Kan niet booten van DVD

Pagina: 1
Acties:

• Metis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02 23:28
Ik probeerden vandaag te booten vanaf een DVD dit lukten niet dus dacht eerst het ligt aan de dvd. Maar de dvd boot wel op een andere pc. Ik kan wel gewoon via de zelfde Cd/Dvd drive een Cdtje booten. Zodra windows is opgestart werkt wel gewoon alles ik kan de dvd zelf ook lezen kan ook dvdtjes branden.

Mijn Cd/Dvd drive is een LG GH22, Maar ik denk dat het aan mijn bios ligt. Het moeder bord is van Fujitsu Siemens Model Nummer D1325 En Bios Versie Is 4.06 Rev. 1.07.1325

Ik post het daarom ook bij Hardware Moederborden omdat ik dus denk da thet aan Bios ligt maar ik kom er verder niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Metis op 05-07-2009 14:45 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je ook de mogelijkheid om te booten vanaf DVD aanstaan in je bios (boot priority)?

Soms kun je dit tijdens de boot ook kiezen met F2, F8 of F10 :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bootvolgorde wel aangepast in de BIOS? Probeer eens een andere bootable CD en kijk of het dan wel werkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Metis
Ja Cdtjes boot hij gewoon. Ik heb ook al alle HDs en floppy drives uit de Bootvolgorde gehaald en alleen de Cd/Dvd drive laten staan. Als ik de dvd er dan in doe Staad er No Operating System Found als ik de dvd er dan uit haal en de cd er in doe boot hij de CD meteen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Booten doe je vanaf opslagmedia, dus topics over booten horen Opslagmedia & I/O Controllers

Move PMG -> OM

Verder zou het geen kwaad kunnen om wat meer moeite te steken in je posts, zowel mbt info (wat heb je zelf gezocht? wat gevonden? wat geprobeerd?) als leesbaarheid. Maar dat laat ik aan mijn OM collegae over.

Oslik blyat! Oslik!

• Metis
Ik heb volgens mij al vrij veel verteld over wat ik geprobeert heb maar wil het nog wel keertje vertellen.

Ik heb al gekeken of hij vanaf een cd boot en dat doet ie ik heb alle andere boot optie uit gezet en alleen de dvd overgehouden maar dan krijg ik melding No operating system found. Heb De Jumpers al veranderd maar Zit geen verschil in ook niet met booten van cd.
Ik heb gekeken op de site van Fujitsu Siemens maar ik kan hier niets vinden over het booten van een cd heb ook gekeken naar Flash updates voor bios maar bij beschrijving staad niks over het supporten van DVD booten dus lijkt me nutteloos.

• Metis
Het is opgelost ik heb een boot manager gebruikt om de dvd te booten en het lukten! Alsnog bedankt!
Pagina: 1