Ik wil een string die bestaan uit een regel tekst van 160 tekens filteren.
Ik ben een totale PHP beginner, dus ik zoek wat aanknopingspunten. Helaas moet ik jullie hulp weer inroepen omdat ik na 3 uur Googlen niet veel wijzen ben geworden. Ik zoek denk ik niet goed omdat ik niet weet waarop ik moet zoeken.
Wat ik nu heb:
Knip uit code:
Hiermee zorg ik dat de string waarin BLA1, BLA2 of BLA3 voorkomt, niet worden gemailed.
De output van stripos (of de case sensitive strpos) is echter altijd FALSE. Ik wil echter nog een BLA4 toevoegen, waarbij het bericht wel doorgelaten moet worden, die door BLA1, BLA2 of BLA3 worden tegengehouden.
Voorbeelden:
BLA1 BLA BLA BLA
Moet worden tegengehouden.
BLA1 BLA BLA BLA4
Moet worden doorgelaten.
Het kan echter ook een combinatie zijn:
BLA1 BLA2 BLA BLA4
Welke ook moet worden doorgelaten.
Wie helpt mij op weg?
Edit:
Of kan ik beter een alternatief voor strpos gebruiken?
Ik ben een totale PHP beginner, dus ik zoek wat aanknopingspunten. Helaas moet ik jullie hulp weer inroepen omdat ik na 3 uur Googlen niet veel wijzen ben geworden. Ik zoek denk ik niet goed omdat ik niet weet waarop ik moet zoeken.
Wat ik nu heb:
Knip uit code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| if ($from == "afzender@bla.bla") { // edit email $cut = split(" - ", $message); $sms = substr($cut[2],0,160); // filter email if (stripos($sms, "BLA1") === false) { if (stripos($sms, "BLA2") === false) { if (stripos($sms, "BLA3") === false) { // send email mail("geadresseerde@bla.bla","onderwerp",$sms); } } } } |
Hiermee zorg ik dat de string waarin BLA1, BLA2 of BLA3 voorkomt, niet worden gemailed.
De output van stripos (of de case sensitive strpos) is echter altijd FALSE. Ik wil echter nog een BLA4 toevoegen, waarbij het bericht wel doorgelaten moet worden, die door BLA1, BLA2 of BLA3 worden tegengehouden.
Voorbeelden:
BLA1 BLA BLA BLA
Moet worden tegengehouden.
BLA1 BLA BLA BLA4
Moet worden doorgelaten.
Het kan echter ook een combinatie zijn:
BLA1 BLA2 BLA BLA4
Welke ook moet worden doorgelaten.
Wie helpt mij op weg?
Edit:
Of kan ik beter een alternatief voor strpos gebruiken?