Toon posts:

Snelheid van wifi slechts 1MB per seconde i.p.v. 54mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een 30mbit internetverbinding (glasvezel) en tot mijn blijdschap kan ik ook echt downloaden met zo'n 3,5MB per seconde.

Op mijn laptop echter, lijkt de snelheid beperkt te zijn. Het gaat maximaal tot 1.0 a 1.5MB per seconde. Dit gebeurt met verschillende wachtwoord-methoden en volgens mij ook als ik geen wachtwoord op de wifi-verbinding zet.

Mijn router zou gewoon 54mbit wifi aan moeten kunnen. Het gaat om een Netgear WGR614.

Ben al best een tijdje bezig om te zoeken naar een oplossing om dichter in de buurt te komen van de maximumsnelheid. Jullie Netwerken-FAQ gaf helaas weinig informatie over draadloos internet.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Waarschijnlijk zit je te ver weg van je router af.Oplossing zou kunnen zijn:router verplaatsen of je laptop dichter naar je router toe brengen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De meeste 54mbit routers halen wireless max ongeveer 25 mbit, dus zelfs als je Wifisignaal beter zou zijn haal je waarschijnlijk de 35 mbit niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

-ET-

Phone Home

54Mbit is half duplex dus

54Mbit/8bit=6.75MB/s
6.75MB/s /2 = 3.375MB/s

dus 3.375MB/s is de theoretisch maximale snelheid van 54Mbit wireless. Nu gaat daar nog een hoop IP overhead overheen. dus in de praktijk kom je op iets sneller dan 2.5MB/s. Dat is vervolgens wel in ideale omstandigheden. Mocht je nu nog wat op afstand zitten van je router en muren er tussen dan kan het zo maar inzakken naar 1 tot 1.5 MB/s

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je snelheden "kloppen" gewoon,op Wifi valt sowieso geen pijl te trekken op wat de daadwerkelijk max is, aangezien dat van veel factoren afhankelijk is. Voor het technische gedeelte klopt de praat van -ET- :)