Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Binnenkort verhuis ik naar Nijmegen om te gaan studeren, en nu ben ik benieuwd naar mijn opties om TV te kijken. Ik ben in bezit van een standaard kabel aansluiting met de standaard Nederland 1, SBS etc. Nu wil ik eigenlijk het liefst een decoder (zo worden die genoemd, volgensmij) met een smartcard waarop ik zelf kan aangeven welke zenders ik wel of niet wil ontvangen, en hier ook voor betalen. Ik zou bij voorbeeld graag Extreme Sports, MTV USA, Film1,2,3 etc willen ontvangen maar ik heb geen mogelijk om mijn simpele kabel (die ik deel met 90 anderen in het huis) uit te bereiden, en ook geen mogelijk om een schotel op te hangen aangezien er niet geknutseld mag worden in het huis.

Wat zijn mijn opties?

Digitenne is niet uit te bereiden met Film 1, Extreme Sports etc.
Kanaaldigitaal moet je een schotel voor ophangen.

Oh en ik denk dat het ook niet mogelijk zal zijn om specifiek voor zenders te betalen, maar een pakket van verschillende zenders vind ik ook prima zolang mijn gewilde zenders er maar bij zitten.

Ik ben vrij onbekend op dit gebied en heb ook al op GoT gezocht maar kan niet veel vinden waar ik wat nuttigs uit kan halen. Vandaar dat ik mijn vraag wat uitgebereider stel voor duidelijkheid.

Bedankt alvast,
Martijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zal toch afhangen van de mogelijkheden in je nieuwe huisvesting, en zal weinig algemeens over te zeggen zijn. Neem eerst contact met hen op, en met de kabelaar en met de leveranciers.

Je zou misschien wat via internet kunnen regelen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Als je al een kabelaansluiting van UPC hebt, kun je deze (mits de signaalsterkte het toelaat) gewoon uitbreiden met digitale tv. Daar kun je dan een keuze maken uit een aantal zenderpakketten. Is dat geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien, eens even navragen of het UPC is.

Maar maakt het niet uit dat ik op de lijn van het totale studentenhuis zit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Nee hoor, het analoge signaal blijft ook gewoon lopen. In Nijmegen is de kans groot dat je bij UPC zit, zij zijn vziw de enige kabelaar daar (maar ik kan me vergissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar om de situatie wat duidelijker te maken, ik ben geen ''specifieke'' aansluiting. Ik woon op een adres met 40 andere mensen en als ik een andere kabel provider zou willen zou dat niet kunnen omdat ze het signaal niet naar mijn kamer kunnen leiden. Is het dan nog steeds mogelijk?

Alvast bedankt, en sorry als het voor jou een domme vraag lijkt maar het is gewoon allemaal een beetje nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het signaal veranderd niet. Je kan op jouw adres digitale TV aanvragen en de decoder op jouw coaxkabel aansluiten (je hebt toch wel een goed signaal neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het signaal is verder prima, als je daarmee bedoeld of ik TV kan kijken zonders storingen/haperingen etcetera dan, ja.

Als ik digitale TV aanvraag via de kabel hoef ik dus alleen de decoder aan te sluiten op mijn kabel, cool. Maar wat veranderd er dan precies met mijn aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:27:
Ja het signaal is verder prima, als je daarmee bedoeld of ik TV kan kijken zonders storingen/haperingen etcetera dan, ja.

Als ik digitale TV aanvraag via de kabel hoef ik dus alleen de decoder aan te sluiten op mijn kabel, cool. Maar wat veranderd er dan precies met mijn aansluiting?
niets. Ik weet niet waar dat idee vandaan komt, maar voor de ontvangst van DTV is er geen 'actieve' verbinding ofzo nodig, het word gewoon ALLEMAAL uitgezondenm net als bij de satteliet etc, en vervolgens pas door je smartcard gedecrypt.

Bij UPC kan het trouwens wel zo zijn dat het hele Video on Demand gebeuren etc niet werkt als je geen retour geschikt signaal hebt, of inderdaad als de signaalwaarden te laag zijn.
Pagina: 1