Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik ben zelf een beetje aan te spelen met server 2008 en ik krijg het niet voor elkaar dat ik van bijvoorbeeld de groep power users de rechten kan veranderen. Ik wil graag dat een power user ook programma's mag installeren/wijzigen en verwijderen. Normaal kunnen alleen Administrators dat.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar probeer je het te wijzigen? Wat wil je precies bereiken? Waarom wil je een build-in groep gaan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik wil server 2008 gaan gebruiken voor mijn home servertje voor backups, downloads, fileserver. Nu wil ik gewoon dat mijn broertje en ma ook gewoon dingen kunnen installeren. Ik moet ze daarvoor dus allemaal admin maken wat ik ook weer niet wil omdat ik niet wil dat ze filepermissions en folderpermissions wijzigen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar hoe wil je dan dat ze een applicatie installeren? als ze rechten niet mogen wijzigen, hoe kunnen de installers dat dan?

Maar begin eens van voor af aan:
1. Waarom wil je dat iedereen dingen kan installeren, dat gaat de stabiliteit van je server alleen maar negatiever doen uitkomen. Is het echt zo onoverkomelijk ?
2. Wat denk je precies dat er nodig is om dit te realiseren (afgezien van het feit dat veel installers gewoon een heel expliciete check doen of de installerende user lid is van de ingebouwde groep "Administrators" en keihard cancelen als dat recht ontbreekt)
3. Wat heb je al ondernomen, precies tot in detail, al je aanpassingen, en tegen welke fouten loop je aan?
4. en wat heb je al gevonden over die fouten, en wat werden er voor oplossingen gegeven, wat lukte daar niet aan, welke zoektermen heb je gebruikt etcetera.

Je zal in ieder geval met heel veel meer informatie moeten komen, voordat iemand hier uberhaupt iets zinnigs over kan zeggen (wat het idee nog steeds even krankzinnig laat...)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters