Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BB Bold icm BIS van KPN. Echter ben ik niet erg tevreden over BIS. Ik wil graag gebruik maken van BES functionaliteit als particulier. Er zijn tal van diensten op internet die Hosted BES verlenen, zoals http://www.exchangemymail.com/ . Mijn vraag is, is het mogelijk om met een SIM only abbonement (inclusief databundel) van KPN je aan te melden op een Hosted BES dienst? Zijn er mensen die op deze manier gebruik maken van BES als particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

BES vereist nog steeds dat je toestel zich kan aanmelden op de "centrale" Blackberry servers. Je hebt dus ook nog steeds een blackberry-abonnement nodig (en niet een normale databundel), waarbij dan je data over het algemeen wel zit inbegrepen.
Ik zie zelf op de website van KPN geen verschil tussen BES en BIS, de abonnementen praten alleen over BIS. Het is mij dan ook niet duidelijk of de prijs anders is wanneer je BES toegang wilt hebben... tenzij iemand hier dat toevallig uit ervaring weet zou ik dat zeker even navragen bij KPN.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs is geloof ik iets duurder voor BES klanten plus dat het alleen een zakelijke dienst is. Als je een Hosted BES neemt zoals exchangemymail.com aanbiedt heb je dus een BES abbonement, weliswaar bij hen. Ik ben benieuwd of iemand een keer met een normaal sim only en data abbonement een connectie heeft gemaakt naar een BES dienst zoals exchangemymail biedt.

KPN heeft het voor particulieren alleen over BIS. Als je de helpdesk belt kan niemand het exact vertellen, zelfs de mogelijkheden van BIS zijn bij de helpdeskmedewerkers onbekend.

Ik ben dus benieuwd of er mensen ervaring hebben met deze dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Je maakt een denkfout.

Je sluit een abonnement af bij die exchang hosting partij, maar daarnaast heb je OOK nog een Blackberry abonnement nodig. Je telefoon krijgt de mail namelijk via de blackberry servers, die gevoed worden door de BES bij de hosting partij (of een bedrijf waar je werkt, of ... etc). Je betaalt dus aan 2 partijen in jouw geval.

Het is dus NIET voldoende om een abonnement te nemen bij die hosting partij en dan eventueel een data abonnement te nemen op je telefoon. Dat werkt niet. Zo werkt blackberry niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 04-07-2009 21:03 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus je moet KPN ook nog zover krijgen om jouw via BES te laten communiceren, dus dan is het helemaal niet slim om een externe partij in te schakelen voor de BES afhandeling. Enig idee wat het kost om met KPN via BES te mogen communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een BES via KPN in combinatie met hosted BES partij?
Pagina: 1