Kan uitvoertabel niet vinden?? [Access/C#.NET]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik probeer gegevens vanuit mijn form in een Accessdatabase op te slaan. Helemaal mooi is het niet, maar deze code hangt achter de knop:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
        public void tblSave_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            //MessageBox.Show("Scherm wordt afgesloten. Call niet opgeslagen!", "RDS Supportsysteem", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information); 
            //Close();
            try
            {
            string strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\\NET4\\Net4.mdb";
            string strComm = "INSERT INTO tblCalls (CallKlantNr, CallContPers, CallOmschrijving) VALUES ( ' " + cmbRelatie.Text.ToString() + " ', ' " + cmbContactPersoon.Text.ToString() + " ', ' " + txtOmschrijving.Text.ToString() +" ')";

OleDbConnection oledbconn = new OleDbConnection(strConn);
            OleDbCommand oledbcomm = new OleDbCommand(strComm, oledbconn);

oledbconn.Open();
            oledbcomm.ExecuteNonQuery();
            oledbconn.Close();
            }
            catch (Exception ex)
            {
                MessageBox.Show(ex.Message.ToString());
            }
        }

Ik krijg nu steeds de melding "Kan uitvoerttabel tblCalls niet vinden". Heb al zitten kijken in de datasources, maar kan niet echt iets vinden. Heb ook al geprobeerd om een nieuwe DataSource toe te voegen middels de wizard, maar dan stopt ie bij 'new connection'. Ook beetje vreemd volgens mij.

Zien jullie ergens een fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Niet om je te beledigen, maar die tabel tblCalls bestaat toch wel in je Access database?
Waarom zet je overigens voor en achter de waarde van elk in te voegen veld een spatie?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PaulZ schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:01:
Niet om je te beledigen, maar die tabel tblCalls bestaat toch wel in je Access database?
Daar ga ik wel van uit. :P Wat me een vraag lijkt die wat minder voor de hand ligt: heb je daadwerkelijk de goeie database geselecteerd?
Waarom zet je overigens voor en achter de waarde van elk in te voegen veld een spatie?
Offtopic, maar waarom niet? Doe ik ook hoor, is een stuk leesbaarder IMO. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

pistole

Frutter

NMe schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:10:
[...]Offtopic, maar waarom niet? Doe ik ook hoor, is een stuk leesbaarder IMO. :)
In plaats van de code leesbaar(der) te maken beïnvloedt hij de inhoud van de velden -- not done wat mij betreft.
En @neppofh: open eens die Access database om te zien of die tabel wel bestaat.

[ Voor 11% gewijzigd door pistole op 04-07-2009 23:21 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik ken de NL foutmeldingen van .Net niet, maar het klinkt inderdaad alsof die tabel niet bestaat.
Mijn advies: deinstalleer het .NL language pack, heb je meteen fatsoenlijke foutmeldingen die je nog kan googlen ook ;)

Tevens kun je jezelf beter meteen aanleveren om parameters te gebruiken i.p.v. string-concats. En zelfs in dat laatste geval kun je beter String.Format gebruiken. Kijk ook even naar het "using"-pattern voor objecten die een .Dispose() functie hebben (zoals je Connection & Command objecten), scheelt een hoop ellende.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(was ff gebanned omdat ik onder 2 namen hier zat...dacht dat andere verlopen was :| )

Wat er fout was weet ik niet, maar kheb even de database verwijderd en kreeg toen melding dat niet gevonden was. Bleek dus wel de goede db te zijn (waarin ik had gecontroleerd of tblCalls aanwezig was). Heb vervolgens db teruggezet en opnieuw een build gedaan en toen was de melding weg. Gegevens stonden ook netjes in mijn database!

Tnx allemaal...
Pagina: 1