Random reboots, en nu helemaal geen boot-up meer..

Pagina: 1
Acties:

• Pronkz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:35
Ik las net al een ander topic van Sapphire over zijn pc met random reboots en hoe het bij hem kwam door windows vista. Ik heb een heel erg overeenkomend probleem met de random reboots. Ik heb laatste tijd met mijn pc namelijk precies hetzelfde. Ik draai geen vista erop maar xp mediacenter, maar ik herken het helemaal wat je zegt, soms ben ik uren achter elkaar aan t gamen en gebeurt er niks, en soms na 10 minuten al een random reboot. Wat ook wel eens gebeurt is dat de pc helemaal freezed, de pc loopt dan helemaal vast kan niks meer doen en als ik muziek aan heb staan dan blijft dat keihard haperen. Ik heb core-temp gedownload om te kijke of die temperaturen te hoog worden, maar die hangen meestal rond de 58C. Het lijkt me ook onlogisch de temperatuur, aangezien het ook soms gebeurt na 2minuten.

Als ik het me goed herinner kan het nu niet meer checken, draai ik in mijn pc

Core2duo 6600Conroe
Asus SLI moederbord..P5N E en nog wat nummers
2x7900XT videokaarten
2x1g DDR2-800 GEIL

Maar goed, dit heb ik al best een tijdje gehad en wist niet zo goed hoe ik het moest oplossen, maar mn pc bleef het ook heel vaak lang wel doen, dus ik hoopte dat het vanzelf wel weer weg zou gaan, niet dus. Het is nu zo erg geworden dat als ik de pc opstart en alle fans beginnen met draaien en de boot piep begint, dat die piep gewoon blijft hangen en er niks meer gebeurt, piep blijft gewoon doorgaan en fans draaien en thats it. Ik weet echt niet meer wat te doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen =(

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

zet er eens een dikke tafelventilator voor (op de hardste stand). Dan kun je in ieder geval de temperatuur uitsluiten.

en dan de hangen en opstartproblemen troubleshooter erbij pakken :)

-_-

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:15

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Inderdaad zo als M2M zegt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken :)
Maar wat je zou kunnen doen is je pc "kaal" maken, dus overbodige hardware er uit als geluidskaarten, mem er uit tot je 1 plankje over hebt, graka testen, voeding checken..

Signature

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 17:59
Temperatuurproblemen lijken me onwaarschijnlijk, aangezien de reboots random zijn, ongeacht idle of full load.

Probeer eens met een minimale hardware setup op te starten, dat is processor, mobo, 1 geheugenlat, 1 videokaart, 1 harde schijf en voeding. Op die manier kan je testen of er misschien iets kapot is.

Controleer overigens met een programma zoals Everest, of andere programma's, de spanningswaarden van de lijnen van de voeding. Als deze abnormaal hoge of lage waarden vertoont, kan de voeding de oorzaak zijn van de (random) reboots.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

Kishi schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:06:
Temperatuurproblemen lijken me onwaarschijnlijk, aangezien de reboots random zijn, ongeacht idle of full load.

Probeer eens met een minimale hardware setup op te starten, dat is processor, mobo, 1 geheugenlat, 1 videokaart, 1 harde schijf en voeding. Op die manier kan je testen of er misschien iets kapot is.

Controleer overigens met een programma zoals Everest, of andere programma's, de spanningswaarden van de lijnen van de voeding. Als deze abnormaal hoge of lage waarden vertoont, kan de voeding de oorzaak zijn van de (random) reboots.
Random reboots, en nu helemaal geen boot-up meer..
vervang de programma's door een multimeter. Als je je pc niet kunt booten dan zul je zelfs in de bios geen voedingswaarden af kunnen lezen.

-_-

• BGB4rn

BGB4rn

Kishi schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:06:

Spanning kun je beter checken met een good old voltmeter/multimeter, als ik in een programmatje kijk zie ik dat mijn 12v lijnen veel te laag zitten, met de multimeter is dat toch wel wat beter, wat je het beste kunt doen om de 12v en 5v lijnen te checken is een molex stekker, daar staat op de zwarte en de gele als het goed is iets rond de 12v en op de zwarte en de rode 5v.

hmmzz spuit 11

Signature

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 17:59
Juist ja, dat je pc niet meer kon booten was ik even vergeten. In dat geval moet je wel met een multimeter uitlezen.

• BGB4rn

BGB4rn

Kishi schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:40:
Juist ja, dat je pc niet meer kon booten was ik even vergeten. In dat geval moet je wel met een multimeter uitlezen.
Anders is het ook wel aan te raden gezien de chips die de voltages uitlezen verre van precies zijn.

Signature

Verwijderd

http://www.google.com/sea...board+beeps+tabel&spell=1

Persoonlijk denk ik in de richting van je voeding, MoBo of je geheugen. Even kijken welke BIOS je bord gebruikt en in een tabel opzoeken wat het betekend.

• Pronkz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:35
Super bedankt voor alle reacties so far al, wat k als eerst heb geprobeerd is kijken of het aan mn BIOS lag, dus had de battery uit t MoBo gehaald en stroom er minuutje af gehaald. Hierdoor waren de instelling gereset en starte de pc ineens wel weer op en bleef de piep niet meer hangen. Ik was erg blij dacht dat het misschien verholpen was. PC liep echter na 1minuut weer vast en met rebooten bleef de piep weer hangen.

Ik zat nog steeds te twijfelen of het nou het MoBo was of t geheugen. Gelukkig had ik nog 2 andere geheugen kaartjes liggen ook DDR2, dus heb ze verwisseld met de GEIL kaartjes die erin zaten. Tot mijn verbazing starte de pc gelijk weer op en draait nu al meerdere uren goed achter elkaar. Als het idd het geheugen was zal het nu verholpen zijn en blijft de pc het doen, ik heb wel 1 keer een mem test gedaan en kwam wel 1 rode regel ergens in beeld, dus moet em nog eve wat langer een mem test laten doen, Ill keep you updated, nogmaals bedankt voor alle reply's so far

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
had dus ook zo een probleem, volledig willekeurige reboots.

heb het opgelost door mijn 2 120 mm case fans aan de power supply aan te sluiten ipv enkel aan de 2 connectoren op het moederbord.

ik weet hoe lastig je probleem is, hopelijk is het nu opgelost!
Pagina: 1