Toon posts:

Videokaart geeft haperingen in games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk niet echt een vraag maar meer een probleem. Ik heb nu bijna 2 jaar geleden een nieuwe pc gekocht in de tussen tijd heb ik hem aardig omgebouwd tot wat ik hem graag wou hebben alleen ik heb steeds dat de videokaart toch niet lekker loopt in game's etc. Nou heb ik pas een nieuwe videokaart gekocht ik heb zelf het idee dat het moederbord gewoon verouderd is maar wil het toch met wat zekerheid weten niet dat ik een nieuw mobo ga kopen terwijl het niet eens nodig is daarom vraag ik jullie hulp of raad wat jullie er van vinden.

Moederbord : Winfast K8M890-8237
Chipset : K8M890CE Host Bridge
Processor : AMD Athlon 64 X2 6000+ @ 3100 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GTS 250
Harde Schijf : SAMSUNG (200 GB)
Monitor Type : 21 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (maart 2009)

Hier boven is mijn heel systeempje zo ongeveer gepost Ik hoop snel een reactie te zien :)

Tevens nog ff snel een andere vraag ik ben van plan een nieuwe HDD te kopen nu heb ik slechte ervaring gehad met een HDD in mijn computer te zetten zoals die op dit moment is hij pakt geen enkele hardeschijf alleen die er standaard in zit. Iemand een idee hoe dit zou kunnen ??

Alvast bedankt (Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 03:59 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:45
Ik kan je alleen helpen met de tip dat je topictitel omschrijvender kan.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat bedoel je met 'je videokaart loopt niet lekker'? Draai een benchmarktool en kijk of je scores haalt die je kunt verwachten met jouw setup. De enige manier om er achter te komen wat er aan de hand is, is testen (en dat kan alleen jij doen). Je specs zijn nog niet helemaal volledig, wat voor voeding gebruik je?

Wat betreft je harddisk: wat bedoel je met 'pakt geen enkele schijf'? Zie je 'm wel in BIOS? Je bent je er wel van bewust dat je een nieuwe schijf altijd nog even moet formatteren e.d. voordat je 'm kunt gebruiken?

Welkom op GoT trouwens :)

Rail Away!

Verwijderd

Net als HenkEisDS kan ik je niet inhoudelijk helpen.
Je topictitel heet 'vraagje', je begint door te zeggen dat het geen vraag maar een probleem is en vervolgens zie ik wel tekst maar ik zou niet weten wat de bedoeling ervan is.

Wees duidelijk met je vraagstelling.
Heb je een probleem met je videokaart en harde schijf? Geef dan aan wat voor probleem en wat je zelf al onderzocht hebt om dit probleem te verhelpen.

[ Voor 0% gewijzigd door br00ky op 28-04-2023 16:06 ]

Verwijderd

Wat zijn de temperaturen van je grafische kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Oke nou we gaan van start ik heb laatst een benchmark gedraaid. Met Futuremark 3D 2006 heb hier mee een score gehaald van 14319 Punten. Dit lijkt mij zelf aardig goed maar toch merk ik als ik aan het gamen ben dat het niet soepel loopt neem een voorbeeld aan World of Warcraft op sommige plekken loop ik rond met 20 FPS dit lijkt mij niet de bedoeling ik weet dat niet elk systeem het zelfde is maar een maat van me draait ongeveer met de zelfde specs hij heeft een 8800 GTX die tevens 80 graden wordt en ik draai met een GTS250 Die Stressed 49 graden wordt. Ook met mijn oude videokaart 8800GTS liep het niet lekker had de zelfde problemen Af en toe lag stoten met Call of duty World at War. Zoals ik hier boven al aangegeven heb een benchmark gedraaid met daarop goeie resultaten. Tevens ook een stress test gedraaid ging ook goed tot 110 graden liep hij als een zonnetje maar het is echt met gamen dat die me in de steek laat.. Dan over de HDD ik heb nu een 200GB Samsung in mijn PC en heb reeds een nieuwe gekocht die ik er dus gewoon bij in wou zetten met oog op meer opslag ruimte. Hij pakte alleen mijn standaard HDD hij ziet hem wel in de bios heb hem tevens ook geformatteerd etc etc. Naar alle tests ben ik zelf ten einde raad en vraag ik jullie om hulp :) Tevens gebruik ik een raptox voeding 550 Wat. De voeding lijkt mij niet het probleem te zijn ik heb alle zooi gister nog van het stroom afgehaald zoals de fans in mijn kast en nog steeds de zelfde prestatie's. Ook wou ik er nog aan toevoegen wat mij echt op veroudering lijkt van mijn MOBO Mijn Processor AMD athlon 64x2 6000 ( 3.1Ghz ) Wordt niet ondersteund als ik bij eigenschappen van deze computer kijkt staat er AMD Processor Model Uknown..

Als er meer informatie nodig is tot betrekking tot mijn pc hoor ik het graag ;)

Mvg Stephan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 10:27 ]

Verwijderd

Update je bios eens. Daarbij, en GTS 250 is ook niet veel meer dan een 9800GTX op een hogere clock snelheid. Is daarom dus logisch dat je niet veel sneller bent dan die vriend met een 8800GTX.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt had dit allemaal al goed door gelezen voordat ik deze kaart kocht. Ik heb een mailtje gestuurd naar Winfast over het moederbord en zei zeggen dat het al een vrij oud moederbord is hij is niet eens compatible met windows vista maar goed dat is dacht ik nog geen reden waarom die niet goed zou moeten draaien.. De bios update bedoeld u daar mee een flash ? Op dat gebied heb ik echt vrij weinig ervaring

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als ik Final Fantasy XI speel (ook een MMORPG), dan maakt het niet uit of ik nu een langzame of snelle pc heb wanneer ik voorbij de Auction house in Jeuno loop.
Op sommige plaatsen is het zo druk dat het eerder vanwege je internetverbinding kom, dan dat het vanwege je pc komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:41:
Nee klopt had dit allemaal al goed door gelezen voordat ik deze kaart kocht. Ik heb een mailtje gestuurd naar Winfast over het moederbord en zei zeggen dat het al een vrij oud moederbord is hij is niet eens compatible met windows vista maar goed dat is dacht ik nog geen reden waarom die niet goed zou moeten draaien.. De bios update bedoeld u daar mee een flash ? Op dat gebied heb ik echt vrij weinig ervaring
Ja ik bedoel een bios flash.

Verwijderd

Topicstarter
@ Arunia het is geen internet lag :)

@ Reinman je post echt sneller als de schaduw o_O

Maar ja ik heb nog nooit een bios flash gedaan dus weet ook niet precies hoe ik hier mee uit de voeten moet. Is het gewoon bios flashen en dan klaar of is het better om een nieuw moederbord te kopen.

Mvg Stephan

Verwijderd

Ik zou eerst een biosflash proberen, dat is goedkoper dan een nieuw moederbord kopen. Staat vast wel in je handleiding hoe je de bios van je moederbord flasht. Dit doe je vaak via een floppy.

Verwijderd

Topicstarter
Is die floppy drive toch nog ergens goed voor. Hij begon al bijna te veroesten :D Ik ga het ff na checken en proberen en dan hoor je het van me eerst bedankt :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Het niet herkennen van nieuwe hd's komt door de VIA 8237 sb van de chipset, deze kan erg slecht omgaan met S-ATA300 schijven. Op te lossen door de schijven via een jumpertje of tooltje van de fabrikant (via een andere pc) te limiteren op S-ATA150.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst eens een titelfixje, want 'vraagje' zegt natuurlijk niets over je probleem.

Dit topic gaat richting VB omdat het hier voornamelijk over de videokaart gaat. Voor wat betreft je probleem met je hdds kun je in OM een nieuw topic openen waarin je aangeeft wat het probleem nu precies is.
Pagina: 1