Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FW] Via TCP poort maar 1 download tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via DC++ bestanden probeer te downloaden dan kan ik maximaal 1 slot gebruiken. Maar als ik mijn firewall (PCTools Firewall) uitzet dan is het gewoon mogelijk om van meerdere gebruikers bestanden te downloaden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb een application rule gemaakt dat DC++ gebruik mag maken van TCP/UDP poorten. Daarnaast heb ik een advanced rule gemaakt: Allow, Protocol (TCP), Port 10000, remote IP mijn router.

Kan deze laatste regel eigenlijk geen kwaad? Heb deze regel moeten aanmaken want anders was het onmogelijk om überhaupt filelists binnen te halen en te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Schop :)

Verwijderd

Topicstarter
Schop ;(

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dus zonder client firewall werkt het wel? En met client firewall niet?
Kan je nergens Silmultanious connections invullen ? misschien staat deze ergens op 1?
Merk je dit ook bij webpagina's? wat als je 2 of 3 tabbladen tegelijk opent ?

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:12:
Dus zonder client firewall werkt het wel? En met client firewall niet?
Kan je nergens Silmultanious connections invullen ? misschien staat deze ergens op 1?
Merk je dit ook bij webpagina's? wat als je 2 of 3 tabbladen tegelijk opent ?
Klopt zonder firewall kan ik wel connections maken in DC++, ingeschakeld kan dat niet. In programma regels heb ik alles van DC++ op toegestaan staan. Daar kan het dus volgens mij ook niet aan liggen.

Buiten de problemen die ik met deze firewall heb in DC++ heb ik dat niet in enig ander programma noch tijdens het surfen op het internet.

Die advanced rule heb ik tegenwoordig uitstaan omdat je die opening van de poort niet specifiek koppelt aan een programma maar gewoon altijd open of dicht staat. Dit lijkt me een beveiligingsprobleem te kunnen opleveren :).

edit: sorry trouwens dat ik pas zo laat reageer maar had niet meer aan dit topic gedacht :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 00:11 . Reden: sorry trouwens dat ik pas zo laat reageer maar had niet meer aan dit topic gedacht :) ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Misschien heb je in je firewall een instelling staan dat 1 programma niet heel veel connecties mag maken, en word afgeremd.
Dus de instellingen checken.
Of intellingen aan- of uitzetten en weer testen. De oude instellingen wel even opschrijven zodat je het weer terug kunt zetten.

Misschien oftopic.
DC++ moest je hier niet je ip ingeven om downloaden te versnellen, indien je een router hebt die interne ip afgeeft.(dus je pc een ip heeft van oneveer 192.168,0.2). En de router de dc++ poorten doorsturen naar je pc.
Je hebt ook modems die de ip nummer van internet direct naar je pc sturen, dan hoef je bovenstaande niet te doen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ken het protocol en de client niet (anders dan van naam) en ken de fw al helemaal niet. Dus in het algemeen:
* wordt er niet een poort per verbinding gebruikt? Dan wil je dus ook 10001, 02 etc opengooien.
* doen andere p2p-apps (of andere apps met veel verschillende connecties) het wel, of kan de fw geen p2p aan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:57:
Ik ken het protocol en de client niet (anders dan van naam) en ken de fw al helemaal niet. Dus in het algemeen:
* wordt er niet een poort per verbinding gebruikt? Dan wil je dus ook 10001, 02 etc opengooien.
* doen andere p2p-apps (of andere apps met veel verschillende connecties) het wel, of kan de fw geen p2p aan?
* Nee, voor zowel udp als tcp wordt dezelfde poort gebruikt.
* Dat weet ik niet.

Ik nog maar eens even wat getest en nu zie je duidelijk dat de firewall de connectie met de andere partij tegen houdt op basis van hun IP. Dus in DC++ kan ik zoeken, verbinden met hubs, maar doordat de firewall op IP blokt kan ik geen verbinding maken.
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img4/adlm7tq.jpg
Pagina: 1