Probleem met divs plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Hoi,

Ik heb een leuke tabbed interface gevonden die ik voor een website wil gebruiken. Het gaat om deze tutorial. Echter nu wil ik wat eigen dingetjes in het design toepassen, maar dit lukt me niet helemaal. Ik wil namelijk 2 kolommen naast elkaar zetten met verschillende tekst. Een voorbeeld van wat ik tot nu heb gebruikt is hier te vinden. Zoals je kan zien klopt de tekst niet helemaal goed met de interface. Bij het kopje 'contact' klopt het wel, maar daar heb ik niet verschillende kolommen gebruikt. Ik heb geprobeerd om 2 divs naast elkaar te plaatsen d.m.v. float: left; element, maar hij pakt dit blijkbaar niet helemaal goed op i.v.m. de structuur van het tab-systeem. Echter ik zou niet weten hoe ik op een andere manier de 2 divs naast elkaar zou moeten plaatsen. Ik heb het geprobeerd met een list systeem, maar hier had ik de beperking dat de tekst uit een linker kolom overliep in de tekst van de rechter kolom.
Kan iemand mij hier mee helpen?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 23:44
bekok schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:23:
Een voorbeeld van wat ik tot nu heb gebruikt is hier te vinden. Zoals je kan zien klopt de tekst niet helemaal goed met de interface. Bij het kopje 'contact' klopt het wel, maar daar heb ik niet verschillende kolommen gebruikt.
Om de tekst goed te krijgen moet je dit toevoegen aan .tabdiv
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.tabdiv{
..
overflow:hidden;
..
}

[ Voor 51% gewijzigd door Gersomvg op 05-07-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Gersompie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:35:
[...]

Om de tekst goed te krijgen moet je dit toevoegen aan .tabdiv
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.tabdiv{
..
overflow:hidden;
..
}
Top het werkt :) Bedankt ook voor de snelle reactie!

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 23:44
Een gefloate div past z'n hoogte niet aan aan de inhoud. Dat doet hij pas wanneer je een overflow instelt ;)
Als je met floats werkt en je hebt een probleem met de layout moet je eerst altijd naar je clears en overflows kijken ;)