Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 15:10
Beste Tweakers,net

Ik ben bezig met een andere server bak die ik gebouwd heb uit wat hardware die ik nog had liggen. Met de volgende setup:

MSI K8N Neo 2 + FX55 CPU
3 GB Ram
Onboard Raid 0 (2x seagate 160 GB SATA)

Het probleem zit hem in de in de raid denk ik.

Ik wil namelijk RAID 0 draaien en daarop Windows 2003 Server installeren.

Omdat ik geen floppy drive heb om bij de installatie de RAID drivers te installeren heb ik deze ingebakken met nlite, echter waren er vanuit MSI geen Windows 2003 drivers en heb toen de 2k/XP drivers gepakt.

Via de bios RAID enabled en via de utility de schijven in RAID 0 gezet. Vervolgens kan ik de Windows 2003 installeren alleen bij de laatste reboot gaat het fout. Bij het opstart scherm krijg ik een zwart beeld en herstart de PC weer en blijft hangen in die loop/

Persoonlijk denk ik dat het aan de drivers ligt dit worden gebruikt, maar ik kan nergens 2003 Drivers vinden om dit uit te proberen.

Wie-o-wie heeft een suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Qua storage drivers zit er volgens mij niet veel verschil tussen XP en 2003, dus zou eigenlijk wel moeten werken. Als je op de Nvidia site kijkt kun je wel 2003 drivers downloaden voor de nForce Professional 2000, maar deze redirect ook gewoon naar de 2000/XP drivers. Je zou ze echter kunnen proberen aangezien ze wat nieuwer zijn, en iig de southbridge dezelfde is als de normale nForce. Begint Windows wel te starten en reboot dan (bsod), of worden er helemaal geen bestanden geladen van hd? In het eerste geval zijn dan vermoedelijk de drivers wel goed geslipstreamed in het txt-mode gedeelte maar niet in pnp-mode van de setup, in het tweede geval mogelijk een mbr of boot sequence (bios) probleem.