GPU-koeling voor MSINX8500GT (MTD256EH)

Pagina: 1
Acties:

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 22:52
Goeiendag,

Ik heb stofvrije computer waarvan de videokaart in normale stand 60 graden is en in actieve stand wel kan oplopen tot dik in de 80 graden. Is dit op te lossen door de passieve koeler te vervangen door een koperen actieve koeler?

Zoja is er 1 aan te raden voor deze kaart? ik zelf had de Zalman r VF900-Cu op het oog, maar misschien spelen de verhoudingen wel een rol.

Speedfan:
GPU: 75C
Temp1:43C
Temp2:49C
Temp3:-128C
HD0:45C
Core:18C

Afbeeldingslocatie: http://www.oodeys.com/resource/image/MSI-NX8500GT-MTD256EHD2-27744.jpg

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat een grotere passieve cooling ook wel helpt, mits voldoende airflow in je kast. Arctic heeft goeie oplossingen hiervoor, en aangezien je kaartje niet superveel moeite moet doen om heet te worden heb je niet een zo heel veel grotere nodig.
Actieve cooling ben ik niet zo voor, vooral niet in een stofvrije en waarschijnlijk ook zo stil mogelijke case..

Get Airflow, save the world.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hoewel je best een (stil!) 60 of 80 mm fannetje op die kaart kan vastmaken, kost maar een paar euro, huidige koelblok is daar prima geschikt voor, en je temps gaan sowiso n heel end naar beneden, als je je daar beter bij voelt. overigens kunnen de meeste videokaarten prima omgaan met relatief hoge temps. 80 load valt voor een passieve kaart met zo'n klein blokje best mee :)

• deTuinman
Maar hij valt er wel door uit. Is dit een limit in het bios misschien die op te krikken is?

Fannetje erop is misschien een idee, maar als ik dan toch voor een passieve koeling zou gaan is deze volgende dan ok? Hij is iig geschikt voor de 8800gt

Arctic Accelero S1 Rev. 2 Aluminium
Accelero S2 Koper

De koper versie is ook goed'koper' maar ook beter, aangezien het koper is?

• deTuinman
Ik ga voor de Accelero S2 Koper, weet iemand of die ook past? Arctic geeft aan dat het wel voor de chipset is, maar hij lijkt mij zo groot.

• diedazz
  • Niet online
deTuinman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:08:
Ik ga voor de Accelero S2 Koper, weet iemand of die ook past? Arctic geeft aan dat het wel voor de chipset is, maar hij lijkt mij zo groot.
Als het op de arctic website zo staat zal hij in 99% van de gevallen wel passen :)
Dat koper slaat terug op de heatpipes denkik, die lange lamellen zijn nog steeds van aluminium. En koper geleid beter dan alu (als je dat nog niet wist ;-)).
De S1 rev2 zal niet passen, veel te groot voor je kaart.

Ik vind je clock&ram speeds maar raar trouwens, lijkt me niet echt stock, maar kan ook aan mij liggen.
In ieder geval kun je dit met atitool een stuk naar beneden halen. Temps checken voor en na en je zult wel zien of je minder vastlopers enz krijgt :)

• deTuinman
Ik zal die atitool eerst eens proberen. Maar als het nog niet werkt, die Accelero S2 Koper moet dus wel passen? of hebben de S1 alu en de s2 dezelfde maten?

Misschien dat de Zalman r VF900-Cu dan toch beter is qua verhouding.

Het is niet mijn computer overigens, anders had ik wel direct een andere kaart gekocht.

[ Voor 34% gewijzigd door deTuinman op 06-07-2009 12:31 ]

• deTuinman
Een update:

Ik heb een extra koeler in de kast kunnen plaatsen. gewoon helemaal vooraan en die blaast het richting de achterkant van de kast, waardaar een 120mm koeler het eruit blaast.

nu is hij gemiddeld 65 graden. toch weet hij bij het opstarten van games alsnog uit te vallen.
Eerst gaf hij na het uitvallen van het beeldscerm een bsod aan. Maar nu valt enkel het beeldscherm uit en blijft de led ervan knipperen.

Iemand nog tips? Ik ga eerst de 120mm koeler vervangen voor een coolermaster.

• deTuinman
Ik ben erachter gekomen dat het verwisselen van de videokaart dezelfde problemen geeft. Het lijkt er dus op dat het moederbord de boosdoener is.

Het is een Asus M2V green. Is er een vervanger aan te raden die soortgelijke specificaties bevat?

• diedazz
  • Niet online
deTuinman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:45:
Ik ben erachter gekomen dat het verwisselen van de videokaart dezelfde problemen geeft. Het lijkt er dus op dat het moederbord de boosdoener is.

Het is een Asus M2V green. Is er een vervanger aan te raden die soortgelijke specificaties bevat?
Vergeet je ram, cpu, voeding, en andere componenten niet aub. Een knipperend beeldscherm (de led) ligt volgens mij eerder aan ram dat fouten bevat. Best even in PMG sectie kijken van het forum bij opstarten en hangen troubleshooter, en de faq. Heb je de videokaart uit deze pc ook in een andere pc geprobeerd? (dan weet je zeker dat het niet aan de kaart ligt ;-))

• deTuinman
Ja die videokaart zit op het moment in m'n eigen pc en geen enkele fout bevonden. Geheugen had ik al in het begin bekeken. Elk bankje afzonderlijk en met 1 bankje van een andere pc. Het enige wat ik nog niet bekeken heb is de cpu en de voeding, die zijn net nieuw aan de computer. Alleen het moederbord was nog niet vervangen.
Pagina: 1