Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Agfa snapscan e25 & OCR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort geleden heb ik een andere pc in gebruik genomen met xp home.
Ik werk nog met een oude Afga scanner snapscan e25. Driver geinstalleerd en kan geen scan meer maken die opslaat in WORD. Diverse forums/ fora zeggen dat ik een OCR software nodig heb of dat er iets met de USB poorten aan de hand is. Heb een hardware test gedaan via 'hardware detectie' , scanner werkt goed.
Heb ook al gescanned, maar kan brieven niet opslaan in WORD. Dit staat niet in lijst van opties/bestemmingen. Vreemd dat deze scanner wel de optie WORD had in xp pro en niet als ik xp home gebruik. Heb ook al nwe driver gedownload van Afga side.

Wat zie ik over het hoofd? Wie kan helpen?
Dank.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer was Microsoft Word GOD :?
onnodige hoofdletters komen schreeuwerig over en leiden eerder af van je onderwerp dan iets anders

Verder constateer je zelf dat de scanner prima can scannen, dus is er niets aan de hand met je (overige) hardware maar met je software. Ik verplaats je vraag richting Windows Clients

Move OH -> WC

Overigens, zoek eens op "TWAIN"...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:19:
Sinds wanneer was Microsoft Word GOD :?
onnodige hoofdletters komen schreeuwerig over en leiden eerder af van je onderwerp dan iets anders

Verder constateer je zelf dat de scanner prima can scannen, dus is er niets aan de hand met je (overige) hardware maar met je software. Ik verplaats je vraag richting Windows Clients

Move OH -> WC

Overigens, zoek eens op "TWAIN"...
Dank. Twain verwijst alleen naar de Agfa corporate site met dezelfde driver.
hij werd wel herkend als zodanig met deze xp home.
Waar kan ik kijken bij xp of er iets fout is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 14:37 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Er ís niks fout in je XP, heb ik zo het idee. Om scan (afbeelding) naar een tekstverwerker zoals Word (dus, tekst) te krijgen, heb je een stukje software nodig die een plaatje zoals je het inscant, kan vertalen naar tekst (eventueel met opmaak). Dat noemen we OCR software (Optical Character Recognition). Zoals de milde uitleg suggereert: dit is niet zomaar een drivertje. Dikke kans dat de PC met XP Pro waar je eerst op werkte, de driver zoals die van het CD-tje afkwam + de extra software had geïnstalleerd. Nu heb je een driver van internet gedownload, maar de extra software ontbreekt.

Hoe scanner fabrikanten dit soort functionaliteit aanbieden, is door een licentie te nemen op het product van een andere fabrikant. Echter dat wil vaak zeggen dat het niet zomaar als download mag worden aangeboden, omdat het dan te makkelijk is dat ik met mijn HP scanner (die het op de zelfde manier doen, trouwens) er ook gebruik van ga maken. Extra software, zoals OCR, staat meestal ALLEEN op de bijgeleverde driver CD, vaak zelfs op een tweede schijfje.

XP Pro en Home zit niet zo veel verschil in dat het uit zal gaan maken, technisch, hooguit dat de OCR software een domain licentie was (wat natuurlijk niet van toepassing is op XP home), maar dat lijkt me sterk.

Mocht je nergens de originele OCR software meer vinden, dan zijn er zat (meestal TWAIN compatible) alternatieven die je over internet kan aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dank aan Umbrah.
Op de Twain website zie ik alleen [url="[url]http://download.cnet.com/SNAPSCAN-e25/3000-2118_4-73915.html?tag=mncol[/url]"]deze Agfa driver[/url], die ik al heb. Welk OCR alternatief kan ik dan gebruiken als deze driver niet functioneert?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check deze link even, kan nuttig voor je zijn: http://forums.techguy.org...re-converts-ocr-word.html

Verder: toevallig ook van Office versie gewisseld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank The Eagle. Ik ben weer een paar dingen wijzer:
- naam van dat forum
- beschrijving van techguy heeft zeker geholpen.
Het betekent nu dat je scant, maar vanuit WORD.. ahum... Word. Zie alleen dat je een TIF file opslaat en geen doc file.
Inderdaad zit nu Office 2007 ipv Office 2003.

Nogmaals dank aan allen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het goed is heb je volgens mij Microsoft Office Document Imaging als programma. Dat wordt normaal gesproken meegeinstalleerd met Office. Kan wel in een ander menu zitten. Heb je dit programma niet, dan moet je eens kijken of je die toevallig alsnog kunt installeren. Dat doe je via je coniguratiescherm, software, en dan wijzigen van Office. Welke versie van Office 2007 je gebruikt kan ook nog afhankelijk zijn. Ik ken 2007 niet zo goed, maar bij professional zou het gewoon bij moeten zitten volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Office Document Imaging heb ik nu. Scannen gaat. Hoe kan ik het dan opslaan in word? als .doc?
Heb al geprobeerd om op te slaan en extensie te veranderen, maar werkt niet. Ideetjes?

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een idee hoe ik een scan kan opslaan in word nu ik Microsoft Office Document Imaging heb geinstalleerd? dank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarvoor moet je echt OCR software gebruiken die je een document in Word formaat laat opslaan.

En een tikje naar CSA want dit is niet echt OS gerelateerd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Alt92,
Dank voor je 'vriendelijke' reactie. Zonder meteen een blik open te trekken, voegt je reactie NUL toe.
Ik heb de eerdere stappen gevolgd en als het programma zegt dat OCR WEL erop zit, weet ik niet perse wat ik nog moet doen. Sterker nog, als ik het wist was ik niet op dit forum! Of welk forum dan ook.
Volgens mij was dit bericht al 'verplaatst' en vergeet niet...volgens mij ben je NOOIT verplicht te reageren.
Gelukkig 'lijk' jij wel snugger genoeg, maar bespaar je een respons, want de scanner wordt losgekoppeld en gaat de prullenbak in. Eindelijk een reden om het vakantie geld te gebruiken!

Voor de andere reacties. Dank voor de moeite!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou ja zeg..

Umbrah in "Agfa snapscan e25 & OCR" legt al prima uit wat er aan de hand is en wat je eraan moet doen. (I.R.I.S is een voorbeeld)
Moet ik het dan nog een keer gaan herkauwen als ik alleen een 'housekeeping' bericht geef om je vraag op de juiste plek te belanden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1