Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de week nieuw ddr-2 geheugen gekocht, 2x 1gb x2 OCZ Reaper HPC OCZ2RPR12002GK. door de grote heatpipes die er op zitten komt de dichtstbijzijnde geheugenstrip tegen mijn CPU koeler aan, een Arctic Cooling Freezer 7 Pro en daardoor wordt het geheugen schuin geduwd.

en dus ben ik op zoek naar een nieuwe CPU koeler voor mijn PC, eentje die niet on contact komt met mijn RAM en op een 775 bord past.

zelf heb ik al gekeken naar de coolermaster V8, die nogal aan de brede kant is en er wordt ook vermeldt in de review dat de ruimte tussen de koeler en het RAM minimaal is en grote ram koeling niet geadviseerd wordt.
ook heb ik naar de Scythe Mugen 2 gekeken, ook een niet al te kleine koeler als je de Fan meeteld, wat geen probleem is voor mijn kast. ook hier wordt vermeldt dat de fan klem zit tegen klein OCZ ram, maar de 25mm fan kan op een andere locatie worden geplaatst omdat de airflow in mijn kast behoorlijk groot is.

mijn systeem
behuizing: Cooler Master HAF 932
4x 120mm Zalman F3RL fans aan de zijkant (intake), 3x zalman F3RL fans aan de bovenkant(outtake), 1x cooler master long life led fan aan de onderkant(intake), 1x 230mm cooler master red led fan aan de voorkant (intake) en 1x Sharkoon 140mm fan aan de achterkant(outtake).
moederbord: Asus P5Q
processor: Intel E8400
geheugen: 4x 1gb Ocz Reaper DDR2-9600 / 4x 2gb Kingston Valueram DDR2-6400
grafische kaart: Club3d 1792Mb GTX 275 met Arctic Cooling Xtreme GTX 280
voeding: Cooler Master Real Power 520W

de fan voor de scythe mugen is geen probleem, omdat ik de lucht ook kan afvoeren via de bovenkant van de behuizing of de lucht laten zuigen door de achterkant. of blazen van de onderkant naar boven.

ik was benieuwd of er ook andere, betere fans waren voor dit soort systeem of dat de Mugen 2 mijn beste oplossing zal worden

een koeler die ook op een 1366 socket past is gewenst, maar niet noodzakelijk