Monitor/VGA tript bij sommige games.

Pagina: 1
Acties:

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
Hey allemaal,

Ik hoop dat het in de juiste categorie staat.. dit leek mij de meest logische.

Al een tijdje heb ik een redelijk nieuwe pc en bij sommige spellen een kwartier gespeeld te hebben krijgt mijn monitor rare strepen en rare kleuren door het beeld, waarna deze vastloopt. Ik heb al een aantal keren nieuwe drivers geïnstalleerd en ook al mijn drivers verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd. Ik weet niet vanaf wanneer deze fout zich aan heeft gedaan, dit kan vanaf het moment zijn dat ik hem kocht maar ook later.

Het begon met Call Of Duty 2, deze liep vaak vast, ik heb wat met de instellingen lopen kloten en tot op heden loopt deze bij mij niet meer vast (na toch wel zo'n 20 uur denk ik). Bij bijna alle andere spellen heb ik het nog wel.. van Rose Online tot Enemy Territory : Quake Wars. Ik heb een breedbeeld monitor maar heb in windows en in-game een refresh rate van 60hz.

Mijn PC:

Windows Vista Home Premium 64 bit
Asus P5KC
Core 2 Quad Q9550
Sapphire ATI HD4870,512MB
4 GB DDR2, 1066 MHZ, Repear HPC Edition
X-Fi Xtreme Audio PCI-E
Samsung 750 GB SATA II
Cooler Master Real Power M700

Mijn Monitor:

Samsung Syncmaster 245B plus, 24 inch LCD.
1920x1200.. 60HZ.

Ik hoop dat iemand dit herkent, heel erg bedankt en ik hoop dat er wat uitkomt!

Erwin Okken

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

wat zijn de temperaturen van je videokaart en cpu? GPU-z voor videokaart coretemp voor cpu.

Ben bang dat je videokaart aan het overleiden is strepen door t beeld is nooit een goed teken en meestal is die dan kapot waarschijnlijk heb je nog gewoon garantie(als je zelf nieuw heb gekocht) dat je een nieuwe kan claimen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• eokken
Het rare is..

Call Of Duty 2 Multiplayer kan ik een uur achter elkaar doen, maar Rose Online en andere games die laten 't soms nog geen 5 minuten toe. Ik wil niet zeggen dat één van beidde niet kapot is maar het zou nog wel eens met bepaalde settings te maken kunne hebben.

Temperaturen bij 2 minuten Rose Online:(valt normaal al na 5 minuten uit)

[ Voor 20% gewijzigd door eokken op 04-07-2009 18:12 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

hmm temperaturen zijn vrij normaal en met wat bedoel je met één van 2 kapot? als je crossfire draait probeer dan is met 1 kaart te draaien werkt dat probeer de andere kaart werkt die niet dan weet je dat die kapot is en kan je garantie claimen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• eokken
Iets te snel getypt.. ik bedoel één van beidde spellen niet goed werkt, ik draai namelijk GEEN crossfire.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Het lijkt me niet dat de monitor het probleem is eerlijk gezegd, videokaart is veel logischer. Maar sluit een andere monitor op de pc aan en kijk wat er gebeurt, dan weet je het zeker :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• eokken
Ik ga nu direct een andere monitor op mijn pc aansluiten, 15 inch OJEAH :D

• Haan

Haan

dotnetter

En wat was het resultaat?

• eokken
Ik heb nu met een VGA to DVI converter mijn 15 inch LSD aangesloten, nu ondervind ik GEEN problemen tot nu toe. Het probleem is ook nog eens dat ik deze pc besteld heb bij Electronica Gigant, en zoals velen van jullie weten is die er nu niet meer.

• Haan

Haan

dotnetter

Gelukkig heb je bij monitoren toch on-site garantie, dus dat komt wel goed als het echt aan je monitor zou liggen, maar het lijkt me nog steeds vrij sterk dat daardoor je pc vastloopt. Een 15" schermpje heeft natuurlijk een stuk lagere resolutie (1024x786?) dan de 1920x1200 van je andere monitor, dus het zou nog kunnen zijn dat de videokaart het met het 15" minder zwaar heeft en dan wel blijft werken. Ik ben nog wel benieuwd wat er gebeurt als je je Samsung weer aansluit en deze op 1024x768 resolutie zet en dan weer gaat gamen. Beeld zal heel lelijk zijn, maar het gaat even om het testen.
offtopic:
het zijn trouwens LCD schermen, LSD is weer heel wat anders ;)

• eokken
Ten eerste, bedankt voor de zéér snelle reactie, internet problemen hier dus daarom dat ik hier zo traag ben. Ik heb nu beidde monitoren aangesloten op een resolutie van 1024x768 met 60hz refresh rate. Als mijn internet een beetje normaal doet ga ik de games proberen die ik tijdens de vorige testfases ook getest heb.

offtopic: Mja topictitle: Monitor/VGA tript. maar nee was spelfout :p

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

eokken schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:32:
Ik heb nu met een VGA to DVI converter mijn 15 inch >>>LSD<<< aangesloten, nu
offtopic: Mja topictitle: Monitor/VGA tript. maar nee was spelfout :p

hij doelde hierop denk ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• eokken
offtopic: Ja weet ik maar ondanks dat het een spelfout was (LSD -> LCD) vond ik het wel grappig passen bij het topic titel hehe..

ontopic:

Mijn internet begeeft het nog steeds om de 10 seconden (online) dus kan het spel nog niet testen, helaas.

• Haan

Haan

dotnetter

Is geen van die spellen waarbij je het probleem hebt offline te spelen dan? probeer anders eens je modem uit- en aan te doen, dat wil nog wel eens helpen

• eokken
De spellen waarmee ik het geconstateerd heb zijn allemaal online en ik dacht (weet dus niet zeker) dat er ook een single player spel was.. ik heb die vanmiddag even geprobeerd maar die werkten beidde gewoon goed (met twee beeldschermen)

internet: fixed, ik ga nu de games testen met 2 monitoren.

[ Voor 12% gewijzigd door eokken op 05-07-2009 21:04 ]

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat me wel opviel bij de temps...core 0 =63 graden bij 6%.....???!!

• eokken
Ja ik weet niet hoe het hoort te zijn, tot nu toe gaat alles nog wel redelijk op lage resolutie.. ik heb echt geen idee wat het kan zijn

• Haan

Haan

dotnetter

Dan ligt het toch aan je videokaart waarschijnlijk. Deze kan te warm worden misschien, of hij is gewoon kapot aan het gaan.

• eokken
Mja maar bij Call Of Duty 2 is er geen probleem, ik heb die eens heel lang aan gelaten en die werkt nog perfect na 6 uur, terwijl Rose Online nog geen half uur volhoud. (En Call Of Duty 2 is stukken zwaarder).

Ik denk dat het m'n monitor heeft, is daar een diagnostisch programma voor, kan windows opnieuw installeren of pc opnieuw in elkaar laten zetten door iemand met meer hersencellen dan ik ook nut?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 20:31
Rose Online is grafisch volgens mij veel intensiever dan CoD2. Heb je hetzelfde probleem als je bijvoorbeeld een stability test van Furmark gedraait? (rare kleuren/strepen/vastlopers)

• eokken
Ik heb Furmark gedraait op 1280x1024, lang genoeg en hij werd niet warmer dan 81 graden en het probleem is niet opgetreden.

Ook heb ik hem gedraait op 1920x1200, om precies te zijn ben ik hem vergeten en heeft hij ongeveer 4 uur lang gedraaid en werd niet warmer dan 83 graden, ook nu is het probleem niet opgetreden.

Ikzelf denk dat het géén hardware fout is, maar ik ben niet echt deskundig of iets in die richting.

Edit:

Oké, WOW op hoogste graphics kan zo lang aanstaan als het wil zonder dat het probleem optreed. quakelive.com begaf het na 5 minuten al.

[ Voor 33% gewijzigd door eokken op 12-07-2009 19:24 ]

Pagina: 1