The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
spuit 11 eigenlijk

evt 3 div's maken..
1
2
3
4
| <div id="container"> <div id="header"></div> <div id="content"></div> </div> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #container{ height: 100%; } #header{ height: 150px; } #content{ } |
zoiets bijv
[ Voor 50% gewijzigd door ReseTTim op 05-07-2009 17:30 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
In de div content wordt via PHP een pagina in geladen die een scrollbar laat zien aan de rechterkant indien deze groter is. De content-div is dus de enige met een scrollbar, niet de container.

[ Voor 12% gewijzigd door Xardas op 05-07-2009 17:37 ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Verwijderd
Het javascript leest de totale hoogte uit en geeft de totale hoogte - header terug aan de content. Alleen nog even het resizen van het venster ondervangen met een onresize op de body en je bent klaar.
Hier is mijn code.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <script type="text/javascript"> function test() { var divah = document.getElementById('HTML').offsetHeight; divah = divah - 150; document.getElementById('content').style.height = divah+"px"; } </script> <body id="HTML" onload="test();" onresize="test();"> |
De content kun je vervolgens een overflow: scroll meegegeven.
[ Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 05-07-2009 22:41 ]
Verwijderd
Andere oplossingen (los van frames) zijn er zover ik weet niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 22:59 ]
Verwijderd
http://www.mennovanslooten.nl/blog/post/71_JGC_ schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:40:
Behalve javascript, of meer van hetzelfde: expressions, is er, uitgezonderd frames gebruiken, geen CSS/HTML oplossing voor dit probleem. Misschien dat ik het mis heb, maar anders hoor ik het graag
Truc is position:absolute gebruiken en een top+bottom property opgeven i.p.v. height, dan wordt de hoogte dynamisch.
Verwijderd
En anders gewoon een keer Googlen op "fixed header css"
[ Voor 24% gewijzigd door tonyisgaaf op 06-07-2009 00:07 ]
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Verwijderd
IE7 kan het wel maar alleen in standards mode. Je hoeft de css expressions alleen voor IE6 te gebruiken._JGC_ schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:53:
IE6 en IE7 kunnen dit niet, maar die hebben de "expression" css property, wat eigenlijk niet veel anders is dan de javascript methode van een paar posts hierboven.
Zelf ben ik niet zo'n fan van absolute positioning omdat dit ervoor zorgt dat alle andere divs niet meer weten dat die div er is en je dus met margins moet gaan werken wat ervoor zorgt dat je pagina niet lekker sized op kleinere schermen...Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:13:
[...]
http://www.mennovanslooten.nl/blog/post/71
Truc is position:absolute gebruiken en een top+bottom property opgeven i.p.v. height, dan wordt de hoogte dynamisch.
Je kan toch gewoon doen:
1
| bottom: 0px; |
en dan de height weghalen ?
[ Voor 83% gewijzigd door Mike2k op 06-07-2009 09:21 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Tof! Het werkt! Geniaal. Die met Javascript werkt ook, bedankt nogmaals voor het helpen! Mijn voorkeur gaat nu echter wel naar de CSS oplossing uit. Helaas is de site dan niet validated, maar je kunt niet alles hebbenVerwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:13:
[...]
http://www.mennovanslooten.nl/blog/post/71