Er mag natuurlijk wel even gekeken naar de functionaliteit van zulk taalgebruik. Speels taalgebruik zal eerder tot onbedoelde interpretaties leiden dan wanneer droog verslag wordt gedaan; het kan teksten nuchter laten overkomen maar ook verwarring zaaien en duidelijk is welke van de twee ik liever niet zie
'Beeldkanonnen' in de naam van
Videokaarten & Beeldschermen is een goed voorbeeld: die naam was langzamerhand betekenisloos geworden. Itt een crt, waar daadwerkelijk een elektronenkanon in zit, beschieten lcd's en plasma's immers niks (of je moet een ledje ook een lichtkanon willen noemen en dat gaat me te ver

).
Met ongewenste extra betekenissen moet rekening gehouden worden. Als er ruimte is, dan vind ik het alleen maar leuk als de redacteuren er gebruik van maken, maar die ruimte is er minder vaak dan vaak wordt gedacht.
In het geval van 'dumpt' vind ik de strekking duidelijk, xhtml 2 wordt aan de dijk gezet. Van 'propt' gingen mijn wenkbrauwen ook wel even omhoog want proppen suggereert ruimtegebrek. Low-profile-kaart? Mobile zut? Nee dus, gewoon een normale form factor, tweeslots ook nog - dat had ik anders gedaan.
Oh, en een titelfiksje, want met "Taalgebruik (sinds vandaag?)" werd kennelijk jongstleden zaterdag bedoeld. Slordig, slordig, slordig