Sidefan Antec Nine Hundred Two

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een Antec Nine Hundred Two als kast. Nu heb ik hier optioneel een Zalman sidefan op geplaatst.
Beïnvloed dit de Airflow? De kabels die in mijn kast zitten, beïnvloeden die de Airflow?

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je je raam openzet aan de ene kant van je huis, en een aan de andere kant van je huis, en je zet er een kaas tussenin en je blaast op die kaars.. wat gebeurd er dan?

Als je een hoop touwen rond die kaars spant, wat gebeurd er dan?

Simpele voorbeelden om dat van jou duidelijk te maken ;)

en oh: andere topics lezen kan ook geen kwaad.. daar staat alles in wat je wil weten!

[ Voor 13% gewijzigd door diedazz op 05-07-2009 18:31 ]

Get Airflow, save the world.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:09

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

diedazz schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:30:
Als je je raam openzet aan de ene kant van je huis, en een aan de andere kant van je huis, en je zet er een kaas tussenin en je blaast op die kaars.. wat gebeurd er dan?

Als je een hoop touwen rond die kaars spant, wat gebeurd er dan?

Simpele voorbeelden om dat van jou duidelijk te maken ;)

en oh: andere topics lezen kan ook geen kwaad.. daar staat alles in wat je wil weten!
Geef die arme jongen dan gelijk antwoord :+

Het is inderdaad verstandig om je kabels een beetje netjes te maken zodat de lucht er makkelijker langs kan, als er bijvoorbeeld heel veel kabels los bungelen voor een fan komt niet de volle airflow er langs.
En welke kant op blaast de sidefan dan en hoe groot is die ?

Signature

• turkeyhakan
120mm, hij blaast richting mijn videokaart en cpu.

Videokaart zit inmiddels in de 1e slot:

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/DSC02144.jpg

• BGB4rn

BGB4rn

Ok, is goed, alleen moet je er wel rekening mee houden dat er ook lucht je case uit gaat/moeten kunnen gaan, ik weet niet hoe veel outtake fans je hebt maar dat moet min of meer in balans zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door BGB4rn op 05-07-2009 22:16 ]

Signature

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik ben van plan om me een antec 902 aan te schaffen, en heb dit dus ook even onderzocht.

Hier is iemand die de verschillende mogelijkheden heeft getest met een 1200:
http://www.youtube.com/watch?v=q7u3yL0Fm-M
(De test begint pas op 4:30)
Hier blijkt exaust het best, dan geen fan een intake het slechts (let wel, het gaat om de GPU temps)

Op een andere site hadden ze andere resultaten, aangezien ze betere prestaties hadden met de side fan als intake, maar het was ook een heel andere GPU koeler, door de locatie van de sidefan zal er nauwelijks verbetering zijn qua GPU temps, aangezien de intake van de meeste standaard GPU koelers vanvoor zit, en niet in het midden.

• turkeyhakan
BGB4rn, bij mij draaien alle fans op 100%.
Ik heb een fan achterin en bovenin om het lucht af te voeren. (2 voorin op lucht in te voeren, 1 sidefan)

Ik denk dat ik eerst maar is de kabels moet wegwerken, maar dat is erg moelijk. Ik ben ook erg bang dat ik iets kapot maak (statische elektriciteit)

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

turkeyhakan schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:55:
BGB4rn, bij mij draaien alle fans op 100%.
Ik heb een fan achterin en bovenin om het lucht af te voeren. (2 voorin op lucht in te voeren, 1 sidefan)

Ik denk dat ik eerst maar is de kabels moet wegwerken, maar dat is erg moelijk. Ik ben ook erg bang dat ik iets kapot maak (statische elektriciteit)
als jij een verwarmings buis aanraakt die neit geverfd is ben je al statisch vrij en kan je dus je gang gaan.. met kabels weg werken kan er niet zo heel veel fout gaan tenzij je egt met je handen over t moederbord zit te strelen ofzo.. als jij gwn keurig je kabels vasthoud en geen onderdelen zal er niks gebeuren let wel dat je je computer volledig loskoppelt zou opzich niet nodig zijn want voeding zou volstaan. maar het is toch beter als je het allemaal losmaakt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even een aanvulling op Xenomorphh ivm statische elektriciteit:
Veel mensen halen alle kabels van hun pc los inclusief de voedingskabel. En hoewel dat dat een goed idee is aangezien dan geen enkele spanning op je systeem staat, kan de voedingskabel interessant zijn ivm de aarding. Als je de voedingskabel laat steken dan zijn de volledige kast en alle onderdelen geaard en heb je minder problemen met statische elektriciteit. Zeker als je eerst even je behuizing aanraakt.

Let wel, dit is bij een goed geaard systeem en een geaard stopcontact.

• BGB4rn

BGB4rn

inderdaad, de kans dat je iets kapot maakt zonder dat je echt gekke dingen gaat doen is erg klein, ik weet niet precies hoe je de kabels weg kunt werken in die kast maar er is vast iets aan te doen, hier een voorbeeld van PBskill; http://img40.imageshack.us/i/dsc00292hkw.jpg/

@Hierboven, moet je maar net een geaard stopcontact hebben :z

[ Voor 10% gewijzigd door BGB4rn op 06-07-2009 10:34 ]

Signature

• turkeyhakan
Oke, ik zal het proberen. Dat ziet er echt netjes uit!
Volgens mij krijg ik dat zelf niet voor elkaar..

• BGB4rn

BGB4rn

turkeyhakan schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:16:
Oke, ik zal het proberen. Dat ziet er echt netjes uit!
Volgens mij krijg ik dat zelf niet voor elkaar..
Hoezo zou jij dat niet kunnen dan, het is de zelfde kast als jij hebt als ik me niet vergis, verder kun je lekker aan de slag met tiewraps :)

Signature

Verwijderd

Ik weet niet hoe een antec 900 II er uit ziet van de binnenkant, maar ik ga er maar van uit dat hij net zoals op het plaatje is (zoals de antec 900 dus).

Standaard heb je dan twee gaten, het een optie om iets onder je moederbord, en voor je voeding nog zelf een gat te maken met een speciale boor. Mocht je geen zin hebben in knutselen, moet het ook wel lukken met de twee gaten. Alleen de bedrading van de kast zelf is meestal te kort om eerst door de gaten te helen en dan naar het mobo toe (dat probleem had ik tenminste..) je kan deze ook verlengen.

Het is belangrijk om in ieder geval de dikke kabel van je moederbord (dat 24 pins geval) door de gaten te laten lopen. Als je 4/8Pins aansluiting op je moederbord links boven zit, kan je die bedrading links van je kast, onder je video kaarten laten door lopen. Verder is het handig je hardeschijf onderin te plaatsen, en de overige bekabeling daar van bijv nog onder de cage te doen (de cage waar de HDD in zit)

Nu in de zomer is het vrij warm, op een warme dag kan je ook gewoon even de kast open doen, steek je hand er in, en ik wil wedden dat het in je kast koeler aan voelt, en er een briesje door heen gaat. Mijn bekabeling is niet zeer netjes, maar ik voel toch echt een soort van lekker briesje in mijn kast.

Antec kasten staan ook bekend om de airflow
En ohja, gebruik van die tairipjes :9

Over de fan, ik zou die fan als outtake gebruiken. Dat kan je natuurlijk simpel doen door hem om te draaien.
Dan zijn de voorste 2 intake, en de achterste 3 outtake.

Succes

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Dit is allemaal wel erg basic. Dit soort dingen zijn al vaker in allerlei topics behandeld. En als je die extra fan toch al geplaatst hebt moet je het als het goed is meteen kunnen zien aan je temperaturen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.