Audio systeem, zonder achterboxen maar genoeg aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Hallo

Misschien beetje vreemde titel (weet het niet anders te verwoorden).

Maar over een tijd ga ik verhuizen, de indeling van de woning weet ik al
Ik ben geen audiofiel (noem je dat zo? 8)7 ) dus ik ben niet iemand die heel veel waarde hecht aan de kwaliteit van het geluid, maar het moet wel goed genoeg zijn) tja blijft persoonlijk natuurlijk.

Echter nu heb ik een 5.1 surround systeem, maar ik wil wat anders:

ik wil namelijk geen achterboxen meer, gewoon alleen voor + eventueel de subwoofer (klinkt toch wat beter bij films).

Ik hoef ook niet perse surround, maar zo'n 3-2-1 systeem bijvoorbeeld laatste versie van Bose vind ik wel wat.
Echter hebben dergelijke systemen nauwelijk aansluitingen voor andere apparatuur. Want op dit Bose systeem zit werkelijk niks qua aansluitingen.

Nu ben ik dus opzoek naar een systeem waar ik al mijn apparatuur op kan aansluiten, geen achterboxen, en niet al te duur (ongeveer 1000 euro...)

Wat wil ik aansluiten:
- xbox
- hd tv
- geluid van digitale tv ontvanger (nu tele2, zal straks wat anders zijn)

Ik weet dat dit een vrij globale vraag is. Misschien eens kijken voor een losse versterker? maar ik heb hier niet heel veel verstand van waar ik het beste naar kan kijken.

Dus ik hoop dat mensen me toch een beetje kunnen helpen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja zeker kijken voor een losse versterker, voor 1000 euro kun je zekere ene leuke versterker kopen.

ik weet niet wat voor 5.1 systeem je hebt, afhankleijk van die boxen moet je mischien wel betere boxen halen
die kant en klare sets hebben soms echt gare boxen

Iperf

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het 1000 euro voor alles (inc speakers) of 1000 euro voor enkel de receiver?

Ik zou dan denken aan een Denon 1909 ofzo. Lijkt me op eerste zicht afdoende.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 09:44
Volgens mij geeft HenkS toch redelijk duidelijk aan dat de 1000 euro voor het hele systeem geld :-)

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
nou ik heb nog 2 goede B&W speakers.
wat ik me wel afvraag, ook al hoef ik geen surround systeem. heb ik met 2 goede frontboxen nog een subwoofer nodig?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt niks nodig, zeker niet als je tevreden bent met het geluid. Enig punt is dat speakers nooit zo laag gaan als een subwoofer en vaak niet die 'oompfh' geeft die een subwoofer wel doet.
Koop gewoon een goede versterker die met HDMI kan omgaan en alle nieuwe standaarden ondersteund. Kan je altijd weer uitbreiden naar surround.
Blijf wel weg van die 3-2-1 systemen, dat is crap.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2009 19:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HenkS schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:56:
nou ik heb nog 2 goede B&W speakers.
wat ik me wel afvraag, ook al hoef ik geen surround systeem. heb ik met 2 goede frontboxen nog een subwoofer nodig?
Ja en nee: hangt af hoe goed je speakers zijn natuurlijk :)

Maar sinds je voor een 2.0 of eventueel 2.1 setup gaat is het belangrijk dat je een goed bereik (in frequenties) hebt om het ruimtelijk aspect te compenseren. Een goede 2.0 / 2.1 setup kan veel "voller" klinken als een 5.1 set wanneer deze gaten in het geluidsspectrum heeft.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1