Toon posts:

muziek-gsm of PMD (geen iPod) digitaal aansluiten op stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een GSM met deftige mp3-functie te kopen. Ik ben er nog niet uit welke (misschien een nokia 5800 music), maar in ieder geval geen iPhone, deze is naar mijn mening te duur.
Nu kan je een iPhone of iPod meestal wel digitaal aansluiten met een dock op je cinema of hifiketen. Maar met andere mp3-spelers e.d. gaat dat meestal alleen via de aux-ingang. Natuurlijk is de kwaliteit hierdoor minder dan digitaal.

Nu is mijn vraag, is er toch geen mogelijkheid om andere mp3-spelers of muziek-gsm's digitaal aan te sluiten of de kwaliteit te verbeteren als het via de aux ingang gaat ?

Verwijderd

Er is geen mogelijkheid daarvoor. Overigens zijn er maar een paar docks waarmee je een iPod echt digitaal kan aansluiten. Wadia heeft er 1, en NAIM is er ook mee bezig. En dat is het volgens mij.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Je zou een mp3 speler met Bluetooth kunnen kopen zoals de Cowon S9 en een Bluetooth ontvangen met digitale audio-uitgang kunnen zoeken om met de receiver te verbinden of iets met zo'n ontvanger en een degelijke DAC. Die Cowon die ik noemde heeft btw een hardwarematige Wolfson DAC, dus die zal hoogstwaarschijnlijk nog best aardig klinken, in ieder geval beter dan de standaard iPod.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:30:
Er is geen mogelijkheid daarvoor. Overigens zijn er maar een paar docks waarmee je een iPod echt digitaal kan aansluiten. Wadia heeft er 1, en NAIM is er ook mee bezig. En dat is het volgens mij.
Mijn ouders hebben een homecinema van sony. Hierbij kan je een iPod via een soort kabel als digital mediaport device aansluiten Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41H40x8v7XL._SL500_AA280_.jpg
En bij de pioneer VSX-819H-K zegt men op de site van pioneer zelf dat je een iPod digitaal kan aansluiten via een usb-kabel . http://www.pioneer.be/nl/...405/VSX-819H-K/index.html

Is dat dan zoals jij het zegt niet "echt" digitaal ?