Curse your sudden but inevitable betrayal!
Dat tweede is misschien mogelijk met je geluidsbron, kijk daarbij even in de instellingen
Aannames zijn fataal.
geloof me nu maar er komt GEEN bass uit de front speakertjes rear speakertjes en je center daar zijn ze A niet groot genoeg voor B de filters in de set staan dat niet toe. De speakers spelen alles boven de 185 / 200 Hz af wat dus niet echt bass te noemen isRadioKies schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:32:
Er zit ook wat bas in je boxen. en als je de sub uitzet gaat dat beetje bas ook weg uit je speaker. Dat kun je horen. Het 2e heb ik al geprobeerd. daarmee zet je stereo ook lager. wat weer als nadeel heeft dat bij 5.1 emulatie van mijn set al het geluid zachter is. Aangezien ik mijn front boxen een 40% lager wil zetten is dat niet een optie.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Er komt echt geen bass uit je kleine speakers.. Het lijkt inderdaad vaak zo.. maar het is niet mogelijk.
Ik heb voorheen een 1e set gehad (ook Z680) waarvan de sub defect was.. dus de speakers destijds in mijn auto gebouwd.. maar er komt nul komma nul bass uit.. met de auto radio kon ik natuurlijk bass weergave e.d. wel gewoon wijzigen (en de aangesloten versterker). Maar ik zou er niet teveel moeite meer voor doen
*sowieso
Waarschijnlijk lijkt het alleen zo, het is sowieso onwaarschijnlijk dat er laag geluid uit de speakertjes komt. Lage geluiden van een subwoofer trekken nou eenmaal ontzettend goed naar speakertjes, waardoor het soms lijkt alsof een subwoofer niet eens aan staat. Zo zat ik een keer bij een vriend van mij, die heeft 2 subwoofers. De speakers en 1 subwoofer stonden bij de TV, en ik zat naast de 2e subwoofer, zo`n 4 meter van de TV af. Nou, je kan dus echt niet horen waar dat geluid vandaan komt. Enkel toen hij de subwoofer uit zette toen klonk de muziek flink minder diep, het enige bewijs dat de subwoofer ook werkelijk aan stond.RadioKies schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:32:
Er zit ook wat bas in je boxen. en als je de sub uitzet gaat dat beetje bas ook weg uit je speaker. Dat kun je horen. Het 2e heb ik al geprobeerd. daarmee zet je stereo ook lager. wat weer als nadeel heeft dat bij 5.1 emulatie van mijn set al het geluid zachter is. Aangezien ik mijn front boxen een 40% lager wil zetten is dat niet een optie.
Als die speakers ook daadwerkelijk alleen tweeters moeten voorstellen, waarom hebben die speakers dan een basreflexgat aan de achterzijde?
zoals op deze foto's te zien is:

[ Voor 44% gewijzigd door RadioKies op 05-07-2009 14:48 . Reden: foto's bij ]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 15:02 ]
Verwijderd
Maar echt een diepe bass word het nooit
Verwijderd
Wikipedia: Voice frequencyRadioKies schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:53:
Het is ook geen diepe bas wat je hoort. Het verschil lijkt meer op het verschil tussen iemand die wel en iemand die niet de baard in zijn keel heeft.
Wikipedia: Vocal range
Zoals ik al zei, ze gaan gewoon niet laag genoeg
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 16:13 ]
ook al lijkt me dat sterk:P gezien die boxjes
Heel veel lurken, heel weinig posten..
ik kwam langs bij een vriend die net een 5.1 componenten set had gekocht en ik ben daar helemaal flabergasted van terug gekomen en in eens klonk mijn logitech Z-5500 niet meer ik miste al het midden en al het echte laag
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"