Toon posts:

Nummerweergave in specificatie telefoonrekening?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een rare vraag, waarop ik van mijn provider geen eenduidig antwoord kreeg. Volgens mij sprak ik iemand die mijn vraag niet snapte...en aangezien me het geld kost, ga ik eens checken op jullie misschien het antwoord wél weten.

Ik bel met mijn mobiel altijd zonder nummerweergave. Ik wil dat mijn nr slechts bij een handvol mensen bekend is...als ze me willen bellen hebben ze mijn huisnr, ik wil niet zo nodig dat iedereen me mobiel kan bellen. (oke, dit klinkt vaag, maar ik heb er reden toe)
Anyway, ik moest dus iemand bellen van de week, een aantal maal, die op dat moment in het buitenland was. Dus ik belde met mijn nederlandse mobiele nummer naar een ander nederlands mobiel nr in het buitenland.
Ik weet dat ik dan dus tot aan de grens de kosten betaal, en de ander de kosten vanaf de grens.
Nou vroeg ik me af...staat dan nu mijn mobiele nummer straks in diegene 's gespecificeerde rekening?
Want-immers- feitelijk draait die persoon dus deels op voor de kosten van het gesprek, Wordt dat dan getoond als een uitgaand gesprek naar mijn nummer op die persoons telefoonrekening?

Iemand die dit weet?Ik ben heel benieuwd...
Groetjes,
P.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
De laatste vier cijfers van jouw nummer zijn dan weggelaten vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
Het kan volgens mij alles zijn. Soms is het het nummer dat je doorverbindt als je in het buitenland zit, maar meestal is het gewoon het nummer waar vanaf gebeld wordt. Als dit uit staat denk ik gewoon dat er privé of een ander onbekend nummer verschijnt met XXXX bij vodafone

Doet iedereen dat bij jouw vriendengroep dan? Onbekende bellers neem ik nooit aan. Als het belangrijk is dan smsen ze wel... Heb er ook een gruwelijke hekel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(wat betekent vziw?)

dankje voor je antw. Ik hoorde zoiets ook van iemand, maar die zei dat dat alleen was wanneer je bij je provider hebt laten registreren dat je nummer nooit weergegeven mag worden. Dat heb ik niet gedaan, ik heb dat alleen maar in mijn mobieltje zo ingesteld?

en ja, ik meet met 2 maten, ik heb er zelf ook een hekel aan..., maar ik doe het wel zelf...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
vziw = voor zover ik weet (gokje O-) )

Of je nummer op een andere rekening staat, heeft vooral te maken met of je hebt aangegevn dat je nummer al dan niet op andere rekeningen mag staan. Heeft dus niet zoveel (zeg maar niks) met nummerweergave te maken. Dit is een instelling die je op je contract kunt aangeven of eventueel bij je provider kunt laten aanpassen.

[ Voor 81% gewijzigd door PinokkioTV op 05-07-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV heeft het juiste antwoord idd.
Heeft niets met nummerweergave op telefoon te maken, immers je dit gewoon op je tel uit kan zetten. Dit gaat om iets wat je aan hebt gegeven op je contract destijds.
Even met je provider bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
Vodafone heeft een dienst waarmee je het uit kan zetten. Dan zet je het niet op je telefoon uit, maar op je netwerk. Dus wanneer dit het geval is dan heeft het wel degelijk met je telefoon te maken. Je tel. kan idd ook nummer verbergen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
ID-College schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:15:
Vodafone heeft een dienst waarmee je het uit kan zetten. Dan zet je het niet op je telefoon uit, maar op je netwerk. Dus wanneer dit het geval is dan heeft het wel degelijk met je telefoon te maken. Je tel. kan idd ook nummer verbergen...
Ja, je kunt nummerweergave zowel in je telefoon als op het netwerk in- of uitschakelen, maar dat heeft niets te maken met de gespecificeerde rekening van een ander. Zoals PinokkioTV zegt, dat moet je aangeven bij de provider zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb door jullie antwoorden nog maar even de site van telfort ( mijn prov.) bekeken, en dan zie ik idd staan:
""Ik wil niet dat mijn nummer op de factuur van anderen te zien is'
Als u naar iemand anders belt, kan de persoon waar u naar gebeld heeft uw mobiele nummer zien op de gespecificeerde factuur. Wilt u niet dat uw nummer te zien is op andermans factuur? Stuur een e-mail naar de Klantenservice van Telfort of bel naar 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus de kosten voor gebruik van uw mobiele telefoon."

Maar : wat vaag! Als ik zelf een gespecificeerde rekening krijg, zie ik enkel naar wie ik heb gebeld...nooit dóór wie ik ben gebeld...als ik dit zo lees, maak ik me nu dus "druk"om iets wat al lang geschied zou kunnen zijn....want ik ik bel altijd anoniem, en blijkbaar kunnen die mensen in hun rekening altijd zien met welk nummer ik heb gebeld?
Waarom kan ik dat zelf dan nergens op een specificatie van mijn eigen rekening de binnenkomende gesprekken terug vinden?? Da's toch ook niet gebruikelijk?

(vaag...?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Omdat het niet relevant is door wie jij gebeld bent voor je rekening, je betaald er namelijk niks voor. Maarrrr ben je in het buitenland en je wordt gebeld en je neemt op dan moet je wel betalen en dan kan het nummer dus op de rekening verschijnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het:)
dankjulliewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
Bij Telfort is het zo dat je bij ontvangen gesprekken NIET het nummer ziet van de beller.
Dit is wat je op de rekening ziet:

datum / tijdstip / type / nummer / duur / bedrag
16.12.2005 / 22:20 / Ontvangen gesprek / Zone 1 voordeel / 0033 / 01:26 / 1,01

Bij het nummer zie je het landnummer waar jij op dat moment was. Ik zat op dat moment in Frankrijk dus :P

Hoe het ergens anders zit weet ik niet. Anders kan je altijd nog aanvragen bij je provider dat jouw nummer niet zichbaar is op facturen van anderen. Dat noemen ze "B-nummerafscherming".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw: Dankjewel! :)Ik had zelf al contact gehad met telfort( das namelijk mijn eigen provider) en die zeggen juist weer wél dat het nummer zichtbaar wordt op facturen. Staat overigens ook in de "help"-lijst. Maar in de praktijk blijkt het dus anders te zijn Capa? Ik vind het maar vreemd, al die tegenstrijdige info.
En ik heb nu mn nummer laten registreren als nr : dat niet getoond mag worden op facturen, maar dat gaat dus pas in op het moment van die instelling, zeggen ze. Dus pas vanaf eergisteren. Dus mijn belgedrag van de dagen daarvoor blijft wel 'zichtbaar"...blijkbaar.

(iemand ervaringen met de rekening van Tmobile? Hoe daar in de factuur de inkomende gesprekken waarvoor betaald is worden weergegeven? Is dat net zo als bij Telfort, zoals beschreven door capa?)

Ik vraag me nu dan ook af, wanneer je dus een aantal dagen in het buitenland bent verbleven, krijg je dus in je factuur ook een aantal ontvangen gesprekken te zien waarvoor je hebt moeten betalen.
Krijg je die dan enkel te zien van de momenten dat je in het buitenland was, of krijg je op je maandfactuur waarvan je slechts een aantal dagen in het buitenland verbleef, een overzicht van de ontvangen gesprekken van de gehele maand? (dus ook van toen je gewoon in Nl was? dat je dan een aparte inkomende, en uitgaande gesprekkenlijst hebt?)

(snap je wat ik bedoel?)

(wat een idiote vragen he?maar het is gewoon echt belangrijk voor me, hoe stom het ook lijkt)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt natuurlijk geen specificaties van gesprekken ontvangen in NL, omdat je toevallig in die maand in het buitenland was.
Pagina: 1