Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 13:12
Ik heb het pobleem dat mijn iPhone de apps niet afsluit maar alleen naar de achtergrond stuurt. Programma's zoals Safari, iPod en mail blijven open staan totdat ik ze afsluit via SBSettings.
Ik hab dit bij 2.2.1 en nu bij 3.0 nog steeds, dit kost me onnodig veel geheugen. in de screen heb ik nog 25 MB vrij maar meestal ligt dit niet hoger dan 6 ;)
Bij de rechte screen zie mn Springboard en proces list.

Afbeeldingslocatie: http://willem2809.wi.funpic.de/foto2.jpg Afbeeldingslocatie: http://willem2809.wi.funpic.de/foto.jpg

Vraag is dus, is dit normaal, aangezien alleen deze applicaties dit doen of heb ik iets vaags in mijn iPhone zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Dit is normaal.

De iphone sluit zelf de applicaties af zodra een andere applicatie geheugen nodig heeft.
Als dit niet het geval is, zullen de "open" applicaties gewoon sneller weer opstarten.

En Mail en Phone zullen altijd openstaan (volgens mij), anders kan er niet gebeld worden of gefetched/gepushed naar Mail.

[ Voor 24% gewijzigd door RuudBurger op 05-07-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

willem2809 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:06:
Ik heb het pobleem dat mijn iPhone de apps niet afsluit maar alleen naar de achtergrond stuurt. Programma's zoals Safari, iPod en mail blijven open staan totdat ik ze afsluit via SBSettings.
Ik hab dit bij 2.2.1 en nu bij 3.0 nog steeds, dit kost me onnodig veel geheugen. in de screen heb ik nog 25 MB vrij maar meestal ligt dit niet hoger dan 6 ;)
Bij de rechte screen zie mn Springboard en proces list.

[afbeelding] [afbeelding]

Vraag is dus, is dit normaal, aangezien alleen deze applicaties dit doen of heb ik iets vaags in mijn iPhone zitten?
Ja, je hebt iets vaags in je iPhone zitten nl. een of andere jaillbreak ;) Als je daar geen details van geeft wordt het voor wie dan ook lastig een diagnose te trekken denk ik.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
De mail ap kan wel sluiten aangezien ik push en fetch uit heb staan, de phone app inderdaad niet nee ;)

JB is niet vaag, is gewoon handig :P Wat voor info is er verder nodig? de JB van 2.2.1 was met Quickpwn en de 3.0 met redsn0w.

[ Voor 8% gewijzigd door Klaphekje op 05-07-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:47
Je kunt zelf al op je scherm zien dat er nog 24MB RAM vrij is; ik snap je paniek niet echt dus, zodra dat tellertje op 0 komt en er nog niks afsluit kun je je zorgen gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

willem2809 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:28:
JB is niet vaag, is gewoon handig :P Wat voor info is er verder nodig? de JB van 2.2.1 was met Quickpwn en de 3.0 met redsn0w.
Tot je die info geeft is het voor ons vaag ;)

Maar het klopt wat hier gezegd is, de Apple apps kunnen in het geheugen geladen blijven. Wat heb je aan vrij RAM zolang het niet nodig is voor andere taken?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
Zpottr schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:34:
[...]

Tot je die info geeft is het voor ons vaag ;)

Maar het klopt wat hier gezegd is, de Apple apps kunnen in het geheugen geladen blijven. Wat heb je aan vrij RAM zolang het niet nodig is voor andere taken?
Daar heb je opzich wel een punt ja, maar het lijkt mij gewoon onnodig om die zut in het geheugen geladen te houden :P

[ Voor 66% gewijzigd door Klaphekje op 05-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

1. Dit is normaal (dat was inmiddels wel duidelijk volgens mij)
  2. Home button ingedrukt houden als je zo'n app _echt_ dood wilt hebben

0.0

Pagina: 1