Toon posts:

GSM kapot op vakantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een aantal weken gelden een HTC telefoon gekocht bij studentmobiel.nl. Nu ben ik op dit moment op vakantie in Oostenrijk en daar is mijn telefoon tussen de deur gekomen en is het exterieur van de telefoon zwaar beschadigd. Nu heb ik een reisverzekering zonder eigen risico bij Interpolis, die normaliter producten vergoed tegen nieuwprijs wanneer het product binnen een jaar na aankoop kapot gegaan is, wat je dan bewijst met het bonnetje. Probleem is alleen dat je telefoons tegenwoordig gratis krijgt bij een abbonement, dus hoe wordt de telefoon dan op zijn waarde getaxeerd?

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Tja goede vraag. Kan je niet gewoon de adviesprijs bij de fabrikant opzoeken, dan weet je voor jezelf iig waar je rekening mee kan houden :) .

Vimeo, YouTube

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Ik neem aan de dagwaarde van de telefoon. In het geval van een nieuwe telefoon, ik schat zo'n 75% v/d nieuwwaarde, maar dat ligt helemaal aan de verzekering.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 21:38

Pogostokje

* twiet *

Ik heb even in je polis voorwaarden gekeken (gewoon op de site van interpolis te vinden hoor), en daar staat bij dekking:
(auto)telecommunicatieapparatuur met toebehoren en navigatieapparatuur met toebehoren zijn verzekerd
tot maximaal € 250, per object per reis;

Dus, je krijgt er never nooit een nieuwe telefoon voor. De waarde van de telefoon is de prijs VOOR je korting door het abonnement.
Hoeveel dit is, kan op je bon staan die je hebt gekregen, dan zie je een regel met een telefoon en een tegenpost met de korting. Maar ga er rustig vanuit dat als het een recente HTC is dat de prijs van een nieuwe hoger dan 250 euro is. Het is niet zo dat omdat JIJ niet voor de telefoon hebt betaald dat de vervangingswaarde van de telefoon dan ook nihil is.

[ Voor 13% gewijzigd door Pogostokje op 04-07-2009 20:59 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.