Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mediatheek Management Software

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:25
Beste GoT'ers.

Mediatheek Management Software
Op school hebben wij een Mediatheek met computers. Momenteel werkt de verhuur van dezen met pasjes. Die de werknemers aannemen, en in een pasjes bak stoppen. Wij zijn gevraagd om eens te kijken naar een manier om dit op de PC te automatiseren. De bedoeling is dat een leerling alleen een leerling-nummer zegt (4cijferig), en dat de computer daarbij naam en andere gegevens zoekt, en die koppelt aan een pc.

Het moet vooral makkelijk te gebruiken zijn, ik heb dat in gedachte als een soort plattegrond op de PC, met daarop de bureas, en in elk bureautje een invoervak voor een leerling-nummer. Zodra er een nummer is ingevuld word het vakje (bureautje) Rood =bezet. De rest is groen.

De computer moet ook in redelijke maten statistische gegevens bij kunnen houden. (Hoevaak zat leerling 4444 in de mediatheek?)

Eventueel remote view ingebouwd zou helemaal top zijn.
Iemand aanbevelingen voor me? Alvast erg bedankt!

Torrentus

Verwijderd

Hmmz zoiets gebruiken wij op school ook, alleen dan hebben wij leerlingenpasjes die we laten scannen. Ik zal als school weer begint wel is kunnen vragen wat ze gebruiken. Als remote view gebruiken wij op school dacht ik een onderdeel uit de Novell ZenWorks suite.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:14 ]

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:14:
[...]

Hmmz zoiets gebruiken wij op school ook, alleen dan hebben wij leerlingenpasjes die we laten scannen. Ik zal als school weer begint wel is kunnen vragen wat ze gebruiken. Als remote view gebruiken wij op school dacht ik een onderdeel uit de Novell ZenWorks suite.
Wij hebben ook leerlingpasjes, en een scanner. Dus dat zou ook een mogelijkheid zijn, misschien zelfs een betere. Ik ben erg benieuwd, moet alleen nog 6 weken wachten denk ik, of niet? :+

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:50

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:14:
[...]

Hetzelfde hier, alleen gebruiken ze voor remote view Sanako Study 500. Het probleem alleen is dat ze daar alles slecht hebben ingesteld. Het programma gaat er namelijk van uit dat er in Mijn Documenten altijd een map zit genaamd "Study files". Als je deze verwijdert geeft het programma een foutmelding en kan je hem afsluiten = weg remote view. 8)7

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW