Korte Sata-kabels ≤ 10 cm in Nederlandse (web)winkels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een kleine kast kwam ik de Mini-Box M350 tegen. In afwachting van het moederbord dat er in komt de 2,5" harde schijf alvast gemonteerd om zo te kijken hoever deze van de SATA-aansluitingen afzit. Dit blijkt minder dan 7 centimeter te zijn, dus om daar dan een kabel van 15cm of zelfs 30cm tussen te proppen is overbodig en nadeling voor de airflow.

Nu heb ik menig Nederlandse webwinkel afgestruind naar korte sata-kabels en ook de volledige pricewatch aan sata-kabels doorzocht; ondanks het feit dat bijna geen enkele een ingevoerde maat heeft. Ik weet dat ze er zijn, want er zit tenslotte ook een in m'n externe 5,25" behuizing van 12 centimeter met twee 90 graden aansluitingen. Op Pixmania ben ik er wel een van 10 cm tegengekomen, maar dat is een SATA-I kabel en achterlijk duur voor zo'n klein dingetje.

Natuurlijk valt uit te wijken naar een buitenlandse winkel of zelfs eBay maar waarom worden er geen korte sata-kabels tegen een redelijke prijs aangeboden in Nederlandse (web)winkels of kan ik ze gewoon niet vinden?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Te weinig vraag naar gok ik ..

Heb wel 1 ontdekt bij Salland: Sandberg Serial ATA Kabel 0,1 M 0.1 M

€ 6,95

incl. BTW

Prijs is tikje hoog maar daar ga je ook niet failliet aan :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Jim423 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:33:
Te weinig vraag naar gok ik ..
Maar dan zou je het alsnog wel in je assortiment aan kunnen bieden en mocht iemand het dan willen hebben het bij je leverancier of diens leverancier laten bestellen?
Heb wel 1 ontdekt bij Salland: Sandberg Serial ATA Kabel 0,1 M 0.1 M
Verwachte levertijd 10 - 20 werkdagen
ietwat lang
€ 6,95 incl. BTW

Prijs is tikje hoog maar daar ga je ook niet failliet aan :)
Prijs valt nog mee, en valt vast ook wel in bubbelenvelop te verzenden, maar om nou 10 dagen tot 3 weken op een kabeltje te gaan wachten :X

Ik vond net wel/kreeg net toegespeeld een tutorial om je eigen sata-kabel in te kunnen korten: MetkuMods - Baby SATA

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 04-07-2009 23:56 . Reden: linkje naar product toegevoegd ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky