Top Gear route vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Iedereen kent wel het filmpje van Top Gear waar ze met drie supercars op zoek gaan naar de best driving road in the world.

Het gaat om Davos - Stelvio (Stelvio pass) en de San Bernardino Pass. Nu wil ik daar ook graag heen, maar ben dus op zoek naar zeg maar de beginpunten van deze routes. Aangezien je met de TomTom slechts plaatsjes aan kan klikken, maar ja, dan moet je nog eens de goede weg nemen vanaf dat plaatsje. Misschien zijn de wegen wel niet te missen, maar als iemand coordinaten of exacte aanwijspunten heeft, graag.

Op veel forums wordt deze route namelijk wel besproken, maar niet hoe je er komt.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 09:55

RSP

Geen gek plan, het lijkt mij ook leuk om eens te doen.

Wikipedia: Stelviopas

Google Maps Link naar lokatie

[ Voor 56% gewijzigd door RSP op 05-07-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RSP's link doet ut niet, hier istie: http://maps.google.com/ma...pn=0.037201,0.075445&z=14

Maar je kunt toch een goede wegenkaart (of Google Maps :) ) er bij pakken en kijken hoe je er naartoe rijdt? Of mis ik iets?

[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 05-07-2009 11:07 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:40

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

De exacte route weet ik niet, maar een aantal jaren geleden heb ik op de motor ook de Stelvio Pass en de San Bernardino pass aangedaan.

San Bernardino Pass
Stevio Pass

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je zult in ieder geval geen spijt krijgen van deze route.

Have fun! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:42

steveman

Comfortabel ten onder

"Navigeer naar..." "Locatie op de kaart" :?

Schamele 1045km vanaf den haag :P

[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 05-07-2009 11:15 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dat zijn echt te gekke routes. Als ik de jackpot win koop ik echt een chalet in de Alpen met een leuke garage. :9

http://www.redlineblog.co...t-driving-road-in-detail/
http://forums.finalgear.c...-road-in-the-world-22869/

Deel 2 en 3 zelf even zoeken.....Stelvio Pass naar Bormio (Top Gear route gaat ook via Bormio)

[ Voor 22% gewijzigd door zimbab op 05-07-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
steveman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:09:
"Navigeer naar..." "Locatie op de kaart" :?

Schamele 1045km vanaf den haag :P
Of je zoekt de GPS-coördinaten op met google maps en navigeert daar naartoe? Lijkt me ooit, met een leuke auto, wel gaaf om 's te rijden inderdaad :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52
Die Grand Saint-Bernard pas heb ik vorig jaar gereden, wegdek was zeer slecht en ik had 10 tot 15 meter zicht ivm zeer dichte mist :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ja idd. Ik stond bovenop, aan de grens Italië-Zwitserland bij dat meertje, met mijn maat te rusten en plots binnen een seconden is je zicht nog geen eens 3(!) meter. Echter, 20 seconden later was het ook weer weg. Dit scenario is heel normaal daar, het is gewoon een wolk dat op dat moment over de berg heen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 20:52
Oemfoefoe schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:38:
Ja idd. Ik stond bovenop, aan de grens Italië-Zwitserland bij dat meertje, met mijn maat te rusten en plots binnen een seconden is je zicht nog geen eens 3(!) meter. Echter, 20 seconden later was het ook weer weg. Dit scenario is heel normaal daar, het is gewoon een wolk dat op dat moment over de berg heen trekt.
Welk meertje :P
Heb de hele weg naar boven en de hele weg naar beneden dikke mist gehad.
Deed er 4 keer zolang over als ik van te voren geschat had toen ik beneden stond. :o

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

Exigence

dnkroz

Ik ga hem over anderhalve week rijden. Heb de route in Google Maps, maar moet hem inderdaad ook nog in de TomTom zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb 2 jaar geleden het begin stuk van die route gereden (de Flüalapass van Davos naar Süs) en dat stukje is al erg leuk.

Volgens mij is dit de route die ze bij Top Gear hebben gereden, van Davos naar Bormio.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31
deepbass909 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:45:
Ik heb 2 jaar geleden het begin stuk van die route gereden (de Flüalapass van Davos naar Süs) en dat stukje is al erg leuk.

Volgens mij is dit de route die ze bij Top Gear hebben gereden, van Davos naar Bormio.
En dan vanaf Bormio de SS38 naar Stelvio. Die SS38, dat is de Stelviopas.

Volgende zomer ga ik weer eens richting Alpen. Misschien moet ik er ook maar eens gaan rijden. Tegen die tijd is mijn 306 wel ingeruild voor iets leukers :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Niet helemaal volgens mij. Ik geloof dat ze Davos in het zuiden verlaten. Op deze route ga je naar het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 03:45
De Stelvio-pas wil ik idd ook een keer gaan rijden. Liefst met m'n TransAm :) In die nog niet geplande vakantie wil ik dan via de Nürburgring in Duitsland naar beneden, vanaf Davos naar de Stelvio-pas via de route die ze in Top Gear ook gereden hebben, dan via Lugano (waar ik ooit eerder op vakantie was) naar Monaco, dan naar Saint Tropez, en uiteindelijk naar het Viaduc de Millau (welke ook in Top Gear was, maar wilde daar zowiezo ooit al heen). En dan langs Parijs of zo zuruck zu hause...

Dan heb ik 3 vliegen in 1 klap. Stelvio, Monaco, Millau. Het is een flinke ronde die je maakt, maar nog altijd minder dan voor elk apart naar het zuiden rijden :P

De route plan ik dan grotendeels toch via internet, en kijk ik met bv Google maps naar waar ik welke weg naar de Stelvio pas moet nemen. Aan de hand van de luchtfoto's van Google maps heb ik volgens mij al gevonden hoe ze eerst al een perfecte weg gevonden hadden, en daarna bij de Stelvio pas uit kwamen.

Klopt, op die treintunnel na :P Alleen volgens Google Maps kun je wegnummer 28 niet verder dan voorbij de helft rijden ben ik al achter gekomen toen ik bovenstaande ging uitzoeken vorig jaar. Alsof het van beide kanten een doodlopende weg is die in het midden bijna bij elkaar komen :+
zimbab schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:24:
[...]

Niet helemaal volgens mij. Ik geloof dat ze Davos in het zuiden verlaten. Op deze route ga je naar het noorden.
Nee, ze verlaten Davos naar het oosten, maar dat kan volgens Google Maps dus niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Knightwolf op 07-07-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

zimbab schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:24:
[...]

100% zeker weten dat ze Davos verlaten via de Flüelapass. De 2 andere wegen zien er totaal anders uit namelijk. De noordelijke is vrij bosrijk, de zuidelijke gaat door verschillende tunnels. Alleen de Flüelapass heeft de open grasvlakten die je in het begin ziet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Flüelapass is ook zeker. Heb afgelopen jaar met de luchtfoto's van Google Maps heel die route al uitgezocht. Niet alleen die open vlaktes, maar ook precies die bochten en die kleine meertjes waar ze langs rijden. Heb met zoeken die aflevering er langs gehouden.

Alleen het stukje van de Flüelapass tot de Stelviopas ben ik nog niet zeker van.

Wbt m'n vakantieroute die ik beschreef rij ik de Stelviopas en Flüelapass dan waarschijnlijk in omgekeerde richting omdat de route anders wel erg moeilijk en ver omrijden gaat worden. Maar dat maakt niet uit, als ik er maar geweest ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HK automeet! 8)

/kansloze reactie

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
GoT HK Showjeauto/Fotoshoot meeting... zou cool zijn 8) :P

Denk wel dat je daar leuke fotoshoots kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33

Paladin

Play Ball!

Wow die pass ziet er wel heel stoer uit, misschien toch maar is kijken voor een vakantie richting Italie, en die route dan ook even rijden, leuke rid voor in mijn toekomstig nieuwe auto :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de route niet in je tomtom kan vinden gebruik dan TYRE. daarmee plan je via google maps een route en die wordt geconverteerd zodat je die op je tomtom kan inlezen.. werkt als een trein.. heb dat niet voor bovenstaande routes gebruikt maar voor een andere crea route door de bergen daar.. werkt echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ga volgende week 5000km rijden met een stel britten waarbij we al het leuks in de Alpen gaan doen. Stelviopas, San Bernardino, Fluela, Julier, Ofen, Grimsel, Nufenen, San Gottard etc. Ik zal wel terug rapporteren als ik daar klaar mee ben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Cool, ben benieuwd naar je verhalen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wel de HD-camera op je dashboard mounten he, gedurende die 5k km? :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ja inderdaad.....beeldmateriaal willen we zien!! Kunnen we een beetje virtueel meegenieten.

* Oemfoefoe gaat hoogst waarschijnlijk deze route volgend jaar met de VW t1 rijden. 8)
Is weer eens wat anders dan met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met 5000km kom je wel veel passen te zien. Zeker de helft van je lijstje ben ik zelf ooit met mijn ouders geweest.

Grimsel, Furka, San Gottard, Nufenen. De Silvrettapas is trouwens ook mooi.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Heeft er trouwens iemand ervaring met de auto(slaap)trein? Het lijkt me ideaal om de spijlbus in Den Bosch op de trein te zetten om zo de volgende ochtend uitgerust aan de rand van de Alpen(?) de reis te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:41
Het begin van de Top Gear route lijkt me trouwens ook geweldig: de Col de Turini.

Mooi bosrijk, en lekkere bochten. Helemaal omdat het vroeger een rally stage was.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Naboo schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:58:
Iedereen kent wel het filmpje van Top Gear waar ze met drie supercars op zoek gaan naar de best driving road in the world.

Het gaat om Davos - Stelvio (Stelvio pass) en de San Bernardino Pass. Nu wil ik daar ook graag heen, maar ben dus op zoek naar zeg maar de beginpunten van deze routes. Aangezien je met de TomTom slechts plaatsjes aan kan klikken, maar ja, dan moet je nog eens de goede weg nemen vanaf dat plaatsje. Misschien zijn de wegen wel niet te missen, maar als iemand coordinaten of exacte aanwijspunten heeft, graag.

Op veel forums wordt deze route namelijk wel besproken, maar niet hoe je er komt.
tik in google maps from: amsterdam to: davos en hats flats huppakkee.

Komop zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit van een routeplanner hebt gehoord? :X Kom er trouwens net zelf vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
@ Cocytus.... ja tuurlijk heb ik dat gedaan... alleen kon ik niet echt de plekken vinden waar ze dus met Top Gear gereden hebben. Vandaar dat ik het hier even vroeg. ;)
Hoe ik in Davos moet komen dat lukt mij nog wel, het ging mij echt puur om de bergwegen zelf.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dan voer je in from: Amsterdam to: Stelviopas / Fluelapas. Werkt echt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naboo schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:58:
Ken ik nog niet, maar is dit nog ergens terug te zien? Ergens op usenet misschien (NZB-tje :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, thuis even kijken, zit nu op 't werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:03

Ethirty

Who...me?

Epic filmpje! Een van de betere TG items. Zo'n route moet ik ook nog eens gaan afleggen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben van plan deze zomer met mij 404 naar Stelvio te gaan. Het weekend van 24/25 juli ga ik naar Florence en dan op de terugweg kijken hoe goed ik de berg over kom. Ik ga wel eerst het koelsysteem schoonmaken, want zelfs in Nederland krijg ik het wel eens te warm. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:42

steveman

Comfortabel ten onder

Maasluip schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:52:
Ik ben van plan deze zomer met mij 404 naar Stelvio te gaan. Het weekend van 24/25 juli ga ik naar Florence en dan op de terugweg kijken hoe goed ik de berg over kom. Ik ga wel eerst het koelsysteem schoonmaken, want zelfs in Nederland krijg ik het wel eens te warm. :D
404? Car not found :+ Wat voor auto is dat eigenlijk?

Peugeot 404? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vriendenkring-klassiekers.nl/pages/registerfoto/beeld/Peugeot404-H.v.d.Meulen.jpg

Och natuurlijk 8)7

Leuke bolide :)

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 17-04-2010 21:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Afbeeldingslocatie: http://www.vriendenkring-klassiekers.nl/pages/registerfoto/beeld/Peugeot404-H.v.d.Meulen.jpg

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze is trouwens ook wel erg mooi
http://www.youtube.com/watch?v=jjCObtyhS-E

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

steveman schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:46:
[...]

404? Car not found :+ Wat voor auto is dat eigenlijk?

[afbeelding]

Och natuurlijk 8)7

Leuke bolide :)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/autom4.jpg

Doe mij die maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Trollstigen erg vet ja. Sowieso is Noorwegen erg mooi land om doorheen te rijden, maar al met al ben ik niet zo'n fan van al die bergpassen. Voor de scenery erg leuk natuurlijk, maar relaxt is anders. Omhoog klimmen is vervelend bij de haarspelden, en ook zijn die smalle wegen niet altijd even lekker als het druk is. Omlaag is eigenlijk alleen rustig te doen anders moordend voor je remmen.

Nee, geef mij maar 'brute snelwegen. Zo vind ik de A1 in Italie tussen Bologna en Florence erg strak. Tunnel in, tunnel uit, scherpe bochten in de weg, nog meer malloten die met je mee doen. Geweldig.

Dit soort wegen dus, dat weet ik wel te waarderen: http://www.youtube.com/watch?v=RPzbBQwKegg
(niet het belachelijke rijgedrag natuurlijk... met voetgangers op de vluchtstrook nota bene :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dat filmpje brengt me terug naar 1986....

Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/calimerosegg/gallery/system16/outrun.gif

:)
Pagina: 1