[PC] Blood Bowl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dit wordt mijn eerste TS ooit, dus er gaat nog veel aan veranderen. V 0.1

Ik speel zelf al met vele jaren met veel plezier Blood bowl!

Maar wat is blood bowl?
Om het kort uit te leggen, men neemt alle fantasy rassen die Games Workshop heeft bedacht voor hun normale warhammer universum, en laat ze een potje rugby spelen!
Er vallen regelmatig doden en gewonden en af en toe eens een goal!
Het spel is turnbased, en tactisch enorm uitdagend. Als je namelijk een fout maakt is het onmiddelijk een Turn Over en is je tegenstander, nadenken is vereist!

Ja dat klinkt wel leuk, maar wat houdt dat in?
Blood bowl is van zichzelf al heel oud en was orgineel een TableTop(TT) game. Het is een vrij grote niche markt met een enorme die hard community van vriendelijke mensen over het algemeen.
Je maakt een team, waarbij je keuze hebt uit extreem veel rassen en klassen. De ervaring die je met dit team opdoet blijft bestaan, je spelers krijgen dan ook nieuwe skills en zullen zich ontwikkelen. Maar je zult sommige ook terug moeten trekken door belssures of simpelweg overlijden op het veld!

Ik snap er nog maar weinig van waar kan ik beginnen?
Er is 1 website, voor de hele online Blood bowl community:
fumbbl.com Dit is ooit gestart door 1 of 2 mensen en is nu de vaste stek van iedereen die van blood bowl houdt om een potje te spelen. Het maakt gebruik van java dus zorg dat je de laatste versie hebt.

Er zijn best wel wat regels die je in het begin moet kennen het spel is uitgebreid. Als je echter rustig aan doet leer je ze zo allemaal kennen.

uitgebreidde help
Hieronder een korte samenvatting van de basis begrippen:
Eerst zou ik zeggen lees de help sectie:http://fumbbl.com/help:
Agility = Hoe lenig je bent hoe hoger hoe makkelijker je kan passen, vangen en dodgen.
Block = Een beuk van 1 beestje naar een ander ze moeten aan elkaar grenzen(diagonaal of horizontaal of verticaal).
Str = Strength oftewel brute kracht dit bepaalt met hoeveel dobbelstenen je mag gooien als je iemand een beuk verkoopt.
RR = Rerolls, kan je gebruiken om een worp overnieuw te doen
TZ = Tackle Zone. Iedere speler op het veld dekt ieder hokje omzich heen. Dit houd in dat als een vijandelijke speler uit de TZ van iemand loopt hij een Dodge roll moet maken om uit de TZ te komen.

ik raad iedereen aan die geintresseerd is hier gewoon alles te vragen.
En lees vooral de help sectie op fumbbl door, want die hebben dat allemaal zeer goed in orde.

De reden waarom dit spel zo verslavend is zijn voor mij de uitdaging van de tactiek, alle verschillende rassen(meer dan 12 geloof ik), en de pure onzin en lol situaties die je af en toe krijgt(met een boom een halfling met de bal gooien die tegen een Chaos warrior opknalt en ze sterven allebei, en allebei de apothekers halen het niet om te genezen).

Ik hoop dat ik er binnenkort wat meer van kan maken, maar het is een begin! Ik hoop dat hier nog wat oud blood bowlers zitten of we nieuw talent kunnen ontdekken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Zeer leuk spel !

Nu ook te spelen met 3d-graphics: www.bloodbowl-game.com

(Zelf wacht ik tot de eerste prijsdaling. :) )

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Ik heb die nieuwe game net gister gekocht voor het volle pond. Ik had geen zin meer om te wachten :)

Ik moet zeggen dat het op het eerste gezicht precies zo overkomt als de TT. (hoewel ik die maar 3 keer heb gespeeld)
Volgens mij ga ik hier wel een hoop plezier aan beleven.

ps, hij is al wat goedkoper te krijgen : http://www.budgetgaming.nl/game-profile/blood+bowl_PC.html

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:49

arie_papa

Running on Ubuntu

Spel is in de aanbieding nu. Voor 15 euro bij een bekende online boekhandel of bij steam.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar da`s geen pc graties dan?15 euro bij steam?
[PC Gratis] Blood Bowl.
Dus Topic starter Postius,zoals je zelf zegt,VORIG JAAR,er moet nog veranderd worden ; graties mag er af.

Of zijn er 2 versie`s ,1graties en 1 voor geld?
Ik ken de hele game niet.Hoewel het grafisch op dragonball lijkt.
Die uit de kluiten gegroeide wandelende tak,met american football outfit ziet er wel tof uit. ;)
-TreeMan wood elf teams-

@ spychoclown hieronder ; ok d:)b

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dat kan hij zelf niet veranderen.. maar ik wel :)
Overigens kan ik ook niet echt duidelijk opmaken dat het gratis te spelen is dus ik zal even een titelfix doen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Jammer dat het een Turn Based game is, realtime zou zich veel beter lenen voor dit speltype.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat hier om 2 verschillende games d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

psychoclown schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:43:
Dat kan hij zelf niet veranderen.. maar ik wel :)
Overigens kan ik ook niet echt duidelijk opmaken dat het gratis te spelen is dus ik zal even een titelfix doen.
Je hebt 2 varianten idd.

Je hebt de betaalde versie die nu ook voor de Xbox e.d. te krijgen is (bij Bolletje voor 15 euro te bestellen)
Daarnaast is er een Java en een IRC client. Hierbij kun je online spelen, maar wel tegen een echte tegenstander. Geen IA in ieder geval. De betaalde versie heeft wel een IA en je kunt turnbased en real time spelen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skinlee78 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Je hebt 2 varianten idd.

Je hebt de betaalde versie die nu ook voor de Xbox e.d. te krijgen is (bij Bolletje voor 15 euro te bestellen)
Daarnaast is er een Java en een IRC client. Hierbij kun je online spelen, maar wel tegen een echte tegenstander. Geen IA in ieder geval. De betaalde versie heeft wel een IA en je kunt turnbased en real time spelen.
en allebei zijn ze online te spelen

De xbox-pc-ps3 etc versie is erg leuk
Alleen de webbased versie is constant in verbetering/verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:23:
[...]

en allebei zijn ze online te spelen

De xbox-pc-ps3 etc versie is erg leuk
Alleen de webbased versie is constant in verbetering/verandering
Ja helemaal correct.
Maar Blood Bowl is eigenlijk op een board game van Games Workshop gebaseerd. Eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als Warhammer. Het echte spel is een beetje voor de die-hard fans. Toch leuk dat Citadel via games toch een veel breder publiek weet aan te spreken.

Ik denk als je van strategie turn based spellen houd, je je ei wel kan vinden in de javaclient en online forums als www.fumbbl.com maar ook de classic variant van het spel van Citadel. Wie het real time spel aanspreekt weet ik niet, maar ik denk dat de gameplay genoeg uitdaging bied voor leuk amusement. Graphics loopt niet zo op mn oude bakkie, maar t ziet er in ieder geval aantrekkelijk uit imo.

Have fun zou ik in ieder geval zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, fumbbl.com is waar de fun is, aangezien de support voor de "3d" variant bagger is, ze zitten geloof ik al een hele tijd op een patch te wachten.

En binnenkort komt er hopelijk een nieuwe client voor fumbbl uit, met de nieuwe LRB regels (ze spelen nu nog met versie 4-0)
Pagina: 1