Z5500 alleen subwoofer uit niet de bas weg

Pagina: 1
Acties:

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
LS,

Als ik met mijn set mijn subwoofer uit zet dan gaat meteen de bas uit alle boxen ook weg. Nu wil ik mijn sub uit kunnen zetten en de bas in mijn boxen behouden. Wat ik mij ook afvroeg en niet kon vinden is hoe ik de volume van mijn L en R front lager kan zetten zonder de andere boxen ook te dimmen.

Wie weet hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt,
RadioKies

zoektermen:
logitech, z5500, subwoofer, zachter, uit, bas, lager, front, speakers

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Misschien omdat de bass uit de subwoofer komt en niet uit je speakers? :Y)
Dat tweede is misschien mogelijk met je geluidsbron, kijk daarbij even in de instellingen

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Er zit ook wat bas in je boxen. en als je de sub uitzet gaat dat beetje bas ook weg uit je speaker. Dat kun je horen. Het 2e heb ik al geprobeerd. daarmee zet je stereo ook lager. wat weer als nadeel heeft dat bij 5.1 emulatie van mijn set al het geluid zachter is. Aangezien ik mijn front boxen een 40% lager wil zetten is dat niet een optie.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, ik heb een Z680 (voorganger van de Z5500) en als ik mijn sub uitdraai, komt er echt niet minder bas uit mijn speakertjes. Maar misschien komt dat omdat er om te beginnen toch al geen bas uit die dingetjes kan komen. :+

Aannames zijn fataal.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Je kan het volume lager zetten en de surround speakers en de center zelf harder zetten.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

Shunt

Boe

RadioKies schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:32:
Er zit ook wat bas in je boxen. en als je de sub uitzet gaat dat beetje bas ook weg uit je speaker. Dat kun je horen. Het 2e heb ik al geprobeerd. daarmee zet je stereo ook lager. wat weer als nadeel heeft dat bij 5.1 emulatie van mijn set al het geluid zachter is. Aangezien ik mijn front boxen een 40% lager wil zetten is dat niet een optie.
geloof me nu maar er komt GEEN bass uit de front speakertjes rear speakertjes en je center daar zijn ze A niet groot genoeg voor B de filters in de set staan dat niet toe. De speakers spelen alles boven de 185 / 200 Hz af wat dus niet echt bass te noemen is ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:52
Ik heb de Z680 (voorloper) maar zoals Shunt hierboven al aangeeft..
Er komt echt geen bass uit je kleine speakers.. Het lijkt inderdaad vaak zo.. maar het is niet mogelijk.
Ik heb voorheen een 1e set gehad (ook Z680) waarvan de sub defect was.. dus de speakers destijds in mijn auto gebouwd.. maar er komt nul komma nul bass uit.. met de auto radio kon ik natuurlijk bass weergave e.d. wel gewoon wijzigen (en de aangesloten versterker). Maar ik zou er niet teveel moeite meer voor doen ;)

*sowieso

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 09:44
RadioKies schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:32:
Waarschijnlijk lijkt het alleen zo, het is sowieso onwaarschijnlijk dat er laag geluid uit de speakertjes komt. Lage geluiden van een subwoofer trekken nou eenmaal ontzettend goed naar speakertjes, waardoor het soms lijkt alsof een subwoofer niet eens aan staat. Zo zat ik een keer bij een vriend van mij, die heeft 2 subwoofers. De speakers en 1 subwoofer stonden bij de TV, en ik zat naast de 2e subwoofer, zo`n 4 meter van de TV af. Nou, je kan dus echt niet horen waar dat geluid vandaan komt. Enkel toen hij de subwoofer uit zette toen klonk de muziek flink minder diep, het enige bewijs dat de subwoofer ook werkelijk aan stond.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
gewoon ff met je knie of elleboog er tegen aan en dan voel je het wel door je botten trillen :)

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Eventueel dat ik het verkeerd zeg. Het kunnen ook midtonen zijn die zachter klinken. Of het filter werkt bij mij niet. Moet ook zeggen dat ik het pas sindskort heb opgemerkt nadat ik een nieuwe controle center heb gekregen en dat een huisgenoot het eerst opviel.

Als die speakers ook daadwerkelijk alleen tweeters moeten voorstellen, waarom hebben die speakers dan een basreflexgat aan de achterzijde?
zoals op deze foto's te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v490/bgrngod/Speaker%20Stand%20Project/SpeakerStandProject-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v490/bgrngod/Speaker%20Stand%20Project/SpeakerStandProject-09.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door RadioKies op 05-07-2009 14:48 . Reden: foto's bij ]

Verwijderd

Het moeten geen tweeters voorstellen. Maar ze kunnen niets onder de 150hz weergeven, dus geen laag. Lage tonen heb je gewoon conus oppervlak voor nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 15:02 ]

Verwijderd

Om toch te proberen om wat lage tonen er uit te krijgen.

Maar echt een diepe bass word het nooit

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Het is ook geen diepe bas wat je hoort. Het verschil lijkt meer op het verschil tussen iemand die wel en iemand die niet de baard in zijn keel heeft.

Verwijderd

RadioKies schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:53:
Het is ook geen diepe bas wat je hoort. Het verschil lijkt meer op het verschil tussen iemand die wel en iemand die niet de baard in zijn keel heeft.
Wikipedia: Voice frequency
Wikipedia: Vocal range

Zoals ik al zei, ze gaan gewoon niet laag genoeg ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 16:13 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
met dat oude controle pod was het anders

ook al lijkt me dat sterk:P gezien die boxjes

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

Shunt

Boe

Het filter zit niet in de pod maar in de Subwoofer zelf hardware matig in gebouwd als ik me niet vergis. dus aan de POD zal het niet liggen. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat je eens ergens wat andere speakers hebt gehoord en nu de middentonen gewoon mist. (zo is het bij mij ook gegaan)
ik kwam langs bij een vriend die net een 5.1 componenten set had gekocht en ik ben daar helemaal flabergasted van terug gekomen en in eens klonk mijn logitech Z-5500 niet meer ik miste al het midden en al het echte laag :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Dat zou het kunnen zijn. Heb sinds kort ook een nieuwe huisgenoot met een eigen home cinema set die compleet anders klinkt. Ik merk trouwens ook dat het enorm veel uitmaakt waar de sub naar toe gericht staat.

Pagina: 1