ,waardoor je IP verandert? Welke software is hiervoor nodig?

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11-2025
OpenVPN kan je perfect uit de nood helpen, daarvoor vind je zeker en vast voldoende tutorials ;)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 05:46:
Sinds vorige maand ben ik gebanned op een site, waar ik graag weer op zou willen posten. Gelukkig heb ik een linux server in Amsterdam staan, welke ik als proxy server zou moeten kunnen gebruiken.

Ik zou squid cache server kunnen installeren, echter heb ik het gevoel dat ik anoniemer zou zijn via een VPN verbinding met de server.

Hoe kun je een VPN verbinding maken met een linux server ,waardoor je IP verandert? Welke software is hiervoor nodig?
Het eerste wat in mijn hoofd schiet is: "waarom terug naar een site waar je gebanned bent". Ik neem aan dat het met een reden gedaan is en dat het van beide kanten dan niet loopt. Ik zou kijken of ik niet gewoon op een normale manier weer toegang kon krijgen.

Dat gezegd hebbende.

Ik maak over onveilige netwerken altijd verbinding via een ssh tunnel. In combinatie met een socks plugin voor verschillende programma's veranderd dit ook je ip (omdat je de gateway via de socks gebruikt).

Lees dit even om het in te stellen en ik gebruik [url="http://https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2648"]dit tooltje[/url] in firefox en thunderbird om snel van en naar de socks te switchen zonder de instellingen in te moeten

[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 06-07-2009 09:59 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME