Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Wikipedia: Stelviopas
Google Maps Link naar lokatie
[ Voor 56% gewijzigd door RSP op 05-07-2009 11:04 ]
Maar je kunt toch een goede wegenkaart (of Google Maps
[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 05-07-2009 11:07 ]
Rail Away!
San Bernardino Pass
Stevio Pass
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je zult in ieder geval geen spijt krijgen van deze route.
Have fun!
Schamele 1045km vanaf den haag
[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 05-07-2009 11:15 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
http://www.redlineblog.co...t-driving-road-in-detail/
http://forums.finalgear.c...-road-in-the-world-22869/
Deel 2 en 3 zelf even zoeken.....Stelvio Pass naar Bormio (Top Gear route gaat ook via Bormio)
[ Voor 22% gewijzigd door zimbab op 05-07-2009 12:14 ]
Of je zoekt de GPS-coördinaten op met google maps en navigeert daar naartoe? Lijkt me ooit, met een leuke auto, wel gaaf om 's te rijden inderdaadsteveman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:09:
"Navigeer naar..." "Locatie op de kaart"
Schamele 1045km vanaf den haag
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Welk meertjeOemfoefoe schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:38:
Ja idd. Ik stond bovenop, aan de grens Italië-Zwitserland bij dat meertje, met mijn maat te rusten en plots binnen een seconden is je zicht nog geen eens 3(!) meter. Echter, 20 seconden later was het ook weer weg. Dit scenario is heel normaal daar, het is gewoon een wolk dat op dat moment over de berg heen trekt.
Heb de hele weg naar boven en de hele weg naar beneden dikke mist gehad.
Deed er 4 keer zolang over als ik van te voren geschat had toen ik beneden stond.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Volgens mij is dit de route die ze bij Top Gear hebben gereden, van Davos naar Bormio.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
En dan vanaf Bormio de SS38 naar Stelvio. Die SS38, dat is de Stelviopas.deepbass909 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:45:
Ik heb 2 jaar geleden het begin stuk van die route gereden (de Flüalapass van Davos naar Süs) en dat stukje is al erg leuk.
Volgens mij is dit de route die ze bij Top Gear hebben gereden, van Davos naar Bormio.
Volgende zomer ga ik weer eens richting Alpen. Misschien moet ik er ook maar eens gaan rijden. Tegen die tijd is mijn 306 wel ingeruild voor iets leukers
Punctuality is the politeness of kings
Niet helemaal volgens mij. Ik geloof dat ze Davos in het zuiden verlaten. Op deze route ga je naar het noorden.deepbass909 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:45:
Ik heb 2 jaar geleden het begin stuk van die route gereden (de Flüalapass van Davos naar Süs) en dat stukje is al erg leuk.
Dan heb ik 3 vliegen in 1 klap. Stelvio, Monaco, Millau. Het is een flinke ronde die je maakt, maar nog altijd minder dan voor elk apart naar het zuiden rijden
De route plan ik dan grotendeels toch via internet, en kijk ik met bv Google maps naar waar ik welke weg naar de Stelvio pas moet nemen. Aan de hand van de luchtfoto's van Google maps heb ik volgens mij al gevonden hoe ze eerst al een perfecte weg gevonden hadden, en daarna bij de Stelvio pas uit kwamen.
Klopt, op die treintunnel nadeepbass909 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:45:
Nee, ze verlaten Davos naar het oosten, maar dat kan volgens Google Maps dus niet.zimbab schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:24:
[...]
Niet helemaal volgens mij. Ik geloof dat ze Davos in het zuiden verlaten. Op deze route ga je naar het noorden.
[ Voor 44% gewijzigd door Knightwolf op 07-07-2009 01:59 ]
100% zeker weten dat ze Davos verlaten via de Flüelapass. De 2 andere wegen zien er totaal anders uit namelijk. De noordelijke is vrij bosrijk, de zuidelijke gaat door verschillende tunnels. Alleen de Flüelapass heeft de open grasvlakten die je in het begin ziet.zimbab schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:24:
[...]
Niet helemaal volgens mij. Ik geloof dat ze Davos in het zuiden verlaten. Op deze route ga je naar het noorden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Alleen het stukje van de Flüelapass tot de Stelviopas ben ik nog niet zeker van.
Wbt m'n vakantieroute die ik beschreef rij ik de Stelviopas en Flüelapass dan waarschijnlijk in omgekeerde richting omdat de route anders wel erg moeilijk en ver omrijden gaat worden. Maar dat maakt niet uit, als ik er maar geweest ben
/kansloze reactie
Signatures zijn voor boomers.
Denk wel dat je daar leuke fotoshoots kan maken
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
* Oemfoefoe gaat hoogst waarschijnlijk deze route volgend jaar met de VW t1 rijden.
Is weer eens wat anders dan met de motor.
Grimsel, Furka, San Gottard, Nufenen. De Silvrettapas is trouwens ook mooi.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Mooi bosrijk, en lekkere bochten. Helemaal omdat het vroeger een rally stage was.
No Shame, only Fame!
tik in google maps from: amsterdam to: davos en hats flats huppakkee.Naboo schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:58:
Iedereen kent wel het filmpje van Top Gear waar ze met drie supercars op zoek gaan naar de best driving road in the world.
Het gaat om Davos - Stelvio (Stelvio pass) en de San Bernardino Pass. Nu wil ik daar ook graag heen, maar ben dus op zoek naar zeg maar de beginpunten van deze routes. Aangezien je met de TomTom slechts plaatsjes aan kan klikken, maar ja, dan moet je nog eens de goede weg nemen vanaf dat plaatsje. Misschien zijn de wegen wel niet te missen, maar als iemand coordinaten of exacte aanwijspunten heeft, graag.
Op veel forums wordt deze route namelijk wel besproken, maar niet hoe je er komt.
Komop zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit van een routeplanner hebt gehoord?
Hoe ik in Davos moet komen dat lukt mij nog wel, het ging mij echt puur om de bergwegen zelf.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Verwijderd
Ken ik nog niet, maar is dit nog ergens terug te zien? Ergens op usenet misschien (NZB-tjeNaboo schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:58:
Iedereen kent wel het filmpje van Top Gear waar ze met drie supercars op zoek gaan naar de best driving road in the world.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
404? Car not foundMaasluip schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:52:
Ik ben van plan deze zomer met mij 404 naar Stelvio te gaan. Het weekend van 24/25 juli ga ik naar Florence en dan op de terugweg kijken hoe goed ik de berg over kom. Ik ga wel eerst het koelsysteem schoonmaken, want zelfs in Nederland krijg ik het wel eens te warm.
Peugeot 404?

Och natuurlijk
Leuke bolide
[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 17-04-2010 21:37 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
http://www.youtube.com/watch?v=jjCObtyhS-E
How do you save a random generator ?
steveman schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:46:
[...]
404? Car not foundWat voor auto is dat eigenlijk?
Peugeot 404?
[afbeelding]
Och natuurlijk![]()
Leuke bolide

Doe mij die maar.
Nee, geef mij maar 'brute snelwegen. Zo vind ik de A1 in Italie tussen Bologna en Florence erg strak. Tunnel in, tunnel uit, scherpe bochten in de weg, nog meer malloten die met je mee doen. Geweldig.
Dit soort wegen dus, dat weet ik wel te waarderen: http://www.youtube.com/watch?v=RPzbBQwKegg
(niet het belachelijke rijgedrag natuurlijk... met voetgangers op de vluchtstrook nota bene