Mensen,
ik probeer gegevens vanuit mijn form in een Accessdatabase op te slaan. Helemaal mooi is het niet, maar deze code hangt achter de knop:
Ik krijg nu steeds de melding "Kan uitvoerttabel tblCalls niet vinden". Heb al zitten kijken in de datasources, maar kan niet echt iets vinden. Heb ook al geprobeerd om een nieuwe DataSource toe te voegen middels de wizard, maar dan stopt ie bij 'new connection'. Ook beetje vreemd volgens mij.
Zien jullie ergens een fout??
ik probeer gegevens vanuit mijn form in een Accessdatabase op te slaan. Helemaal mooi is het niet, maar deze code hangt achter de knop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| public void tblSave_Click(object sender, EventArgs e) { //MessageBox.Show("Scherm wordt afgesloten. Call niet opgeslagen!", "RDS Supportsysteem", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information); //Close(); try { string strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\\NET4\\Net4.mdb"; string strComm = "INSERT INTO tblCalls (CallKlantNr, CallContPers, CallOmschrijving) VALUES ( ' " + cmbRelatie.Text.ToString() + " ', ' " + cmbContactPersoon.Text.ToString() + " ', ' " + txtOmschrijving.Text.ToString() +" ')"; OleDbConnection oledbconn = new OleDbConnection(strConn); OleDbCommand oledbcomm = new OleDbCommand(strComm, oledbconn); oledbconn.Open(); oledbcomm.ExecuteNonQuery(); oledbconn.Close(); } catch (Exception ex) { MessageBox.Show(ex.Message.ToString()); } } |
Ik krijg nu steeds de melding "Kan uitvoerttabel tblCalls niet vinden". Heb al zitten kijken in de datasources, maar kan niet echt iets vinden. Heb ook al geprobeerd om een nieuwe DataSource toe te voegen middels de wizard, maar dan stopt ie bij 'new connection'. Ook beetje vreemd volgens mij.
Zien jullie ergens een fout??