Toon posts:

temperatuur cpu: 53 graden, te hoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een p3 coppermine 550 (100mhz fsb) op m'n bx-bord (asusp3-bf)zitten.
Hij laat zich heerlijk op 733mhz :) (133x5,5) klokken, maar de cpu-temp. loopt op tot rond de 53 graden tijdens een windowsessie, is dit nog acceptabel, of ben ik de levensduur wel erg aan het verkorten?
Ik heb nog steeds alleen de standdaard koeling van intel voor de cpu en 2 kastkoelers.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij ben ik deze al eens eerder tegen gekomen......

Verwijderd

Topicstarter
Ja toen had ik de thread bij hardware algemeen staan waar die dus niet hoort.

Verwijderd

1 : volgens mij klopt de meting van PC-probe niet .
2 : als ie dat wel doet , dan wordt mijn celeron 366@550 +/- 55/60C dus 53c is echt niks extreem met PC-probe .
Gewoon laten staan en mocht je het niet vertrouwen , gooi er wat extra koeling tegenaan .

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad PC-probe en zag net dat tijdens 3d mark er uitschieters tot 63 graden bijzaten.

Verwijderd

Ja bij Unreal Tournament zit ik ooit boven de 70 . Draait al sinds juni zo dus zal niet zo erg zijn . Als ik de kast open doe na een uurtje gamen is ie hooguit handwarm . Probeer eens of ie dat bij jou ook is zou ik zeggen .

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergat erbij te zeggen dat ik het cpu voltage van 1,6 naar 1,65 gezet heb, anders krijg ik op 133 fsb registerfouten.
Op 124fsb en 1,6 volt loopt tie stabiel en wordt dan niet warmer dan 43 graden.

Verwijderd

Whahaha PEEJEE als ik dat zo hoor 70 graden klinkt niet best heheh!

Kameraad van mij heeft DUEL celeron 366@550MHZ als ie dit leest ligt ie compleet in een deuk zijn processoren worden maximaal 32 graden naar een paar uurtjes extreem q3en en Unrealen!
En ik weet hoe het komt --> zijn ALPHA coolers hehe THEY RULE!!!!

Ik zal hem wel ff message laten posten!

Sniper logged out....

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

PeeJee,

ik dacht eerst ook dat die metingen van probe op asus p3b-f niet klopten (mijn celeron500 werd ook altijd iets van 60).
In de winkel zeiden ze dat ook.
maar nu heb ik een goeie koeling, de celeron is inmiddels op 563 mhz, en ik zie altijd een temperatuur van rond de 40. Het klopt dus volgens mijwel degelijk (met sensor in het koelblok meet ik ietjes meer dan 30 graden, dus nog meer bewijs dat die 40 wel klopt)

zou maar eens wat beter gaan koelen als ik jouwa

Verwijderd

ik heb ok ff een vraagje;k heb een k6-3/400 op 450 lopen op 2.5 ipv 2.4V
op het rekje(goedkope verpakking)staat:45C max.en hij gaat nu tot 50C
weet iemand waar er in nl er goede koelers verkocht worden???

Verwijderd

peltier of alpha heb ik het dan over.....

• uenk
  • Laatst online: 07-11-2025
Mijn CPU's waren eerst ook zo'n 50 graden op mijn BP6, toen ben ik gaan lappen, daarna schilde het maar 2 graden. Toen ontdekte ik dat die heatsinks konden bewegen dus heb ik de klembeugels wat gebogen, nu zijn ze 42 graden 366@550 Mhz op 2.00 Volt :)
Met standaard CoolerMasters
Greetz Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/k.gif

Verwijderd

ik kan mn coolermaster ok bewegen (op een socket7)
maar de beugels zitten supervast...
zou een kwakkie prut wat uit kunnen halen?
en waar kan ik dat halen?>
grtnx..

Verwijderd

53graden????

Mijn Celeron333@416 wordt nu nog zo'n 37graden, kast temperatuur is 31graden.... :) En ik gebruik niet eens een hele goede ventilator....

Dit is mijn Cpu Koeler:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.h.e.knoors/Tweakers/cpukoeler.jpg

en voor de rest zit er dit in mijn kompjuter:
- 1x fan in voeding
- 2x 80mm + 1x 50mm fans intake onderaan in kast....
- 2x 80mm fans outtake bovenaan in kast...
- 2x 50mm fans op cpu....

Verwijderd

Zeg eh, jullie maken me wel lekker achterdochtig wat die temp. probe uitslagen betreft.
Ik heb hier een PII-300@504 draaien met als enige mod een 8 cm op z'n snufferd.
Geen intake fan (teveel herrie, dus te koop :-) ) en de fan in de voeding blaast de warme lucht naar buiten. That's it.
De CPU temp. is 28 graden de kast temp. is 27 graden.
Te hoog of angstig te laag.
Graag comments.

Verwijderd

Volgens mij zit je te liegen ;), ik snap namelijk niet hoe jij die temp zo laag krijgt zonder extra koeling....

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Yo, Pong, Waarmeet je je cpu temperatuur?
waar heb je je thermistor geplaatst?
er zijn namelijk een aantal mobo's die ergens in de buurt van je processor een thermistor hebben zitten en daar de processortemp mee trachten te meten, maar effectief meet je daar eigenlijk ook alleen maar je kasttemp mee.

zelf ben ik bezig mijn h20 koeling af te maken en heb erg veel problemen met de standaard thermistors, de logische circuits gaan standaard bij mijn mobo niet onder -20 c
maar die meet ik dan wel op de cold plate...
als ik ze een beetje te dicht bij mijn hotplate plaats, meten ze zo 10 celsius meer.

Verwijderd

He Big Tazz,
Waarom moet ik daar nou over liegen. Ik heb een Abit BE6 en daar is een losse temp. sensor bij meegeleverd en die heb ik in het midden (zeg maar even voor het gemak, bij het hart van de cpu) op de backplane van het koelblok geplaatst.
Winbond hardware monitor (proggie wat bij het plankje geleverd wordt) geeft mij 2 temperaturen door. Enerzijds de temp. van de losse sensor (momenteel 29 graden) en anderzijds de system temp. (nu 28,5).
Waar precies die sensor zit die de systeem temp. meet heb ik nog niet nagegeken.Ik heb ook niet gezegd dat er helemaal niks aan koeling gedaan wordt. Goed lezen... Ik heb er een 8 cm fan opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar ook eens een alphakoelertje proberen, als dit zo lees.

Verwijderd

Whahaha Sniper : kameraden die iets hebben heb ik zat . :( Als ik zeg dat ie niet (te) warm wordt is dat zo . Of jou kameraad nou op -1 draait of 100C boeit me niet zoveel dus ga maar ergens anders lachen . Als iets zonder extra kosten goed draait dan zij het zo , ga dan geen tientallen (of soms honderden) guldens uitgeven om iets te koelen . Over 1 jaar heeft iedereen allang iets anders dus het boeit gewoon niet of zo'n kreng van 150 piek na 1,5 jaar uit elkaar smelt . Trouwens harstikke leuk zo'n bult fans in je kast , ken je gelijk ff een extra setje speakers kopen om je MP3'kes nog te horen .

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Stelregel voor 'nog niet te warm' is volgens mij vrij simpel: een dag lang koeien laten grazen zonder craches en je CPU is niet te warm. Dus dan boeit 't niet of 'ie nu 25 of 50 graden is (dat laatste heb ik dus met m'n dual Cel366 @ 550).
En wie wil over 2 jaar nog een dual-550 systeempje hebben, ik niet i.i.g.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

koeien laten grazen????
dat is dus gewoon je pc aanzetten en doen wat je anders doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voorlopig een simpel een simpel heatsink+fannetje aan de achterkant erbij geplaats en de temp ging met 10 graden omlaag op 733mhz en 1,65 volt naar z'on 48 in 3d :)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Jemigdepemig, die modderfokker. Weet je echt niet wat koeien grazen betekent? Ben je hier nieuw ofzo?
Kijk eens hier:
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=49

En vergeet vooral niet te joinen :)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

IK WEET HET!

koeien moeten toch wat doen om aan voedsel te komen.............

Verwijderd

ik ben hier idd nog niet zo lang...eeeeh,nee,ik heb gewoon nog niet zoveel bekeken van deze pagina...
maar koeien staan toch op stal in de winter?

Verwijderd

koeien laten grazen is een code kraken??!?!!?!?

Verwijderd

zowaar, je begint het te snappen ...
:) :) :)

Verwijderd

leg ff duidelijk uit aub..

Verwijderd

met alle pc-tjes strijden teams om een XX-bit code te kraken (128 ???) weet niet uit m'n hooft maar er is een thread en de info-pages van de dutch power cows ...
ik moet zelf nog joinen .. shame on me...
maar in de tijd dat je pvc niets staat te doen , kan 'ie mooi ff een stukje code kraken, en het resultaat opsturen en dan helpt dat dus ... maar dat is meer voor de fun dan voor de serieus :)

Verwijderd

RC5 gaat om het kraken van een 64bits encryptie-code. Kijk maar eens op dit forum onder "Dutch Power Cow" hier gaat het allemaal over RC5.

Je installeert een client op je pc, die je hier kunt downen. Deze client ontvangt stukjes (blocks) van de 64bits code van een server, gaan die kraken in de idle-time van je cpu. Als je weer een keertje on-line bent, worden de gedane blocks automatisch naar de server terugestuurd. Je kunt op de statistieken-server terugvinden hoeveel je gekraakt hebt. Je kun ook ons team, De Dutch Power Cows joinen.

Als je het winnende blokje kraakt, krijg je bovendien $1000. Maar belangrijker, het is leuk om te zien hoeveel je hebt gekraakt en vooral om zoveel mogelijk blocks bij elkaar te sprokkelen.

Vossie

• Nessuno
  • Laatst online: 07-09 14:34

Nessuno

io sono nessuno

dat is bestwel hoog heb hier 2 celly's 400 @ 570 mhz en ze worden niet warmer dan 32
graden dus als ik dat dan lees dan is dat best wel hoog en zou ik toch wat aan je cooling gaan doen een goede start is b.v een
alpha cooler ik ging met die dingen vn 52 naar 32 dus das best een hoop

mzzl prodigy

Na rose e cient spin

Verwijderd

Mijn sensor van me asus p3-bf is wel een beetje stuk.
als ik me comp aan zet en gelijk naar de bios ga geeft ie al een temperatuur aan van 87C. lijkt me niet helemaal juist

[WMD]5erl

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dingen die, alha koelers :) zit nou al weer op 34 graden in win, maar die heatsink past niet 100%, want bij het zachtjes aandrukken daalt de temp. tot 27 gr.
Pagina: 1