Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed backupprogramma

Pagina: 1
Acties:

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Uiteraard heb ik zelf al een poos gezocht, maar het probleem is dat elk product zich zelfbenoemd de beste noemt of marktleider. Nu vraag ik me af, wat gebruiken veel tweakers hier als backupprogramma? Ik heb bepaalde locaties die ik regelmatig wil backuppen. Ik deed het altijd handmatig zelf met ctrl c en ctrl v, echter krijg je dan doodleuk als op den duur 1 bestand in gebruik is, hij de hele queue cancelt, iets wat niet echt handig is. En bovendien deed ik het niet zo vaak zelf meer, geautomatiseerd is wat dat betreft handiger. Ik geef zelf de voorkeur aan freeware, maar als dat ontbreekt wil ik best een betaald pakket. Ik werkte altijd filebased, daar geef ik persoonlijk de voorkeur aan omdat je dan ook niet gebonden bent aan een bepaald pakket. Echter zie ik misschien wel grote voordelen van non-file based backuppen over het hoofd.

Kortom wat is echt een aan te radne backupprogramma?

SPECS: Windows XP Pro

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 02:42
Ik ben zelf al een tijdje gebruiker van SyncBackPro, prettig no-nonsense programma dat bijna elk back-up scenario ondersteund:

zie: http://www.2brightsparks.com/syncback/sbpro.html

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:04

Releases

Ja maar!

GoodSync vind ik zelf een erg goed en efficient synchroniseer/backup programma.

[ Voor 0% gewijzigd door Releases op 04-07-2009 21:03 . Reden: typo ]

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Je zou met Windows taakplanner een bash bestand uit kunnen voeren die alle mappen en bestanden die jij opgeeft backupt.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
GWTommy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:03:
Je zou met Windows taakplanner een bash bestand uit kunnen voeren die alle mappen en bestanden die jij opgeeft backupt.
Maar daarmee krijg je alsnog dat hij stopt als er een bestand in gebruik is, en hij ook weer dingen vervangt die helemaal niet gewijzigd zijn :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Cobian Backup

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

- Gratis
- Shadow Volume Backup
- Backup to FTP
- Logs via email
- ....

Ik gebruik het al jaren en het voldoet prima.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:09
Dat laatste is niet zo'n probleem, voeg aan de copy regel in je BAT bestand /d toe, en hij kopieert alleen bestanden die nieuwer zijn dan het doelbestand.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17
R3M1 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:00:
Ik ben zelf al een tijdje gebruiker van SyncBackPro, prettig no-nonsense programma dat bijna elk back-up scenario ondersteund:

zie: http://www.2brightsparks.com/syncback/sbpro.html
Ik gebruik al jaren de gratis variant hiervan, SyncBack.. Werkt inderdaad prima! :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
MsG schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:55:
Uiteraard heb ik zelf al een poos gezocht, maar het probleem is dat elk product zich zelfbenoemd de beste noemt of marktleider. Nu vraag ik me af, wat gebruiken veel tweakers hier als backupprogramma? Ik heb bepaalde locaties die ik regelmatig wil backuppen. Ik deed het altijd handmatig zelf met ctrl c en ctrl v, echter krijg je dan doodleuk als op den duur 1 bestand in gebruik is, hij de hele queue cancelt, iets wat niet echt handig is. En bovendien deed ik het niet zo vaak zelf meer, geautomatiseerd is wat dat betreft handiger. Ik geef zelf de voorkeur aan freeware, maar als dat ontbreekt wil ik best een betaald pakket. Ik werkte altijd filebased, daar geef ik persoonlijk de voorkeur aan omdat je dan ook niet gebonden bent aan een bepaald pakket. Echter zie ik misschien wel grote voordelen van non-file based backuppen over het hoofd.

Kortom wat is echt een aan te radne backupprogramma?

SPECS: Windows XP Pro
ntbackup, zit ingebakken in XP Pro. In Vista/2k8 heet het Windows Backup.Of een scriptje d.m.v Robocopy

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb nu eerst SyncBack freeware edition draaien. Eens kijken hoe het gaat bevallen. Schroom ondertussen niet om jullie ervaringen met andere backupprogramma's te posten, zodat onze medetweakers daar weer wat aan hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor XP?
Een System State backup + ASR met NTBackup die je één keer per maand update.
Normale data kun je net zo overzetten als je zelf wil.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zelf backup ik alles via Acronis True Image. Eenmaal per week een volledige backup en dan dagelijks een differentiale backup.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Net klaar met SyncBack. Heeft alles prima gekopieerd. Echter had hij een paar critical errors, die qua aantal wel worden genoemd in de log, maar niet los als error :S. Nou ja 99% van de bestanden staat iig goed :).

Pagina: 1