Toon posts:

ATI HD4830 Graphics ingame 'kapot'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag doet mijn grafische kaart rare dingen met ingame graphics. Na enkele tellen in een game (Fallout 3 en ArmA 2 demo) begint het grote beeldvullende polygonen, ruis en geflikker te vertonen.

Fallout 3 'bevriest' bij dit probleem. Een ontsnapping naar het bureaublad verhelpt, tijdelijk, het probleem.
ArmA gaat wel door, is onspeelbaar door de 'artifacts' zoals dit vreemde verschijnsel schijnt te heten.

Een google-actie heeft mij niet meer duidelijkheid gegeven dan wat ik nu kan zeggen.

Ik heb net de drivers opnieuw geïnstalleerd en ook een nieuwe DirectX erin gezet.
Ook geprobeerd te underclocken met ATI's control center, maar dan valt direct al het beeld weg
- en blijft het wegvallen. Alles bij elkaar nog weinig resultaat. Kan iemand helpen of is mijn
3D kaart ten dode opgeschreven? :?

Systeem:
Enermax pro82+ 525w
Asus M3N78 Pro
AMD x4 9950 Black Edition
4GB Kingston ValueRam (DDR2 -800)
Hitachi 750 GB
en een Club3D HD4830

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 14:46

Koppensneller

winterrrrrr

Kleine inkopper misschien: hoe zit het met de temperaturen van je GPU?

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Is het de sapphire versie? Met stock koeler en blauw pcb.
Ik heb dit ook gehad. Gewoon met riva tuner je clocks opslagen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt. 60C load 80C bij langdurige hi-load / 44C idle.
---
Ik heb even gekeken naar dat Riva Tuner, maar
"RivaTuner [...] NVIDIA GPU based display adapters. .." ik heb dus een ATI, en de Club3D versie.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 01:14 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zijn geen slechte temps. (overigens staat er 4870 in je topictitel en 4830 in je post). Heb je geen handelingen / wijzigingen op je systeem gedaan voordat dit gebeurde?

Verwijderd

Artifacts? Of je kaart is dood of te hoog geklockt. Probeer hem te underklocken, anders zou het best kunnen the only way is the highway to RMA.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de 4830 - ik vergiste me kennelijk bij het schrijven van de titel. Ik heb niets veranderd aan de hardware. Ik heb er niet mee lopen overklocken, alleen wel de fan langzamer laten draaien.

Temps klopten niet:

80C bij langdurige hoge load.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ps.

Bij 3Dmark06 zie ik geen problemen, terwijl een game als ArmA2 (demo) al na enkele seconden ingame fouten vertoont.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
3DMark06 is niet gemaakt om de stabiliteit van een videokaart te testen.
Draai Furmark. maar eens in stability test mode en je weet snel genoeg of je kaart stabiel is of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Flitzer op 06-07-2009 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Furmark was stabiel. Heb de oorzaak van het probleem opgespoord.
Het was een instelling die ik in de boot.ini van XP had gezet om bij AfterEffects CS3
de volle 3GB van mijn systeem te kunnen benutten. :X

Moet toch maar eens een game-PC aanschaffen.

Dank voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 14:11 ]

Pagina: 1