Data recovery utility van USB stick

Pagina: 1
Acties:

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Vanwege een erg stomme fout bij het swappen van notebooks ben ik een aantal foto's kwijtgeraakt. Ik heb van al mijn data een nette backuo gemaakt vanaf de oude pc behalve dus mijn foto's. Vervolgens heb ik dus wel de schijf geformatteerd om zodoende de oude laptop in te leveren.

Echter betreft het hier geen standaard harde schijf maar een 1.8" schijfje in een Dell D430, met een nogal exotische interface. De harddrive verplaatsen naar een externe usb enclosure en vervolgens aansluiten op een windows pc om zo te recoveren is geen optie. Alle recovery software die ik heb kunnen vinden moet vanuit een werkend OS worden uitgevoerd.

Ik ben dus opzoek naar het volgende. Recovery software die uitgevoerd kan worden (incl booten) vanaf USB stick, waarna ik vervolgens de data kan backuppen naar een extern schijfje. (dus met usb mass storage support).

Ik ben al sinds 1400 vanmiddag bezig met dit vraagstuk maar kom er simpelweg niet uit, heb er aan gedacht om een windows xp installatie op usb stick te installeren en vervolgens recovery software mee te includen en het zo op te lossen. Helaas is dit net te technisch voor mij.

Helaas moet ik ook weer aan het werk, en kan ik er niet meer tijd insteken. Proffessionele recovery kost me helaas teveel geld maar voor een stukje software wat dit zou kunnen zou ik graag wat geld willen neertellen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daar is een topic/FAQ voor: [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs. staan meerder tips truucs en programma's in om je foto's mee terug te krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
De exotische aansluiting van de 1,8 inch disk is meestal een ZIF aansluiting als het goed is.
Dealextreme heeft hiervoor gewoon een simpele case/verloopjes beschikbaar zodat je deze disk aan een pc met een OS kan hangen.
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ZIF

[ Voor 12% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 05-07-2009 23:35 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:30:
Daar is een topic/FAQ voor: [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs. staan meerder tips truucs en programma's in om je foto's mee terug te krijgen.
Vanzelfsprekend heb ik dat topic al doorgenomen. Kon echter neits vinden wat vanaf USB stick kan runnen en booten en daarnaast data kan kopieren naar een ander usb massaopslag apparaat.
_AuToMaTiC_ schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:32:
De exotische aansluiting van de 1,8 inch disk is meestal een ZIF aansluiting als het goed is.
Dealextreme heeft hiervoor gewoon een simpele case beschikbaar zodat je deze disk aan een pc met een OS kan hangen.
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ZIF
Bedankt, eens kijken wat ik precies zou nodig hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door MaDLiVe op 05-07-2009 23:37 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• jbhc
  • Laatst online: 22-12 20:12
Ik heb eventueel zo'n verloop van 1,8" naar 3,5" voor je.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Er zijn idd verloopjes te vinden, en dat lijkt mij ook de beste optie. Wat je eventueel kan doen is Ubuntu via USB-stick draaien, en daar recuva op draaien ofzo.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zo'n verloopstukje vind je vaak voor een prikkie op eBay (voorbeeld).

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Connector net bekeken en het lijkt inderdaad een ZIF connector te zijn, ik zie de connectors idd op dealextreme staan, waarvoor dank.

jbhc, mocht het gaan om: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10885 dan heb ik zeker interesse. Ik zie dat je geen mail/dm mogelijkheden hebt aangegeven, zou je mij wellicht kunnen mailen.

Geen wonder dat ik fan ben van t.net, na een dag zoeken, toch binnen een uur een heel stuk verder :)

• jbhc
Mail verzonden ;)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-12 14:04
Dealextreme duurt wel even, maar geen verzendkosten he ;)

En anders kan het een optie zijn om WinPE te gebruiken (bootable Windows XP CD) in combinatie met Recuva (gratis recovery tool)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Hoe geformateerd? Snel of volledig gevuld met nullen?
Hoe groot is de hardeschijf?
Externe HDD booten (dos, met voldoende ruimte) en een 1:1 sector copy ghost image maken om later te recoveren geen optie?
CDROM booten met msdos/linux distro, 1:1 ghost image maken...etc etc

Later je image mounten en je favorite recovery programma's er op los laten.
Of terugzetten naar een lege schijf >= ghost image en recoveren.

Ik roep maar wat ideeen.

[ Voor 22% gewijzigd door ^Ripper op 06-07-2009 18:11 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Nog niet gezien :)
Noxious schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:01:
Dealextreme duurt wel even, maar geen verzendkosten he ;)

En anders kan het een optie zijn om WinPE te gebruiken (bootable Windows XP CD) in combinatie met Recuva (gratis recovery tool)
WinPE heb ik ook aan gedacht, echter heb ik geen tijd om een suitable boot cd te bouwen (ben niet zo thuis in de stof)
^Ripper schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:09:
Hoe geformateerd? Snel of volledig gevuld met nullen?
Hoe groot is de hardeschijf?
Externe HDD booten (dos, met voldoende ruimte) en een 1:1 sector copy ghost image maken om later te recoveren geen optie?
CDROM booten met msdos/linux distro, 1:1 ghost image maken...etc etc

Later je image mounten en je favorite recovery programma's er op los laten.
Of terugzetten naar een lege schijf >= ghost image en recoveren.

Ik roep maar wat ideeen.
Snelle format volgens mij, of misschien zelfs alleen de partitie verwijderd (met de vista installatie) nog niets overschreven. Bedankt voor je suggesties!

Inmiddels een ziff-ide converter bestelt, eens kijken hoe snel dat binnen is en of ik dat een beetje snel werkend ga krijgen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Nog niet genoemd hier:
Parted Magic

Linux gebaseerde open source oplossing die ook van USB kan worden geboot.
Bevat o.a. ook TestDisk, die kan partities, files undeleten.
Enige basic Linux kennis is wel vereist, bijvoorbeeld de benaming van de diverse schijven (hda1, sda1, hdb2, enz )

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 07-07-2009 09:35 ]

• jbhc
@MadLive:

Ik heb m naar je hotmail account verzonden dat ik in je proefiel had gevonden.......
Pagina: 1