Toon posts:

MSI x58 pro-E triple channel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om te beginnen mijn configuratie:

- MSI x58 pro-E
- Intel i7 920
- Geil 6gb value triple channel kit
- EVGA Nvidia geForce GTX275
- Antec 650 watt voeding

Het probleem waar ik tegen aan loop is als volgt:

In de bios bij system configuration wordt 4gb geheugen herkend in plaats van 6gb. Memory-Z in de bios geeft aan dat er wel 3 werkende geheugen bankjes inzitten. Indien ik boot naar windows 7 RC x64 wordt er bij computer eigenschappen 4gb getoond terwijl het msi tooltje overigens 6gb aangeeft.

Iemand enig idee?

Piet Mondiaan :>

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Je moet de reepjes in de zwarte bankjes zetten. Dit staat ook duidelijk beschreven in de bijbehorende documentatie.
Mocht dit het niet verhelpen dan probeer eens een bios update (8.20 is nu de nieuwste), dan heb je meteen SLI ondersteuning ipv alleen Crossfire.
Mocht dat ook niet werken dan is dat geheugen misschien niet compatible. Hierover zou je meer kunnen vinden via google. MSI heeft ook een lijst met door hun geteste reepjes online staan hier: klik

Verwijderd

Topicstarter
zeadope schreef op maandag 06 juli 2009 @ 03:01:
Je moet de reepjes in de zwarte bankjes zetten. Dit staat ook duidelijk beschreven in de bijbehorende documentatie.
Mocht dit het niet verhelpen dan probeer eens een bios update (8.20 is nu de nieuwste), dan heb je meteen SLI ondersteuning ipv alleen Crossfire.
Mocht dat ook niet werken dan is dat geheugen misschien niet compatible. Hierover zou je meer kunnen vinden via google. MSI heeft ook een lijst met door hun geteste reepjes online staan hier: klik
reepjes zitten in zwarte bankjes en bios is 8,20.

geheugen staat inderdaad niet vermeld op die site, wel een andere variant van geil geheugen, namelijk met de 7-7-7 timing. Ik ga proberen het te ruilen, bedankt voor de reactie!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Welke build van Win7 gebruik je? Als ik google op windows 7 4GB 6GB x64 krijg ik een aantal hits met mensen die ook 6GB hebben en er toch maar 4GB herkend wordt.

Staat memory remapping aan en heb je de mogelijkheid om met andere OSen te testen?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:43:

In de bios bij system configuration wordt 4gb geheugen herkend in plaats van 6gb.
Aangezien er ook 4gb in de bios herkent wordt, kan je wel aannemen dat dit niet aan de 7rc ligt.