Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc boot soms wel, soms niet (mobo of psu)

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
Redelijk vaag probleem waar ik nu echt niet meer uitkom...

Pc heeft het altijd prima gedaan, maar sinds kort is het gokken of ie opstart of niet. Het probleem is dus niet altijd aanwezig.
De fans gaan aan voor 1,5 seconden ongeveer, en dan valt alles weer uit. Geen bios-post, geen beeld, geen piepjes, helemaal niets.
Naar mijn mening kon dat eigenlijk alleen maar liggen aan het moederbord (vandaar dat je niets ziet/hoort) of aan de voeding (instabiel geworden??). Dus ik een andere voeding erin gehangen (met veels te weinig vermogen, alleen om ff een bios post te kunnen zien, want dan ligt het waarschijnlijk niet aan het moederbord) en hij start prima op. Gewoon om te testen de originele voeding er weer in, en hij werkt weer 2 weken zonder problemen.

tot vanochtend... Wederom 1,5sec fans aan en verder niets. Stroom eraf, alle kabels losgehaald en weer vastgezet en nog niets. Nog een keer alles opnieuw aangesloten en hij werkt weer :S schrijf er ook nu dit topic op...

De spanningen van de voeding zouden ok moeten zijn:
vcore zit op 1,33v
3,3v zit op 3,26v
5v op 4,9v
12v op 11.8v

verdere nuttige specs:
aerocool voeding 550 watt
asus a8n-sli premium
amd athlon 4800+ 64bit socket 939

het gekke is dus dat gekeken naar de stats van de voeding alles in orde is, maar hij er zelf voor kiest om het wel of niet te doen...

heeft er iemand een soortgelijk probleem gehad en zo ja, hoe is dit opgelost? een nieuwe voeding kopen kan wel, maar is voor studenten als ik toch meer iets van "dat zal tot volgende maand moeten wachten...". Zelfde geldt voor mobo want zie nou nog maar een een socket 939 proc te vinden (oftewel, duur geintje)

Insert vies grapje hier