OK, ik kom er niet uit en wil een beroep doen op jullie expertise.
Situatie:
Beginnend bedrijf legt domain naam flexmodal.nl vast bij XS4ALL
www is ook gehost bij XS4ALL
Bedrijf vraagt zakelijk internet aan voor bedrijfspand bij KPN ipv XS4ALL
Probleem is dat de KPN een eigen mailserver niet ondersteunt (uitgebreid hier te vinden op GOT) maar je verplicht te routen via smarthost.direct-adsl.nl en inkomend komt via mailrelay.direct-adsl.nl
De MX records zijn door XS4ALL gezet volgens opgaaf van de KPN in document http://www.kpnadsl.com/su...directadsl(mailrelay).pdf
Als ik de entries check op http://www.mxtoolbox.com zie ik netjes:
10 smtp.flexmodal.nl 92.70.75.233
20 mailrelay.direct-adsl.nl 195.121.6.12
De default smtp server in Exchange gebruikt smarthost.direct-adsl.nl en de recipient policy en de smtp entries voor de users zijn ingesteld om behalve flexmodal.local ook flexmodal.nl te accepteren, waarbij die laatste default is. So far so good zou je denken.
Heb mijzelf als test user aangemaakt (sns@flexmodal.nl)
Ik kan hiermee mail versturen naar mijn eigen bedrijf, maar een reply terug komt nooit aan.
Ik kan hiermee geen email versturen naar mijn prive XS4ALL account, want dan krijg ik:
"De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt. <flexmodal.nl #5.1.1 smtp;550 5.1.1 <sns@flexmodal.nl>... No such user> "
.
Vanuit m'n prive XS4ALL account mailen naar bovenstaand adres werkt niet want dan krijg ik ook een [Gevraagde actie niet uitgevoerd: maibox niet beschikbaar 550 5.1.1 <sns@flexmodal.nl>... No such user]
Ik kan telnetten met als resultaat:
MBP-Sander:~ sander$ telnet smtp.flexmodal.nl 25
Trying 92.70.75.233...
Connected to smtp.flexmodal.nl.
Escape character is '^]'.
220 smtp.flexmodal.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready at Sat, 4 Jul 2009 02:21:34 +0200
helo xs4all.nl
250 smtp.flexmodal.nl Hello [82.95.131.71]
mail from:<[mijn email adres]@xs4all.nl>
250 2.1.0 [mijn email adres]@xs4all.nl....Sender OK
rcpt to:<sns@flexmodal.nl>
550 5.7.1 Unable to relay for sns@flexmodal.nl
rcpt to:<sns@flexmodal.local>
250 2.1.5 sns@flexmodal.local
mail naar .local sturen komt dan aan.
Wat valt me nog meer op: bij default SMTP server in exchange wordt bij fully qualified domain name "flexmodal.nl" als niet-valid beschouwd. mail.flexmodal.nl en smtp.flexmodal.nl verwijzen overigens wel correct naar de ip van de SBS server. www.flexmodal.nl verwijst naar de webserver van XS4ALL.
Awel ik ben een beetje door mijn opties heen. Mail naar buiten sturen kan dus wel maar niet aan iedereen en terug naar binnen komt nooit aan
Voor zover ik kan bedenken een DNS probleem, maar ik kan m'n vinger er niet opleggen.
Iemand een suggestie ?
Situatie:
Beginnend bedrijf legt domain naam flexmodal.nl vast bij XS4ALL
www is ook gehost bij XS4ALL
Bedrijf vraagt zakelijk internet aan voor bedrijfspand bij KPN ipv XS4ALL
Probleem is dat de KPN een eigen mailserver niet ondersteunt (uitgebreid hier te vinden op GOT) maar je verplicht te routen via smarthost.direct-adsl.nl en inkomend komt via mailrelay.direct-adsl.nl
De MX records zijn door XS4ALL gezet volgens opgaaf van de KPN in document http://www.kpnadsl.com/su...directadsl(mailrelay).pdf
Als ik de entries check op http://www.mxtoolbox.com zie ik netjes:
10 smtp.flexmodal.nl 92.70.75.233
20 mailrelay.direct-adsl.nl 195.121.6.12
De default smtp server in Exchange gebruikt smarthost.direct-adsl.nl en de recipient policy en de smtp entries voor de users zijn ingesteld om behalve flexmodal.local ook flexmodal.nl te accepteren, waarbij die laatste default is. So far so good zou je denken.
Heb mijzelf als test user aangemaakt (sns@flexmodal.nl)
Ik kan hiermee mail versturen naar mijn eigen bedrijf, maar een reply terug komt nooit aan.
Ik kan hiermee geen email versturen naar mijn prive XS4ALL account, want dan krijg ik:
"De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt. <flexmodal.nl #5.1.1 smtp;550 5.1.1 <sns@flexmodal.nl>... No such user> "
.
Vanuit m'n prive XS4ALL account mailen naar bovenstaand adres werkt niet want dan krijg ik ook een [Gevraagde actie niet uitgevoerd: maibox niet beschikbaar 550 5.1.1 <sns@flexmodal.nl>... No such user]
Ik kan telnetten met als resultaat:
MBP-Sander:~ sander$ telnet smtp.flexmodal.nl 25
Trying 92.70.75.233...
Connected to smtp.flexmodal.nl.
Escape character is '^]'.
220 smtp.flexmodal.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready at Sat, 4 Jul 2009 02:21:34 +0200
helo xs4all.nl
250 smtp.flexmodal.nl Hello [82.95.131.71]
mail from:<[mijn email adres]@xs4all.nl>
250 2.1.0 [mijn email adres]@xs4all.nl....Sender OK
rcpt to:<sns@flexmodal.nl>
550 5.7.1 Unable to relay for sns@flexmodal.nl
rcpt to:<sns@flexmodal.local>
250 2.1.5 sns@flexmodal.local
mail naar .local sturen komt dan aan.
Wat valt me nog meer op: bij default SMTP server in exchange wordt bij fully qualified domain name "flexmodal.nl" als niet-valid beschouwd. mail.flexmodal.nl en smtp.flexmodal.nl verwijzen overigens wel correct naar de ip van de SBS server. www.flexmodal.nl verwijst naar de webserver van XS4ALL.
Awel ik ben een beetje door mijn opties heen. Mail naar buiten sturen kan dus wel maar niet aan iedereen en terug naar binnen komt nooit aan
Iemand een suggestie ?