Ik heb een aantal vragen over videocapturing en dergelijke.
- Wat is de bitrate van 720p, 60 fps, niet gecompreseerd beeld?
- Idem, maar dan van 1080p, 30 fps, niet gecompreseerd beeld?
Ik wil een programma zoals Fraps laten capturen terwijl ik een game aan 't spelen ben. Ik kan me voorstellen dat het opnemen van het beeld en het gamen tegelijk ontzettend veel vraagt van een processor.
- Moet je de hardware van een pc hierop afstemmen?
- Zo ja, aan welke specs moet ik dan denken? Hoeveelheid ram, opslagruimte, SSD of HDD, processor?
- Is er bepaalde hardware die het capturen kan versnellen à la UVD?
- Draait een spel nog wel soepel (> 30fps) als je 1080p, niet gecompreseerd aan het capturen bent?
- Heeft iemand hier ervaring met videocapturing en een dergelijk hoge bitrate?
- Is er een ander videocapture-programma dat niet direct tijdens het opnemen het beeld compresseerd? (Wat Fraps dus wel doet)
Zoals je kunt zien zijn dit niet echt vragen die je met Google oplost, laat staan de FAQ.
Ik weet niet of dit de juiste categorie is. Deze leek mij het meest geschikt voor m'n vragen.
Ben benieuwd, maar alvast bedankt
Edit: TS aangepast.
- Wat is de bitrate van 720p, 60 fps, niet gecompreseerd beeld?
- Idem, maar dan van 1080p, 30 fps, niet gecompreseerd beeld?
Ik wil een programma zoals Fraps laten capturen terwijl ik een game aan 't spelen ben. Ik kan me voorstellen dat het opnemen van het beeld en het gamen tegelijk ontzettend veel vraagt van een processor.
- Moet je de hardware van een pc hierop afstemmen?
- Zo ja, aan welke specs moet ik dan denken? Hoeveelheid ram, opslagruimte, SSD of HDD, processor?
- Is er bepaalde hardware die het capturen kan versnellen à la UVD?
- Draait een spel nog wel soepel (> 30fps) als je 1080p, niet gecompreseerd aan het capturen bent?
- Heeft iemand hier ervaring met videocapturing en een dergelijk hoge bitrate?
- Is er een ander videocapture-programma dat niet direct tijdens het opnemen het beeld compresseerd? (Wat Fraps dus wel doet)
Zoals je kunt zien zijn dit niet echt vragen die je met Google oplost, laat staan de FAQ.
Ik weet niet of dit de juiste categorie is. Deze leek mij het meest geschikt voor m'n vragen.
Ben benieuwd, maar alvast bedankt
Edit: TS aangepast.
[ Voor 11% gewijzigd door Joep op 05-07-2009 23:39 ]