Voorstel: WDO vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
De website van de Dutch Power Cows (WDO) bestaat al geruime tijd en in die tijd is het actief ontwikkeld tot het huidige WDO3. Helaas is er al geruime tijd niet heel erg veel activiteit op WDO en heeft WDO sinds kort ook niemand die nog onderhoud pleegt aan de site. De machine zelf wordt nog wel onderhouden maar met het stoppen van NightBird ligt het werk aan WDO zelf stil.

In een poging weer eens wat met Audhumla te gaan doen en het onderhouds probleem op te lossen heb ik een voorstel gemaakt om het huidige WDO te vervangen door een opensource portal; een standaard stuk software wat vervolgens aan onze eisen en wensen kan worden aangepast.

Het idee is om iets als Mambo, Joomla, Metadot, Xoops of Drupal te gebruiken als nieuwsportal en CMS. De nu bestaande items zoals documentatie en nieuwsberichten worden overgezet waarna WDO3 wordt gebackupped en offline wordt gegooid om plaats te maken voor de portal.

De voordelen zijn dat het onderhoud een stuk eenvoudiger is. Dit wordt immers al voor een groot deel gedaan door de ontwikkelaars van de portal software. Tevens heeft het gebruik van een stukje standaard software het voordeel dat de leercurve minder stijl is: meer documentatie en wellicht meer mensen die er ervaring mee hebben.

Laat het duidelijk zijn dat dit niet betekend dat het huidige WDO3 niet goed in elkaar steekt. Wellicht dat we qua kwaliteit er niet op vooruit zullen gaan. De aim ligt momenteel op de continuiteit (scrabble-hit) van WDO. Dit betekend dus ook dat we wellicht op dezelfde voet verder kunnen als we een paar mensen vinden die de huidige omgeving kunnen en willen onderhouden.

Het idee is dus dat WDO vervolgens uit de volgende onderdelen bestaat:
- nieuwsportal (nieuw te implementeren)
- FDO (upgrade forum naar nieuwe versie)
- Wiki (draait al)
- Shop (draait al)

Wat we als DPC-Crew aan alle andere koeien vragen is hun input:
Wat vinden jullie van het idee? Hebben jullie ideeen cq suggesties voor invulling van het idee. Hebben jullie een compleet ander voorstel?

Edit:
even voor de duidelijkheid: FDO wordt geen vervanger voor /5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:25

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Goed punt, de huidige WDO blinkt eerlijk gezegd uit in inactiviteit. Natuurlijk is de inzet die de verschillende mede-crunchers die input hebben gegeven, of geven, meer dan gewaardeerd.

Ik ben zelf bekend met Joomla en ervanuitgaande dat de overige CMS'en ongeveer het zelfde kunnen bieden is dit denk ik wel een goede optie. Al weet ik niet hoe de huidige WDO in beheer en content inelkaar steekt. Vanaf Joomla 1.6 zullen daar een betere ACL in zitten maar misschien dat de overige opties hierin al beter zijn. Mambo ken ik alleen van de tijd van voor en het begin van Joomla, die versie was niet echt bijzonder maar waarschijnlijk zijn ze inmiddels wel verder.

Ik hoop dat een goede nieuwe start van WDO kan betekenen dat het daar ook wat meer gaat leven. Al zullen de meeste zaken op /5 blijven vermoed ik, omdat men daar toch al zit.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het nut van FDO heb ik nooit zo ingezien. Het meeste wat er staat had net zo goed op /5 gekund, of misschien is een shoutbox beter op z'n plaats. De site wordt dan automatisch wat dynamischer.

Ik neem aan dat er wel een moderator komt als iedereen vrij is om te posten?

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik vind het een goed idee. Ik heb zelf wat ervaring met Joomla en Drupal. De eerste is makkelijker om te leren gebruiken (als administrator), maar met Drupal is meer mogelijk omdat het wat flexibeler is. Het nadeel van Drupal is dat de leercurve wat steiler is dan Joomla. Wellicht voldoet Joomla wel gewoon aan de eisen die er gesteld worden voor WDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
FDO/WDO is volgens mij een beetje een "probleemkindje". Er is een forum, maar er wordt op 2 gedachten gehinkeld : gaan wij als DPC door op /5 (grote exposure en userbase) of gaan we nou een keer een echt "thuis" maken voor DPC?

Naar mijn idee is de meerderheid bang om de link met tweakers.net door te knippen, domweg omdat daar veel meer bezoekers komen. Face it, "wij" als DPC hebben nauwelijks iets te maken met tweakers.net. Dat het historisch zo gegroeid is, is een ander verhaal. Dat blijkt ook uit het feit dat in de DPCH's gepost wordt door een kleine,vaste groep mensen, en door het feit dat de frontpage exposure voor DPC tot een nulpunt is gedaald.

Ik vind dus dat we niet moeten focussen op de technische implementatie (JoomLa, Drupal, you name it), maar op de vraag of WDO echt wel zelfstandig(er) WIL worden. Al heb je een briljant content-management systeem, als de content niet intressant is en zelden wordt geupdate, houdt het gewoon op.

Ik ben zelf fanatiek DPC-er, en kijk maar zelden op WDO. Ik denk dat de meeste DPC-ers hetzelfde ervaren (?)

Er zijn vast wel mensen (inclusief * DigiK-oz .) die ervoor willen zorgen dat WDO de thuisbasis wordt van DPC i.p.v tweakers.net, maar het laatste waar je dan aan moet denken is de technische implementatie i.m.h.o. Nog even afgezien van het feit dat je meerdere technieken door elkaar kan gebruiken (ASP.NET,PHP, whatever). Oftewel, de techniek is in deze een non-issue denk ik

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

DigiK-oz schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:55:
FDO/WDO is volgens mij een beetje een "probleemkindje". Er is een forum, maar er wordt op 2 gedachten gehinkeld : gaan wij als DPC door op /5 (grote exposure en userbase) of gaan we nou een keer een echt "thuis" maken voor DPC?

Naar mijn idee is de meerderheid bang om de link met tweakers.net door te knippen, domweg omdat daar veel meer bezoekers komen. Face it, "wij" als DPC hebben nauwelijks iets te maken met tweakers.net. Dat het historisch zo gegroeid is, is een ander verhaal. Dat blijkt ook uit het feit dat in de DPCH's gepost wordt door een kleine,vaste groep mensen, en door het feit dat de frontpage exposure voor DPC tot een nulpunt is gedaald.
We zouden kunnen beginnen met de stats posten op (het nieuwe) FDO? Daarvoor komen de meeste toch hier in /5. En /5 kan de blijven bestaan op tweakers als DC forum waar beginnende DPC'ers, die via tweakers in contact zijn gekomen met DC, vragen kunnen stellen over DC gerelateerde problemen.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:53
Het is niet de bedoeling dat FDO /5 gaat vervangen. Het word nu gebruikt voor overleg binnen de crew, de stampede en andere zaken. Daarvoor willen we het ook blijven gebruiken.

Het is meer de bedoeling om WDO gemakkelijker te onderhouden en het gemakkelijker te maken dat meer mensen er nieuws en andere zaken kunnen plaatsen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
WDO moet IMO een portal (begin) voor iedereen buiten en binnen T.net/GoT zijn.
Met joomla(ofzo) kun je ook gasten een tijdelijk account geven om wat nieuws te publiceren.
(of sub-DCP projecten beheren)

auto DPCH zonder opslag en commentaar.
http://dpch.leijdeckers.nl/
Integratie van de wiki pagina.

/5 is de community, dus vragen etc etc.

Dit is eigenlijk wat de crew zegt met:
- Wiki (draait al)
- Shop (draait al)
Ach jah het moet gewoon een punt zijn waar nieuwe leden naar verwezen kunnen worden. (ook de sub-DPC projecten)
En waar de bestaande }:O -ien hun 'officiele'-nieuws ophaalt.

PS: Goed plan van de Crew om te updaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kom echt nooit op de frontpage daar. Hooguit een enkele keer dat ik een wiki lees, maar daar blijft het ook bij. Wat mij betreft concentreert DPC zich lekker op /5, omdat we dan de meeste exposure hebben: we verschijnen met de hitparades in de active topics lijst en het is makkelijk voor potentiele koeien om vragen te posten ed.
Dan moeten jullie je dus gaan afvragen of al die input in FDO het wel waard is als het overgrote merendeel zich toch hier in /5 ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Vooral naar de buitenwereld (non-DPC'ers) wordt WDO als teamURL opgegeven. Wil je mensen trekken dan is het sowieso verstandig om er voor te zorgen dat WDO goed is en staat. Dat de meeste communicatie bij /5 gebeurd moet je gewoon als gegeven houden.

Maar als WDO naar buiten toe een beter begin is dan nu dan is het natuurlijk alleen maar mooi. De scripts van welke DPCH's nog niet gepost zijn zouden daar ook mooi geplaatst kunnen worden.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:03:
- Wiki (draait al)
- Shop (draait al)
Volgens mij wordt er 1 vergeten.
De PDO en stats daarvoor! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:19:
[...]

Volgens mij wordt er 1 vergeten.
De PDO en stats daarvoor! >:)
ahja, één of andere gek had dat ooit ook erop gezet... bijna vergeten
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik heb er nog even over nagedacht, het kan zijn dat er iets al eerder is gezegd of iets wat er op lijkt...

* nieuwsrubrieken per project + DPC
--- algemene nieuwsberichten van projecten
--- algemeen DPC nieuws
* Hosting project add-ons die niet bij de organisatie zijn ondergebracht maar op een "vaag" adres?
* Onderbrengen van de nog niet geposte DPCH-check
* Realtime projectstatistieken DPC per project
--- je kan hieraan een beetje aan denken aan de statistieken van boincstats.com, voorbeeldje (let niet op de opmaak ;)
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/4351/clipboard2.png

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik zie de toegevoegde waarde van WDO niet naast /5 in welke vorm dan ook, zolang deze nog steeds Nederlandstalig is.
Vroeger keek ik wel eens op WDO omdat je team en subteaminformatie kon vinden, maar aangezien dit zelf ingevuld diende te worden was dit niet volledig en zeker niet up-to-date.

De sticky voor de wiki staat al in dit forum en zolang er op wdo niks extras komt te staan zal ik het niet snel bezoeken.

Enkele mogelijkheden om wel meer bezoekers op WDO te trekken zouden kunnen zijn:
- dedicated forum met 1 draadje per project a la Free-DC. http://www.free-dc.org/forum/
- hoofdpagina die draait om het heilige der heiligen (de stats) met shoutbox a la Tadah/Elteor

Keerzijde is en blijft dat mensen zich maar op 1 pagina thuis zullen voelen. De vraag die blijft is of we dat ook echt willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cow_tipping op 09-07-2009 09:24 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Als er stats a la Free DC komen (voor alle DC-projecten), zou ik zeker vaker op WDO komen (en FDO waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 20:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Noordvogel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:06:
Als er stats a la Free DC komen (voor alle DC-projecten), zou ik zeker vaker op WDO komen (en FDO waarschijnlijk).
Stats a la Free DC lijkt me sterk. Het voorstel is namelijk om WDO te vervangen door een standaard pakket zoals Joomja omdat er niemand is die de huidige maatwerk oplossing kan/wil onderhouden. Een general stats systeem like Free DC is typisch maatwerk, wat juist meer onderhoud betekent.

Wat mij betreft lijkt het me een goed idee WDO van een standaard CMS te voorzien. Dan wordt het makkelijker de site te onderhouden met minder technische kennis. Aangezien WDO bij de projecten als onze homepage wordt gegeven en dus als startpunt voor externe contacten fungeert lijkt het me goed om in ieder geval de homepage in het engels te doen, of misschien tweetalig.

Wat mij handig lijkt op de site:

- Intro / Wie zijn wij
- Wiki
- Duidelijke link naar /5 (daar gebeurd immers het meeste)
- Info over stats posten, inclusief de links naar de statsengines die nu verspreid staan over stickies hier en pagina's hier en daar.

FDO vind ik prima voor de crew, maar het zwaartepunt voor de gewonen leden moet wat mij betreft op /5 blijven. Als gevolg daarvan verwacht ik niet zo veel van de nieuwsfunctie (de meeste DPC-ers blijven immers voornamelijk /5 bezoeken dus nieuws kan je beter hier posten)

[ Voor 3% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 09-07-2009 11:40 ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik ben het eens met de punten van _Sunnyboy_
Weinig aan toe te voegen.
Misschien een optie om ook de optie voor een Engelstalige versie van de site aan te bieden.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Een engelstalige versie is een leuk punt idd
* SandStar schrijft em op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Even een zijsprongetje. Het voorstel is ook om het forum te updaten naar een nieuwe versie, phpBB3 lijkt me? Of wordt het toevallig MyReact?

Ik zou dan graag een feature reqeust willen indienen voor het forum: een RSS-feed. Omdat het zo rustig is op het forum, kom ik daar niet vaak. Met een RSS feed ben ik snel op de hoogte als er wel wat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Noordvogel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:15:
Even een zijsprongetje. Het voorstel is ook om het forum te updaten naar een nieuwe versie, phpBB3 lijkt me? Of wordt het toevallig MyReact?

Ik zou dan graag een feature reqeust willen indienen voor het forum: een RSS-feed. Omdat het zo rustig is op het forum, kom ik daar niet vaak. Met een RSS feed ben ik snel op de hoogte als er wel wat gebeurt.
De forum keuze ligt ook een beetje aan de te kiezen portal. Maar met de input tot nu toe had ik al een paar ideeën en RSS feeds waren daar 1 van. Ik moet nog een beetje nadenken over de exacte uitwerking maar diverse RSS feeds lijken mij erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Updaten forum lijkt op zich wel verstandig, maar we moeten wel uitkijken met de functie van WDO... Willen wij WDO een dermate prominente functie gaan geven dat mensen niet meer naar GoT/5 komen?

Ik denk persoonlijk dat, wanneer WDO meer aandacht gaat krijgen van DPC'ers dat we daarmee wel eens wat GoT'ers kunnen ontmoedigen op DC gebied, doordat de focus van de meeste gebruikers mogelijk niet meer op GoT maar op WDO is gericht.

* NLSchutP maak het niet uit waar de focus ligt: ik doe mee op de site die het meest voor de hand ligt.

Maar daarnaast vindt ik wel dat we rekening moeten houden met de vrinden van GoT die DPC een handje helpen!

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Het is niet de bedoeling om alle aandacht te leggen op WDO en /5 /5 te laten. Zeer zeker niet. Het is meer dat er dingen zijn die beter op een aparte site kunnen staan. Zeg maar de meer statische informatie over de Dutch Power Cows.

De stats zullen op /5 gepost blijven en ook de support zoals die nu via /5 geleverd wordt zal blijven bestaan.

Het is meer dat er niet veel mensen zijn die technisch onderhoud kunnen/willen doen aan het huidge WDO. Vervangen door een standaard-CMS ondervangt dat. Bovendien, en da's persoonlijk, mag WDO wel eens in een nieuw fris jasje gestoken worden (met alle respect voor de mensen die de huidge versie gemaakt hebben overigens).

Wat de keuze voor het forum betreft: veel cms-sen bieden bridges zodat je met één inlog zowel de site als het forum bestrijkt. lijkt mij wel relevant. Het huidge FDO is zonder al te veel problemen te upgraden naar PHPBB3, dat hebben we in het verleden al eens op de achtergrond getest.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Een statische site zou niet echt onderhoud nodig hebben, dus ik dacht dat het de bedoeling was om juist een meer dynamische site van WDO te maken.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Als ik eens een gedachte mag laten vallen:

Gebruik Ning.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
X-G schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:17:
Als ik eens een gedachte mag laten vallen:

Gebruik Ning.
Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

X-G schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:17:
Als ik eens een gedachte mag laten vallen: Gebruik Ning.
Goede onderbouwing van je voorstel X-G, wat is Ning? Is het een zusje van Bing? :z

Ik heb even geneusd op hun website maar ik denk dat wij tweakers goed genoeg een eigen invulling kunnen geven op onze URL zonder dat er persoonlijke informatie van de geregistreerde gebruikers in het beheer van Ning liggen en die dat dan door mogen spelen aan derde partijen. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Xaverius op 10-07-2009 23:09 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:43
een twitterbar als op http://www.playboymanager.com/index.php is misschien ook wel leuk.
onderbouwing: houdt de site levendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
SiC123 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:11:
een twitterbar als op http://www.playboymanager.com/index.php is misschien ook wel leuk.
onderbouwing: houdt de site levendig?
Hij stond al op de lijst :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Jul 08 23:45:43 *   Now talking on #dpccrew
Jul 09 11:43:56 <SandStar>  Idee!
Jul 09 11:44:15 <SandStar>  bij zo'n portal zit altijd wel iets van een RSS feed
Jul 09 11:45:06 <SandStar>  RSS feeds van frontpage postings op WDO
Jul 09 11:45:19 <SandStar>  en dan op WDO zelfs client updates knallen
Jul 09 11:45:43 <SandStar>  moet wel te fixen zijn dat we speciale RSS feeds hebben voor elk project
Jul 09 11:46:25 <SandStar>  en als we heel hip gaan doen kunnen we het ook gaan linken aan een twitter acocunt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

SandStar, zat je als enige op het crewkanaal toen? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Noordvogel op 13-07-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik was er in ieder geval niet, geen IRC of messenger-zut op het werk. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik was er wel :)
Kan bevestigen dat hij dat gemeld heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het klopt dat WDO niet echt actief is, maar dat is al jaren een kip en ei verhaal. Er komen weinig mensen omdat er weinig content is en niemand wil content schrijven omdat er weinig mensen komen. Dat los je niet op met een nieuw CMS. Mensen beperkte toegang geven om nieuws te posten kan nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Zoals ik het begrijp is de reden om voor een CMS te gaan in eerste instantie niet om content te vergaren maar eerder omdat er niemand is om onderhoud aan de code te plegen. Een CMS wordt door de ontwikkelaar onderhouden dus dan hoef je alleen een update uit te voeren.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Chaos schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:39:
Het klopt dat WDO niet echt actief is, maar dat is al jaren een kip en ei verhaal. Er komen weinig mensen omdat er weinig content is en niemand wil content schrijven omdat er weinig mensen komen. Dat los je niet op met een nieuw CMS. Mensen beperkte toegang geven om nieuws te posten kan nu ook al.
Je hebt 100% gelijk. Om WDO actiever te maken is er hoogst waarschijnlijk meer nodig dan een nieuwe CMS. Ik heb wel wat ideeën daarover maar dat staat momenteel even los van het portal verhaal.
Dit voorstel is meer ontstaan doordat niemand meer de kennis bezit om WDO het onderhoud te geven wat het verdient.

Verder ben ik blij dat vrijwel niemand het idee 100% heeft afgeschoten :)
Met die wetenschap wil ik dan ook voorstellen het gewoon te gaan doen. Volgende stap is het inventariseren wat we precies allemaal gaan doen en wie er mee willen gaan helpen. Eerst even kijken wie er binnen de huidige crew mee wil/kan helpen en daarna erbuiten kijken...

Voor de duidelijkheid:
De uiteindelijke keuze voor portal/sql/taal gaat liggen bij diegene die het uitvoeren. Ik zal kijken naar alle suggesties maar degene die niet betrokken zijn bij de uiteindelijke implementatie hebben vrij weinig in te brengen. Dit houd ook in dat crewleden die niet betrokken zijn bij dit project weinig in te brengen hebben op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgeschoten? Dan heb je zeker die brisant bommen gemist toen je in de kelder zat

LoL

FDO/WDO, totaal betekenisloos voor mij. De absentie van prominentie in de drie met stickie aan top in Read Only gehoeden draadjes op /5, de termen WDO en FDO staan er zelfs niet in, ook niet in de FAQ, maakt het al duidelijk waarom, voor mij. Veel te veel versnippering daaraan toegevoegd. En ik schiet altijd ongenuanceerd van de heup, dus draag daarom kevlar ;>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Die sekerob, ik lees je posts vaak twee keer omdat ze regelmatig zo mooi zijn vormgegeven.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaverius schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:45:
Die sekerob, ik lees je posts vaak twee keer omdat ze regelmatig zo mooi zijn vormgegeven.
Sorry, na het woord 'kevlar' is 'schoenen' weggevallen ;>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
* iisschots wil Sekerop even op deze link wijzen ;)
DPC Beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisschots schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:51:
* iisschots wil Sekerop even op deze link wijzen ;)
DPC Beleid
ijschots, ik heb gekeken en het niet gezien... het staat er inderdaad, onder het topic 'Beleid'... ronde top ;>)
Pagina: 1