Beste tweakers
Ik zit met een raar probleem...
Ik heb hier een flinke (9GB) .avi file die in 16:9 is opgenomen, alleen zitten er aan de zijkant van het beeld allerlei dingen die mij storen.
Om een lang verhaal kort te maken leek het mij een makkelijke oplossing om van dat stuk video gewoon 4:3 te maken zodat die zijkant die ik er toch af wil hebben wegvalt.
Dit leek mij beter dan het beeld te croppen of iets in te zoomen in de montage.
Nou ben ik (dacht ik) redelijk thuis in de audio/video programma's en heb er dan ook tal geprobeerd maar zelfs grootmeester Adobe Premiere Pro doet niet wat ik wil.
Ook Digital Media Convertor en Nero Vision Express hebben niet de juiste tool in huis
en een tal van andere tooltje verslikken zich bij een avi file met een DV codec en kunnen alleen maar mpegjes aan.
Zodra ik dan van 16:9 video 4:3 wil maken gaan ze het allemaal samendrukken zodat alles binnen het plaatje past.
Heel mooi allemaal maar dat wil ik dus net nie
Ik zoek dus een manier om een 4:3 plaatje uit een 16:9 te snijden...
Iemand een idee...?
Ik zit met een raar probleem...
Ik heb hier een flinke (9GB) .avi file die in 16:9 is opgenomen, alleen zitten er aan de zijkant van het beeld allerlei dingen die mij storen.
Om een lang verhaal kort te maken leek het mij een makkelijke oplossing om van dat stuk video gewoon 4:3 te maken zodat die zijkant die ik er toch af wil hebben wegvalt.
Dit leek mij beter dan het beeld te croppen of iets in te zoomen in de montage.
Nou ben ik (dacht ik) redelijk thuis in de audio/video programma's en heb er dan ook tal geprobeerd maar zelfs grootmeester Adobe Premiere Pro doet niet wat ik wil.
Ook Digital Media Convertor en Nero Vision Express hebben niet de juiste tool in huis
Zodra ik dan van 16:9 video 4:3 wil maken gaan ze het allemaal samendrukken zodat alles binnen het plaatje past.
Heel mooi allemaal maar dat wil ik dus net nie
Ik zoek dus een manier om een 4:3 plaatje uit een 16:9 te snijden...
Iemand een idee...?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!